NOM DE L’ACTIVITAT: ELABORACIÓ DE LA LÍNIA DEL TEMPS |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Elaborar una línia del temps, per poder treballar la cronologia de l’història.
RECURS: Timeline
ÀREES IMPLICADES: -Medi natural i social i matemàtiques. COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Competència 1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar * Competència 2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia. * Competència 4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals. |
NOM DE L’ACTIVITAT: ELABORACIÓ D’UN TEXT NARRATIU COL·LECTIVAMENT |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Per poder treballar una tipologia textual, ho podem fer a partir del titanpad. És un programa online on els alumnes poden escriure tots al mateix temps i ho poden realitzar des de casa ( és com el google docs, però no necessites correu electrònic). Un alumne escriurà l’inici del text, l’altre el nus i l’últim el desenllaç.
RECURS: Titan pad https://titanpad.com/ -Llengua Catalana COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Competència 2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia. * Competència 8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu. |
NOM DE L’ACTIVITAT: CREEM PÒSTERS DIGITALS |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Els alumnes poden crear pòsters digitals a l’àrea de medi a partir d’aquest programa. Per exemple fent un pòster del sistema solar.https://tacgarraf.files.wordpress.com/2010/02/tutorial-de-glogster-resumit.pdfRECURS: https://glogster.com
-Medi natural COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Competència 1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar * Competència 3 –> Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment. * Competència 7 –> Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals. * Competència 8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu. |
NOM DE L’ACTIVITAT: CREAR UN CORREU ELECTRÒNIC |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Tots els alumnes de cicle superior tenen un correu electrònic a partir del domini que hem comprat a l’escola (escolaponent.cat). A partir del correu podem ensenyar a gestionar de manera responsable una bústia de correu electrònic, treballar a partir del google docs, ensenyar a fer formularis, utilitzar el drive,..
RECURS: https://mail.google.com/ -Llengua catalana COMPETÈNCIES BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Competència 6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge. * Competència 7 –> Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals. * Competència 9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia. * Competència 10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital. |