un curs molt interessant!

valoració curs competència digital

M ´ha agradat molt fer aquest curs!!!

Aquest curs m´ha ajudat a posar-me al dia pel que fa a les noves tecnologies adaptades a les classes de secundària.

Ha estat un curs molt útil, m´ha fet fer ús de les eines informàtiques en l´entorn escolar.

Els documents com guies i tutorials m´han permès fer totes les tasques juntament amb el fet de comentar-les amb altres companys que també el feien.

Per tot això la meva valoració és molt positiva.

Què faig?

Aplicació que he utilitzat per fer el meu vídeo de com fer endevinalles en llengua francesa utilitzant exemples dels aspectes gramaticals treballats a classe. Com exemple, he posat el vídeo d’una de les meves alumnes de 3r d’ESO.

APLICACIÓ KINE MASTER
Aplicació que he utilitzat per fer el meu vídeo de com fer endevinalles en llengua francesa utilitzant exemples dels aspectes gramaticals treballats a classe. Com exemple, he posat el vídeo d’una de les meves alumnes de 3r d’ESO.

Aquesta aplicació ens serveix per editar vídeos, fotografies, etc. , d’una manera molt fàcil. A nivell escolar és molt útil perquè té molts efectes (on gaudeixen més els alumnes) i és molt intuïtiva. Els alumnes poden treure-li molt de suc. Kine Master està disponible per a mòbils i tauletes.

Aspectes a destacar. Intuïtiva, fàcil d’utilitzar, hi ha molta varietat d’efectes, transicions, filtres. Pots incloure gravacions de veu, o petites gravacions… es pot realitzar infinitat de coses. Respecte a altres aplicacions que vaig donar-lis un cop d’ull, és la que em va agradar més.

Adjunto enllaç del vídeo:

Proposta didàctica

La meva proposta didàctica, juntament amb un company de l´escola del mateix departament,  és fer un bloc de francès  al mateix temps que anem fent aquest curs,  revisant el vocabulari i gramàtica dels llibres que estem fent servir a l’ Institut. Aleshores, vam enllaçar vídeos del Youtube amb el vocabulari corresponent a cada lliçó, d’aquesta manera els alumnes poden revisar i ampliar els seus coneixements a nivell de pronunciació/ comprensió oral i escrita. També, hem exposat el tema gramatical a partir d’unes fitxes de gramàtica segons els curs amb les seves solucions per a que els alumnes s’ho corregeixin.

A més a més, els hem posat també un apartat de cançons amb exercicis on poden escoltar-les, cantar-les amb la seva lletra i després fer uns exercicis relacionats amb la cançó depenent del nivell.

Un altre punt afegit ha estat el tema de jocs revisant els aspectes gramaticals, expressions franceses, ràdios i premsa francesa on line. Per finalitzar, també els hi hem afegit unes pàgines amb tràilers de pel·lícules en francès per la comprensió oral.

Com podeu comprovar es poden treballar les quatres parts més importants de les llengües estrangeres: comprensió/producció oral i escrita. L´única cosa que pensem que li faltaria seria una espècie de xat o fòrum on els alumnes poguessin intervenir tots ells en un horari per practicar la llengua francesa.

Aquí us deixo l’enllaç per si voleu comprovar:

https://blocs.xtec.cat/joliva/

Us aniré informant.

Merci beaucoup!

Araceli

 

Promoting digital competence in secondary education

Competence-based education and digital competence

In recent years, a large number of educational systems, following the recommendations of international organisations such as the OECD and the European Commission, have introduced a competence-based emphasis into their traditionally subject-based curriculum (Krumsvik, 2011). This move, beyond what any document can deal with, does not find its way into everyday school practice easily or with instant results. For the OECD’s DeCeSo project (2002), it is clear that competence implies several dimensions, starting from the ability to (1) use a wide variety of tools; (2) interact with others in heterogeneous groups; and (3) take responsibility for one’s life and act autonomously. The European Commission (EC, 2006i) defined the eight key competences – understood as a combination of knowledge, skills and attitudes – necessary for personal fulfilment, active citizenship, social cohesion and employability in a knowledge-based society. One of them was digital competence. The EC recommendation suggests that Digital competence involves the confident and critical use of Information Society Technology (IST) for work, leisure and communication. It is underpinned by basic skills in ICT: the use of computers to retrieve, assess, store, produce, present and exchange information, and to communicate and participate in collaborative networks via the Internet (EC, 2007, p. 7).

 

Enllaç de la font d’origen: https://naerjournal.ua.es/article/view/v5n1-9

 

Araceli Cucurell

Hola a tots,

Em dic Araceli i soc professora d´ anglès i francès a l´ESO, Batxillerat i cicles de grau superior. Vaig estudiar Filologia francesa i a continuació Filologia angles a la UB. També tinc un postgrau en Llengües estrangeres.

M´agrada molt llegir, escoltar música i viatjar amb la meva família. Estic casada i sóc mare de 3 fills, una filla de 24 anys i uns bessons nen i nena de 18 anys. La meva filla gran va estudiar Publicitat i Relacions Públiques a la UVic. El meu fill està estudiant Humanitats a la Pompeu i la meva filla petita està fent d´Au Pair al Regne Unit.

M´agrada molt la meva feina, fa més de trenta anys que m´hi dedico i en algún moment m´he espantat amb les TIC. Però me´n vaig sortint gràcies als meus companys que són més joves.