Cross comarcal

Aquest mes de novembre iniciem la nostra participació als tres cross comarcals. Ho fem amb alumnes de totes les categories, des de prebenjamí fins infantil, inclús participen nens i nenes de P-5. Estan entrenant amb molta il·lusió amb Albert i Núria i tenen ganes de fer-ho molt bé.

Molta sort a tots.

Comença l’handbol comarcal !

Les nenes de l’equip aleví femení inicien aquest mes la competició.

Ànims a elles i als seus entrenadors.

Esperem que ho facin d’allò més bé i que en gaudeixin molt.

Inici de les competicions dels jocs d’equip

Aquest mes de novembre s’inicien les competicions d’equip. Presentem un total de 4 equips – 3 de futbol sala masculí i 1 de minihandbol femení – amb l’objectiu de gaudir i  fer-ho el millor possible. Bona sort a tots i recordeu: l’important és divertir-vos, que jugui tothom i participar.

Ja tenim dinamitzadors de Primària !

Quatre alumnes de Primària s’han convertit en els primers dinamitzadors esportius del nostre Col·legi. Són: Queralt Martínez, de 6è i Maurici Sabaté, Francesc Llarch i Anna Rodríguez, de 5è.

Aviat aniran a Tarragona a fer una jornada de formació i comptem amb la seva col·laboració per portar endavant aquest projecte tan engrescador que és l’AEE del nostre centre.

Ànims, nois i noies. Volem que tingueu clar que la vostra tasca és d’allò més important pel Col·legi.

Anem a fer natació !

A finals d’aquest mes d’octubre s’iniciaran le sessions de natació pels alumnes de Pàrvuls i Primària que així ho desitgin, en horari a partir de les 6 de la tarda. Esperem que gaudiu a tope i que aprengueu molt.

Gimcana pels més petits

El 15 d’octubre els alumnes de 4t d’ESO han organitzat una gimcana esportiva pels alumnes de parvulari.

Com cada any, per Santa Teresa, des de 4t d’ESO s’organitza la Gimcana esportiva i lúdica. Tots els nens i nenes han gaudit d’allò més amb els minicircuïts i d’altres estacions preparades.

Ha estat una estona d’allò més divertida.

Fem esport ballant !

Comença l’aeròbic !

Un grup de nens del Centre iniciaran ben aviat una activitat esportiva que els permetrà ballar i realitzar esport al mateix temps. En gaudiran moltíssim. Després, durant de l’any, ens faran alguna exhibició al pati.

Ànims i a moure el cos.

– Grans exemples per a les famílies !

Aquest bloc que hem iniciat recentment tractarà assumptes molt lligats amb l’esport, com no podia ser d’una altra manera.

Un d’aquests assumptes és, sense dubte, la relació que les famílies dels nens i nenes esportistes mantindran entre elles, el seu comportament, la seva actitud, els valors que s’han de transmetre…

Nosaltres som un col·legi que sempre hem estat preocupats per l’educació dels nostres alumnes i considerem de vital importància parlar d’aquests temes.

És per aquest motiu, tot just ara que aquest bloc comença a caminar, que Us deixo aquí alguns documents que crec que poden ser de gran interès, seleccioneu-los i amb el botó dret del ratolí hi podreu accedir:

http://www.comptafinsatres.com/pdf/CF3_dossier_families.pdf

http://www.comptafinsatres.com/pdf/som_un_equip.pdf

http://www.comptafinsatres.com/pdf/LaVanguardia-110113.pdf

– Què hem de tenir en compte quan ” competim ” ?

L’enfocament metodològic que es recomana per a la pràctica esportiva escolar ha de ser fonamentalment lúdic.

Els nens han de gaudir amb el que fan, amb aquest motiu s’han d’utilitzar molt sovint situacions jugades amb l’atractiu de la competició, encara que respectant sempre determinades pautes pedagògiques. Es tracta d’aconseguir que el sentiment agonístic que el nen i la nena experimenten en enfrontar a la resta no estigui renyit amb el valor lúdic, amb la necessitat de passar-ho bé per sobre de tot i el plaer que es deriva.

Per això, la iniciació als esports en edat escolar ha d’intentar mantenir aquests principis:

Val a dir, però, que la competició és un element ineludible ja que és inherent tant a l’esport com a la pròpia evolució de la personalitat del nen i de la nena, que sent la necessitat d’enfrontar-se a reptes que li permetin mesurar i consolidar les seves pròpiesa dquisicions.

El tractament del component agonístic ha de ser diferent en cada etapa evolutiva. La següent progressió metodològica seria la correcta:

a) Millorar contra una o un mateix (la tasca com a repte per aconseguir fer alguna cosa i fer-la cada vegada millor).

b) Millorar respecte als altres companys/es d’equip (pura competició individual respecte d’altres companys).

c) Superar directament als contrincants: això possibilita un gran perfeccionament tant a nivell individual com col·lectiu (cooperació / competició).

 

– Decàleg del bon entrenador escolar

1. Comença l’entrenament sempre amb un joc simplificat.

2. Interromp el joc després d’uns deu minuts per millorar només un aspecte d’aquest (tècnic, tàctic o de comportament), practicant exercicis o tasques correctives.

3. Torna a l’activitat anterior i aplica i verifica el practicat i assegura la seva correcta execució mitjançant regles específiques.

4. Evita els jocs competitius.

5. Si treballes esports d’equip, ubícals en camps amplis perquè com més espai tenen més temps i facilitats tindran per acabar les seves jugades amb èxit. S’aconsella aquestes mesures mínimes: 1X1 (15x15m), 2:2 (12x2m.) i 3:3 (20x20m.).

6. Fes-los jugar sovint però de manera controlada.

7. Introdueix freqüentment jocs polivalents, amb la finalitat de millorar les capacitats condicionals i coordinatives.

8. Organitza una competició per motivar-los, després d’haver demostrat i practicat de forma aïllada un aspecte del joc. Explica sempre el perquè d’haver guanyat o perdut.

9. Practica i intenta perfeccionar en cada sessió d’entrenament les capacitats tècniques, tàctiques i actitudinals que exigeix l’activitat.

10. Dóna sempre prioritat a les activitats formatives i al comportament correcte dels teus alumnes.