2-Cicle Inicial

NOM DE L’ACTIVITAT:  Lectura eficaç
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Bateria d’activitats per treballar la lectura eficaç: fixació, memòria, repeticions, diferències, completar, etc.RECURS:  http://www.jverdaguer.org/jsmedia/005eficas/lectura eficazhttp://www.edu365.cat/entrena/index.htm 

  entrena llegir

ÀREES IMPLICADES: 

– Llengua catalana

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

NOM DE L’ACTIVITAT:  Hi havia una vegada… de forma col·laborativa
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Amb petits grups els alumnes de 2n s’inventen una història i amb l’ajuda d’un editor d’audio (ex Audacity) es graven narrant. Els alumnes d’ed infantil poden representar les històries creades pels alumnes de 2n. I/o els alumnes de 1r poden il·lustrar les històries creades.RECURS:Editor d’audio (ex. Audacity

)audacity

ÀREES IMPLICADES:

– Llengua catalana o castellana

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

 

NOM DE L’ACTIVITAT:  Il·lustrem de forma col·laborativa
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Opció A –> Cada alumne il·lustra una escena d’un conte conegut i entre tots elaboren les il·lustracions del conte.Opció B–> En petit grup creen les imatges d’un conte inventar pel grup de 2n (activitat gravada amb l’audacity “hi havia una vegada…) Una vegada acabat es pot publicar al bloc.RECURS:Progrma gràfic (ex. Tux Paint

)tux-paint-27                    tux paint 2

ÀREES IMPLICADES:

– Artística: visual i plàstica

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència artística i cultural.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

*  Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

 

NOM DE L’ACTIVITAT:  Matemàtiques manipulatives
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT : Propostes d’activitats per treballar la descomposició del nombre, sumar, restar, sèries… utilitzant l’àbac i les regletes amb vídeos explictius. Les activitats estan seqüenciades de 1r de primària a 2n ESORECURS:http://regletas.joseantoniocuadrado.com/Matemáticas-Manipulativas

ÀREES IMPLICADES:

– Matemàtiques

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència matemàtica.
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

NOM DE L’ACTIVITAT: Felicitació de Nadal (P5 i 1r ed. primària)
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Crear la felicitació de Nadal utilitzant un programa gràfic (ex. Kid-Pix) dibuixant, insertant text, guardar-lo al disc i imprimir el full.RECURS:Programa gràfic (ex. Kid-Pix)kid pixÀREES IMPLICADES:

– Artística: visual i plàstica

– Llengua

CAPACITATS BÀSIQUES

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència artística i cultural.
  • Competència digital.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

NOM DE L’ACTIVITAT: Càlcul mental
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Joc lúdic per treballar el càlcul mental: sumes i restes.
RECURS:Tux math

 

 

índex

ÀREES IMPLICADES:

Matemàtiques

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència matemàtica.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.

 

NOM DE L’ACTIVITAT: Recepta de cuina
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Després d’elaborar a l’aula una recepta de cuina saludable, escriure-la en un document de text, tenint en compte el format i les parts d’una recepta de cuina. Incloure en el document una imatge del plat elaborat. Posteriorment, anomenar i guardar la recepta i imprimir-la.
RECURS: Libre office writer

ÀREES IMPLICADES:Llengua Catalana

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
  • Competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar.

* Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

 

NOM DE L’ACTIVITAT: Foto de classe
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Obrir en un programa de dibuix una foto del grup i, utilitzant les eines de dibuix que ofereix, fer un marc. Inserir un quadre de text per tal d’escriure el curs i el nom de la classe. En finalitzar, anomenar i desar el treball, per poder-lo imprimir.
RECURS: Kolour Paintkolour paintÀREES IMPLICADES:

Artística: visual i plàstica

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.
  • Competència artística i cultural.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

 

NOM DE L’ACTIVITAT: Ortografia
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Activitat multimèdia per treballar l’ortografia bàsica a Cicle Inicial. L’activitat està formada per sis temes ortogràfics, a la primera part, de cadascun dels paquets, hi ha una breu explicació de la norma, amb uns quants exemples, a continuació l’alumne ha de practicar-ho i ell mateix pot corregir-se.
RECURS: http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia_ci/ortografia.html
ortoÀREES IMPLICADES:Llengua Catalana

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.
  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

 

NOM DE L’ACTIVITAT: Learn Clock (en català)
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:L’activitat permet treballar el rellotge d’una manera més engrescadora i atractiva pels alumnes. Es pot utilitzar per reforçar i consolidar el treball portat a terme en l’àrea de matemàtiques. Les activitats apareixen en rellotge de busques i en rellotge digital, i en formats diversos:

  • Relacionar rellotge de busques i rellotge digital.
  • Assenyalar el rellotge correcte (en els dos formats).
  • Posar l’hora en un rellotge de busques.
  • Lectura i comprensió de l’hora.

L’App disposa de 4 nivells de dificultat, que permet als alumnes adquirir de mica en mica, i de menys a més dificultat els objectius proposats:

  • Les hores
  • Els quarts
  • Els minuts
  • Variat

RECURS: App Aprendre les hores en català.

cloc
ÀREES IMPLICADES:

Matemàtiques

CAPACITATS BÀSIQUES:

  • Competència digital
  • Competència matemàtica.
  • Competència d’aprendre a aprendre.
  • Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

* Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.