3-Cicle Mitjà

ACTIVITATS per treballar a 4t:
TACTACUs presentem un seguit de recursos digitals que us poden ser de gran utilitat.                                         
RECURSOS: 

1r recurs: Webquest

 http://mtorne8.wix.com/historia#!introduccio/cjg9

                     tac

 

 2n  recurs:  Webquest                      http://www.xtec.cat/~smora/webquest/WQlaprehistoria/

tac1

3r recurs: Webquest – Per aprendre a confeccionar una línia del temps.

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=8300&id_pagina=1

 tac3

4t recurs: JCLIC

http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3700

tac5

 recurs: per la PDI (en castellà)

Prehistoria

tac6 tac7

ÀREES IMPLICADES: 
Medi Natural i social, matemàtiques i llengua.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES IMPLICADES: 

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència matemàtica.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

1  –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

5 –> Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals

6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·la-boratiu.

9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

 ACTIVITATS per treballar a 3r:
TITOL AIGUAUs presentem un seguit de recursos digitals que us poden ser de gran utilitat.
RECURSOS: 

1r recurs: Webquest

http://www.castellnoudigital.com:82/webquest/aigua.jsp

aigua

 2n  recurs:  Webquest         http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=1219&id_pagina=1

aigua 2

3r recurs: activitats 

http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/aigua/

  aigua 3

4t recurs: vídeo educatiu

aigua 4

ÀREES IMPLICADES:
Medi Natural i social i llengua.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.

4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

5 –> Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals

6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·la-boratiu.

9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

 

 ACTIVITATS per treballar a cicle mitjà sobre:AAAActivitats per fomentar hàbits d’alimentació saludable.
RECURSOS: 

1r recurs: Webquest

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=2497&id_pagina=1

aa 2n  recurs:  Webquest    http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=5676&id_pagina=1

aliments 1

3r recurs: Webquest

http://www.phpwebquest.org/catala/webquest/soporte_tabbed_w.php?id_actividad=2577&id_pagina=1

aliments 2

4t recurs: vídeo

a1

ÀREES IMPLICADES:
Medi Natural i social, matemàtiques i llengua.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència matemàtica.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.

2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

5 –> Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals

6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

8 –> Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·la-boratiu.

9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

APRENEM A FER:A2Aprenem  a crear i utilitzar un mapa conceptual amb tots els coneixements que hem après. Us presentem un seguit de programes que us poden a ajudar a organitzar tota la informació.
1r recurs: crea mapes conceptuals de manera automàtica mentres escrius els conceptes, la pròpia web estructura la informació de manera gràfica.https://www.text2mindmap.com/a82n  recurs: disponible a la web i per iPad.

http://popplet.com/

a6  ab

Altres programes per realitzar mapes conceptuals:

http://creately.com/

http://articulos.softonic.com/como-hacer-un-mapa-conceptual-cmaptools

http://www.gliffy.com/

  • COMPETÈNCIES BÀSIQUES IMPLICADES:

    Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

  • Competència matemàtica.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència artística i cultural.
  • Competència digital.
  • Competència social i ciutadana.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE L’ÀMBIT DIGITAL:

1 –> Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.

2 –> Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

4 –> Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

5 –> Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals

6 –> Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

9 –> Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

10 –> Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.