Implicacions families

Implicacions del context familiar:

La consecució dels objectius educatius per part de l’alumnat no depèn únicament de l’escola. La família té un paper important. Alguns factors que poden facilitar l’aprenentatge són:

  1. Els missatges mitjançant els quals la família subratlla què s’ha de valorar i què no.

  2. La manera com responen davant els èxits i fracassos dels seus fills i filles. Aquestes reaccions subratllen també què és el que es valora i el que està en joc, i influeixen en les actituds dels infants davant l’aprenentatge i en la seva autoestima i equilibri emocional.

  3. La manera de relacionar-se amb el centre. Millor no deixar escrit cap desacord amb el centre en una agenda i millor parlar amb el professorat per a sentir totes les versions, sense “desqualificar” la tasca docent davant l’alumne. Es pot estar en desacord i es pot compartir, sempre entre adults en la mesura del possible, ja que cal que el vostre fill tingui confiança en nosaltres per a que la seva actitud no el perjudiqui.

  4. El grau en què ajuden els seus fills i filles en l’aprenentatge escolar de manera directa (assessorant-los, ajudant-los a fer servir l’agenda per anotar i fer les feines, etc.) o indirecta (creant contextos que els indueixen a estudiar i que eviten que es dediquin a altres activitats).

  5. El model que s’ofereix als fills, amb el seu propi comportament, respecte al valor d’aprendre, les maneres com s’afronten les dificultats, les estones de lectura, etc.

  6. Les problemes de tipus econòmic, social i de convivència que es plantegen din del nucli familiar.

  7. L’actitud que es mostra davant les necessitats dels fills i que es manifesten en les maneres com hi interaccionen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *