1-Educació Infantil

NOM DE L’ACTIVITAT: Felicitació de Nadal (P5 i 1r d’ed. primària)
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT:Crear la felicitació de Nadal utilitzant un programa gràfic (ex. Kid-Pix) dibuixant, insertant text, guardar-lo al disc i imprimir el full. 

RECURS: Programa gràfic (ex. Kid-Pix)

kid pix

ÀREES IMPLICADES:Comunicació i llenguatge (plàstica)

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES: 

– Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats

COMPETÈNCIES DIGITALS:

* Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord a les tasques a realitzar

*  Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

* Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

NOM DE L’ACTIVITAT: Logotip nom classe (P5 i Cicle Inicial)

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: crear un logotip del nom de la classe per tal de que després puguem fer una votació i escollir el que més ens agradi per poder-nos representar. Aquesta activitat pretén començar a treballar amb els programes de dibuix programats per l’edat. Aquesta activitat la farem quan fem desdoblament ja que així podrem atendre millor als dubtes dels infants.

RECURS: Tux paint (linkat)

tux-paint-31 baixa

ÀREES IMPLICADES: Comunicació i Llenguatges.

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.

  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

  • Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

  • Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social.

COMPETÈNCIES DIGITALS:

Competència 1.Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 3.Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment

Competència 5.Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 9.Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

Competència 10.Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital

NOM DE L’ACTIVITAT: Projecte Pollets (P3)

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Aquesta aplicació pretén que els/les nens/es aprenguin les orientacions espacials (davant/darrera, sobre/sota, pujar/baixar, dalt/baix…). L’aplicació els dona 4 imatges i ells han d’escollir quina és la correcta. Aquesta activitat la farem quan fem desdoblament ja que així podrem atendre millor als dubtes dels infants. La primera vegada que fem l’activitat compartiran la tauleta dos infants per tal d’ajudar-se uns als altres i agafar una confiança amb ells mateixos i amb les seves possibilitats. Després les altres sessions que fem cada nen/a pot tenir una tauleta i intentar resoldre correctament el joc ell sol, amb els seus pròpis coneixements.

RECURS: aplicació gratuïta de la Google Play per a tauletes Android projecte Pollets.

jocs-pollets

ÀREES IMPLICADES: Descoberta d’un mateix i dels altres i Comunicació i Llenguatges

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.

  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

  • Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

  • Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

  • Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social

COMPETÈNCIES DIGITALS:

Competència 1.Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 2.Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

Competència 3.Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment

Competència 5.Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 6.Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

Competència 9.Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

Competència 10.Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

NOM DE L’ACTIVITAT: El món d’en Teo (P5)

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Aquesta aplicació et permet escriure paraules, els infants tenen les lletres barrejades i ells han de col·locar-les bé per formar la paraula de la imatge que hi ha a dalt. Aquesta activitat la farem quan fem desdoblament ja que així podrem atendre millor als dubtes dels infants. També es poden treballar els nombres fins a 10.

RECURS: aplicació gratuïta de la Google Play per a tauletes Android El Món d’en Teo.

teo teo1

ÀREES IMPLICADES: Comunicació i Llenguatges, descoberta de l’entorn.

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.

  • Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.

  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

  • Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

  • Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social

COMPETÈNCIES DIGITALS:

  • Competència 1.Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

  • Competència 2.Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

  • Competència 3.Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment.

  • Competència 5.Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

  • Competència 6.Organitzar i emprar els propis entorns personals digitals de treball i d’aprenentatge.

  • Competència 9.Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

  • Competència 10.Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital

NOM DE L’ACTIVITAT: Joc de pintar per a nens (P3)

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: pintar dibuixos utilitzant les tauletes. Cada infant té una tauleta i pinta el dibuix que més li agrada. Aquesta activitat la farem quan fem desdoblament ja que així podrem atendre millor als dubtes dels infants.

RECURS: aplicació gratuïta de la Google Play per a tauletes Android Joc de pintar per a nens.

coloring color1

ÀREES IMPLICADES: Comunicació i llenguatges (plàstica)

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.

  • Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.

  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

  • Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

  • Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

  • Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social

COMPETÈNCIES DIGITALS:

Competència 1.Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 3.Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment

Competència 5.Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 9.Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

Competència 10.Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital

 

NOM DE L’ACTIVITAT: Numbers(P3, P4, P5)

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT: Aquest paquet d’activitats esta dins l’EDU365 I speak English, i es diu numbers dins hi ha diferents conceptes per a treballar amb la llengua anglesa, són petits jocs per aprendre vocabulari amb anglès de forma interactiva. Aquesta activitat la faríem amb la pantalla digital i a poder ser amb mig grup, ja que així poden fer més jocs.

RECURS: Numbers

angles4 angles 3 angles2 angles 1

ÀREES IMPLICADES: Comunicació i Llenguatges i descoberta de l’entorn

CAPACITATS BÀSIQUES IMPLICADES:

  • Progressar en el coneixement i domini del seu cos, en el moviment i la coordinació, tot adonant-se de les seves possibilitats.

  • Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.

  • Pensar, crear, elaborar explicacions i iniciar-se en les habilitats matemàtiques bàsiques.

  • Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

  • Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar, gradualment, en activitats socials i culturals.

  • Conviure en la diversitat, avançant en la relació amb els altres i en la resolució pacífica de conflictes.

    Comportar-se d’acord amb unes pautes de convivència que el portin cap a una autonomia personal, cap a la col·laboració amb el grup i cap a la integració social

COMPETÈNCIES DIGITALS:

Competència 1.Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.

Competència 3.Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment

Competència 5.Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Competència 9.Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia.

Competència 10.Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital