NOM DE L’ACTIVITAT: Lectura eficaç |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Bateria d’activitats per treballar la lectura eficaç: fixació, memòria, repeticions, diferències, completar, etc.RECURS: http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/![]() ÀREES IMPLICADES: – Llengua catalana CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar |
NOM DE L’ACTIVITAT: Hi havia una vegada… de forma col·laborativa |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Amb petits grups els alumnes de 2n s’inventen una història i amb l’ajuda d’un editor d’audio (ex Audacity) es graven narrant. Els alumnes d’ed infantil poden representar les històries creades pels alumnes de 2n. I/o els alumnes de 1r poden il·lustrar les històries creades.RECURS:Editor d’audio (ex. Audacity
ÀREES IMPLICADES: – Llengua catalana o castellana CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar * Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment. |
NOM DE L’ACTIVITAT: Il·lustrem de forma col·laborativa |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Opció A –> Cada alumne il·lustra una escena d’un conte conegut i entre tots elaboren les il·lustracions del conte.Opció B–> En petit grup creen les imatges d’un conte inventar pel grup de 2n (activitat gravada amb l’audacity “hi havia una vegada…) Una vegada acabat es pot publicar al bloc.RECURS:Progrma gràfic (ex. Tux Paint
ÀREES IMPLICADES: – Artística: visual i plàstica CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar * Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment. |
NOM DE L’ACTIVITAT: Càlcul mental |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Joc lúdic per treballar el càlcul mental: sumes i restes. RECURS:Tux math
ÀREES IMPLICADES: Matemàtiques CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.
|
NOM DE L’ACTIVITAT: Recepta de cuina |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Després d’elaborar a l’aula una recepta de cuina saludable, escriure-la en un document de text, tenint en compte el format i les parts d’una recepta de cuina. Incloure en el document una imatge del plat elaborat. Posteriorment, anomenar i guardar la recepta i imprimir-la. RECURS: Libre office writer ÀREES IMPLICADES:Llengua Catalana CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar. * Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia. |
NOM DE L’ACTIVITAT: Learn Clock (en català) |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:L’activitat permet treballar el rellotge d’una manera més engrescadora i atractiva pels alumnes. Es pot utilitzar per reforçar i consolidar el treball portat a terme en l’àrea de matemàtiques. Les activitats apareixen en rellotge de busques i en rellotge digital, i en formats diversos:
L’App disposa de 4 nivells de dificultat, que permet als alumnes adquirir de mica en mica, i de menys a més dificultat els objectius proposats:
RECURS: App Aprendre les hores en català. Matemàtiques CAPACITATS BÀSIQUES:
COMPETÈNCIES DIGITALS: * Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar * Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals. |