4-Cicle Superior

NOM DE L’ACTIVITAT: PRESENTACIÓ ONLINE
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Elaborar una presentació online amb equips cooperatius per l’àrea d’educació física. ( Els alumnes estan treballant un jugador, atleta o nedador famós.)RECURS: Prezi

http://prezi.com/PREZI1 ÀREES IMPLICADES:

– Educació física i llengua catalana

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Competència 1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Competència 2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Competència 4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

* Competència 7 –> Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.

 

 

NOM DE L’ACTIVITAT: ELABORACIÓ DE LA LÍNIA DEL TEMPS
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Elaborar una línia del temps, per poder treballar la cronologia de l’història.

RECURS: Timeline

eix cronològic-4

ÀREES IMPLICADES:

-Medi natural i social i matemàtiques.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

  • Competència matemàtica.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Competència 1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Competència 2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Competència 4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

NOM DE L’ACTIVITAT: ELABORACIÓ D’UN TEXT NARRATIU COL·LECTIVAMENT
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Per poder treballar una tipologia textual, ho podem fer a partir del titanpad. És un programa online on els alumnes poden escriure tots al mateix temps i ho poden realitzar des de casa ( és com el google docs, però no necessites correu electrònic). Un alumne escriurà l’inici del text, l’altre el nus i l’últim el desenllaç.

RECURS: Titan pad

https://titanpad.com/

titanpadÀREES IMPLICADES:

-Llengua Catalana

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència digital.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Competència 2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Competència 8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

NOM DE L’ACTIVITAT: CREEM PÒSTERS DIGITALS
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Els alumnes poden crear pòsters digitals a l’àrea de medi a partir d’aquest programa. Per exemple fent un pòster del sistema solar.https://tacgarraf.files.wordpress.com/2010/02/tutorial-de-glogster-resumit.pdfRECURS: https://glogster.com

pantallazo-glogster1ÀREES IMPLICADES:

-Medi natural

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència artística i cultural.
  • Competència digital.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Competència 1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Competència 3 –> Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

* Competència 7 –> Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.

* Competència 8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.

NOM DE L’ACTIVITAT: CREAR UN CORREU ELECTRÒNIC
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:  Tots els alumnes de cicle superior tenen un correu electrònic a partir del domini que hem comprat a l’escola (escolaponent.cat). A partir del correu podem ensenyar a gestionar de manera responsable una bústia de correu electrònic, treballar a partir del google docs, ensenyar a fer formularis, utilitzar el drive,..

RECURS: https://mail.google.com/

correo electronicoÀREES IMPLICADES:

-Llengua catalana

COMPETÈNCIES BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.
  • Competència social i ciutadana.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Competència 6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

* Competència 7 –> Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals.

* Competència 9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

* Competència 10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.