– Felicitació Nadal 2012

Des d’aquest bloc us volem desitjar un feliç nadal i un extraordinari – amb retallades, ja ho sabem – 2013.

Units, amb les nostres famílies, amics i companys, podrem amb tot.

– 2n Cross de la Ribera

Aquest proper cap de setmana es farà a Móra d’Ebre el 2n cross comarcal d’enguany.

Si voleu més informació podeu entrar a la pàgina web del Consell Esportiu, penjada en diverses notícies d’aquest bloc i a la part Enllaços d’aquesta pàgina.

Esperem que faci un bon dia i que tot vagi mooooolt bé !

 

– Molt important, informació sobre ensenyaments esportius

Aquesta informació està adreçada a aquells/es alumnes que puguin estar interessats en el món de l’esport a través de la formació professional.

Els cicles formatius de grau mitjà d’esports

Són ensenyaments oficials que et donen la formació necessària per exercir professionalment la modalitat esportiva escollida.

S’organitzen en quatre blocs:

– Bloc comú (assignatures comunes a totes les modalitats)

– Bloc complementari (assignatures relacionades amb recursos tecnològics i entorn social)

– Bloc específic (assignatures pròpies de l’especialitat esportiva)

– Bloc de formació pràctica (pràctiques en entitats o institucions on es portin a terme activitats corresponents a les competències professionals del títol)

Quan aprovis el CFGM, obtindràs el títol de tècnic/a d’esport, corresponent a la modalitat d’esport escollida.

C0m s’hi accedeix?

Després d’obtenir el graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de superar  una prova específica en què s’avaluen les capacitats físiques i tècniques de l’especialitat esportiva corresponent.

També és possible accedir-hi, si no tens el graduat en educació secundària, superant una prova d’accés.

Quins CFGM d’esports hi ha?


FAMÍLIA CICLES FORMATIUS
Atletisme ATLETISME
Primer Nivell (500 hores)
Segon Nivell (600 hores)
Basquetbol BASQUETBOL
Primer Nivell (380 hores)
Segon Nivell (610 hores)
Busseig esportiu BUSSEIG ESPORTIU AMB ESCAFAN
Primer Nivell (620 hores)
Segon Nivell (600 hores)
Esports d’hivern SURF DE NEU
Primer Nivell (450 hores)
Segon Nivell (595 hores)
ESQUÍ DE FONS
Primer Nivell (450 hores)
Segon Nivell (565 hores)
ESQUÍ ALPÍ
Primer Nivell (465 hores)
Segon Nivell (620 hores)
Futbol i futbol sala FUTBOL SALA
Primer Nivell (455 hores)
Segon Nivell (565 hores)
FUTBOL
Primer Nivell (455 hores)
Segon Nivell (565 hores)
Handbol HANDBOL
Primer Nivell (380 hores)
Segon Nivell (570 hores)
Muntanya i escalada ALTA MUNTANYA
Primer Nivell (420 hores)
Segon Nivell (680 hores)
DESCENS DE BARRANCS
Primer Nivell (420 hores)
Segon Nivell (555 hores)
ESCALADA
Primer Nivell (420 hores)
Segon Nivell (630 hores)
MUNTANYA MITJANA
Primer Nivell (420 hores)
Segon Nivell (555 hores)

La superació del primer nivell de grau mitjà suposa l’obtenció del certificat de primer nivell en l’especialitat cursada. En acabar el segon nivell s’obté el títol de tècnic/a d’esport en l’especialitat corresponent.

I després què?

– Pots incorporar-te al món laboral,

– accedir al Batxillerat,

– cursar un altre Cicle Formatiu de Grau Mitjà,

– preparar la prova d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior,

– o bien realitzar el curs específic d’accés als Cicles Formatius de Grau Superior.

 

Els Cicles Formatius de Grau Superior d’Esports

Són ensenyaments oficials que et donen la formació necessària per exercir professionalment la modalitat esportiva escollida.

S’organitzen en quatre blocs:

– Bloc comú: assignatures comunes a totes les modalitats.

– Bloc complementari: assignatures relacionades amb recursos tecnològics i entorn social.

– Bloc específic: assignatures pròpies de l’especialitat esportiva.

– Bloc de formació pràctica: pràctiques en entitats o institucions on es portin a terme activitats corresponents a les competències professionals del títol.

Quan aprovis el CFGS, obtindràs el títol de tècnic/a superior d’esport, corresponent a la modalitat d’esport escollida.

Com s’hi accedeix?

Després d’obtenir el Batxillerat o titulacions equivalents i de tenir el títol de tècnic/a de la mateixa especialitat d’esports.

A més, en alguna casos, cal superar una prova d’accés específica relacionada amb la modalitat d’esport escollida.

Quins CFGS d’Esports hi ha?

I després què?

– Pots incorporar-te al món laboral,

– cursar un altre cicle formatiu de grau superior,

– o bé accedir a la universitat

 

– 1r Cross de la Ribera

Aquest proper cap de setmana es farà a Móra la Nova la primera edició del cross d’aquest curs.

Si voleu informació completa aneu a la web del Consell Esportiu a la part Enllaços.

Que ho passeu ben bé !

– Adreça del Consell Esportiu de la Ribera

Per estar al dia dels resultats esportius escolars i d’altres notícies relacionades amb l’esport comarcal, podeu anar a l’enllaç que hi ha en aquest bloc, al final de la banda dreta de la pàgina, a sota del calendari, baixant amb el ratolí.

 

– Inici de les competicions esportives

Aquest cap de setmana començaran les competicions esportives escolars del curs d’enguany.

Amb tothom ja ben entrenat i preparat, i molt il·lusionat, esperem que vagi tot molt bé i ens divertim força.

És important recordar el decàleg de valors que tenim penjat en aquest bloc, que ens defineix com a esportistes.

Sort a tots i a totes !

– Document 5: Córrer, exercitar cos i ment

Ja feia dies que no penjàvem cap DI i novament us n’afegim un: tracta del Chi Running, una nova manera d’experimentar i  de fer exercici corrent adequadament.

 


Fa milers d’anys, els mestres xinesos van estudiar com treballa la naturalesa i van definir aquests principis en obres com el Tao Te Ching (el llibre més traduït juntament amb la Bíblia), el I Ching (el llibre fonamental de la filosofia xinesa) i en la pràctica del Tai Chi (la mare de les arts marcials, el naixement es remunta a gairebé 2.500 anys).

La idea central del Chi Running és que l’exercici es faci de manera que no requereixi d’un esforç excessiu, sinó natural i lliure.

Els principis d’aquesta activitat física es basen en què el cos corri, però relaxat, i que el seu moviment sigui lleuger, determinat més aviat per la força de gravetat.

Unes de les primeres regles d’aquesta tècnica és la postura, ja que el cos ha d’estar ben alineat, els malucs en harmonia amb els turmells, les espatlles amb els malucs, i el coll dret, però sempre lliure de tensions i en una mateixa línia amb el mentó. D’aquesta manera el cos flueix a mesura que s’avança en la carrera.

El peu és un altre punt important a tenir en compte, ja que el primer que s’ha de recolzar a terra és la part mitjana de la planta del peu. Així la distribució del pes és més natural i l’impacte sobre les articulacions és molt menor.

El Chi Running proposa que córrer sigui una espècie de meditació en moviment, en involucrar al trot la concentració, la ment i la calma.

Esperem que us hagi interessat i aquí us deixem l’enllaç a un extracte del llibre.  Enllaç al llibre.

– Avança a molt bon ritme la construcció de l’espai polivalent cobert

Així és, ja s’ha cobert el sostre i tot va ben ràpid.

Que en tenim de ganes que estigui acabat !!!

– Arriba la jornada de Santa Teresa, jocs i tallers tradicionals sense parar

 

Un nou curs arriba Santa Teresa, dia festiu però de molta activitat al nostre centre.

Grans i petits junts, compartint i divertint-se d’allò més.

Com cada any, ho passarem súper bé !!!

– Document 4: Recordeu sempre, com enfocar l’aspecte de la ” competició ” en el món escolar

L’enfocament metodològic que es recomana per a la pràctica esportiva escolar ha de ser fonamentalment lúdic.

Els nens han de gaudir amb el que fan, amb aquest motiu s’han d’utilitzar molt sovint situacions jugades amb l’atractiu de la competició, encara que respectant sempre determinades pautes pedagògiques. Es tracta d’aconseguir que el sentiment agonístic que el nen i la nena experimenten en enfrontar a la resta no estigui renyit amb el valor lúdic, amb la necessitat de passar-ho bé per sobre de tot i el plaer que es deriva.

Per això, la iniciació als esports en edat escolar ha d’intentar mantenir l’equilibri entre els valors agonístic, lúdic i hedonístic.

Val a dir, però, que la competició és un element ineludible ja que és inherent tant a l’esport com a la pròpia evolució de la personalitat del nen i de la nena, que sent la necessitat d’enfrontar-se a reptes que li permetin mesurar i consolidar les seves pròpiesa dquisicions.

El tractament del component agonístic ha de ser diferent en cada etapa evolutiva. La següent progressió metodològica seria la correcta:

a) Millorar contra una o un mateix (la tasca com a repte per aconseguir fer alguna cosa i fer-la cada vegada millor).

b) Millorar respecte als altres (pura competició individual respecte d’altres companys).

c) Superar directament als contrincants, això possibilita un gran perfeccionament tant a nivell individual com col·lectiu (cooperació / competició).