“La rotllana és l’escenari on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites-grans coses de cada dia que formen part de la “vida” dels nens i nenes del grup. S’hi aboquen emocions, s’hi aprenen habilitats, s’hi mostren els progressos, s’hi projecta la creativitat, s’hi comparteixen les descobertes i s’hi fan créixer els aprenentatges i els diferents llenguatges dels infants.”
Maria Teresa Sogas

A infantil és molt important el temps que dediquem a la rotllana. Les aportacions dels petits ens permeten observar la seva evolució i adaptar les nostres propostes segons les seves necessitats. És una bona eina quotidiana on fer créixer els vincles afectius amb un mateix, els altres i l’entorn.
El paper del mestre es fonamenta en el respecte, confiança, sinceritat, coherència, reconeixement, … Com a moderadors ajudem a que hi hagi un clima de tranquil·litat i relaxació on els petits aprenen a conversar i a escoltar.
A la rotllana podem observar:
· capacitat d’escolta.
· adquisició d’hàbits posturals.
· capacitat d’espera.
· forma de comunicar.
· quina mà utilitza espontàniament.
· freqüència d’intervenció.
· manté l’atenció, es dispersa.
· acceptació dels límits.
· necessitat de cridar l’atenció.
· busca el contacte corporal de la mestra.
· té moltes coses a dir.
· té poques coses a dir.
· …
Perquè l’activitat a la rotllana es desenvolupi de forma ordenada i harmonitzada el mestre ha posar en pràctica una sèrie de destreses com ara reconduir la dispersió que pot haver en moments puntuals, ajudar a parlar a qui més li costa, regular la impetuositat en certs moments, oferir afecte, proximitat, calidesa … a qui ho necessita, …
- La rotllana és l’espai per excel·lència on tenen lloc la majoria de les converses i per tant és molt important tenir en compte el paper del mestre.
A la rotllana sempre hi són presents lletres i números, paraules escrites, propiciant l’ aprenentatge significatiu.
- els noms dels nens
- els dies de la setmana
- el calendari
- les estacions de l’any
- els encarregats
- les dates d’aniversaris
- vocabulari del projecte
- els noms dels racons, espais i objectes de l’aula
- missatges, cartes…
- l’abecedari
- …
Les activitats que es poden portar a terme a la rotllana són innumerables tot i que reconec que en el meu cas són poc innovadores. Us proposo que expliqueu quin tipus d’activitats feu amb els vostres petits segur que serà una bona manera de compartir i aprendre de les vostres experiències.
Extret del blog http://petitmonblogger.blogspot.com.es/
Aquest article ha estat publicat en
General. Afegeix a les adreces d'interès l'
enllaç permanent.