LA ROTLLANA

“La rotllana és l’escenari on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites-grans coses de cada dia que formen part de la “vida” dels nens i nenes del grup. S’hi aboquen emocions, s’hi aprenen habilitats, s’hi mostren els progressos, s’hi projecta la creativitat, s’hi comparteixen les descobertes i s’hi fan créixer els aprenentatges i els diferents llenguatges dels infants.”
Maria Teresa Sogas

DibujoA

A infantil és molt important el temps que dediquem a la rotllana. Les aportacions dels petits ens permeten observar la seva evolució i adaptar les nostres propostes segons les seves necessitats. És una bona eina quotidiana on fer créixer els vincles afectius amb un mateix, els altres i l’entorn.
 
El paper del mestre es fonamenta en el respecte, confiança,  sinceritat, coherència, reconeixement, …  Com a moderadors ajudem a que hi hagi un clima de tranquil·litat i relaxació on els petits aprenen a conversar i a escoltar.
 
A la rotllana podem observar:
·        capacitat d’escolta.
·        adquisició d’hàbits posturals.
·        capacitat d’espera.
·        forma de comunicar.
·        quina mà utilitza espontàniament.
·        freqüència d’intervenció.
·        manté l’atenció, es dispersa.
·        acceptació dels límits.
·        necessitat de cridar l’atenció.
·        busca el contacte corporal de la mestra.
·        té moltes coses a dir.
·        té poques coses a dir.
·       

Perquè l’activitat a la rotllana es desenvolupi de forma ordenada i harmonitzada el mestre ha posar en pràctica una sèrie de destreses com ara  reconduir la dispersió que pot haver en moments puntuals, ajudar a parlar a qui més li costa, regular la impetuositat en certs moments, oferir afecte, proximitat, calidesa … a qui ho necessita, …

  • La rotllana és l’espai per excel·lència on tenen lloc la majoria de les converses i per tant és molt important tenir en compte el paper del mestre.
A la rotllana sempre hi són presents lletres i números, paraules escrites,  propiciant  l’ aprenentatge significatiu.
 
  • els noms dels nens
  • els dies de la setmana
  • el calendari
  • les estacions de l’any
  • els encarregats
  • les dates d’aniversaris
  • vocabulari del projecte
  • els noms dels racons, espais i objectes de l’aula
  • missatges, cartes… 
  • l’abecedari
Les activitats que es poden portar a terme a la rotllana són innumerables tot i que reconec que en el meu cas són poc innovadores. Us proposo que expliqueu quin tipus d’activitats feu amb els vostres petits segur que serà una bona manera de compartir i aprendre de les vostres experiències.

Extret del blog  http://petitmonblogger.blogspot.com.es/

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *