La petita Jana
Pel que sembla hi ha problemes en veure el conte de la petita Jana, potser és que us cal instal·lar algun connector. De totes maneres us deixo l’enllaç per poder-lo veure
Acta del dia 11 de novembre de 2008
BIBLIOTEQUES ESCOLARSGT curs 08-09 |
Assistents a la reunió: Esperanza Arias, Pedro Ayén, Ma Àngels Domingo, Eva Garcia, Ma Soledad Leiva, Ma del Mar Olivares, Anna Pruneda, Rafael Almanza, Montserrat Queralt
Desenvolupament de la reunió:
1-La Montse comenta en el grup informació relacionada amb ajuts a Biblioteques escolars del territori MEC.
Cal estar molt atent doncs les dates per realitzar projectes sempre surten molts ajustades, i si prèviament no tens preparat el material per desenvolupar el projecte es fa difícil presentar-lo. Per aquesta raó comentem la necessitat de tenir traduït el PEC al castellà, perquè d’aquesta manera sigui una feina menys.
La Mª Mar comenta la possibilitat de fer un grup de treball que treballi en xarxa, de cara a fer un projecte comú i que ens diferenciï dels altres. Aquí queda escrit.
2-Repassem el tema de “Badalona ciutat lectora” i constatem que la nostra tasca ha de ser no la desenvolupar però si impulsar com agents interessats un projecte d’aquestes característiques. Per aquesta raó acordem enviar un correu a diferents estaments municipals.
• L’alcalde
• Regidoria de cultura
• Regidoria d’educació.
3-A partir de la proposta del dia anterior de treballar a partir del “Tintín”, concretem:
• Treballar de forma genèrica el còmic, ja que es valora que en Tintín està més adreçat a cicle superior.
• Possible taller fent una tira còmica amb els alumnes a partir de l’aprenentatge del llenguatge del còmic.
• Fer un recull de còmics diversos a la biblioteca Can Casacuberta i demanar la maleta del còmic del CRP.
4-S’enceta un discussió sobre la biblioteca d’aula i la forma d’enregistrar el fons de cada classe. A partir del que es va exposant queda constància que el funcionament varia segons l’escola i la seva tradició en la seva forma d’organitzar-se.
5- Les normes de biblioteca que està preparant la Marisol estaran llestes pel mes de juny.
La Mª Mar recorda que han de ser poques i clares.
6-Finalment la MªMar Olivares ens mostra la presentació-ponència que va fer per La Jornada de formació Inicial PUNTEDU.
Acords:
Es concreta que en la propera sessió es decidirà crear la dinàmica acordada per treballar el còmic. A partir dels còmics que tindrem caldrà crear els grups i iniciar el projecte.
Acta del dia 29 d’octubre
BIBLIOTEQUES ESCOLARSGT curs 08-09 |
ASSISTENTS:: Esperanza, Pedro, Ma Angels, Marsiol, Raul, Anna, Elena, Marce, Montse, Rafa
ORDRE DEL DIA:
- Presentació.
- Revisió de la proposta del BLOC
Fem una breu presentació dels integrants del grup de treball. Aquest curs s’han incorporat alguns components nous, de l’escola Betulia i de l’escola San Just de Santa Coloma. Benvinguts!
A continuació revisem la proposta presentada pels coordinadors on es concreten els objectius del grups de treball, la metodologia i algunes propostes d’activitats.
Una de les propostes té a veure amb el nostre municipi i tindria com a finalitat que l’ajuntament definís un Projecte de Badalona Ciutat Lectora, tal com ha fet l’ajuntament de Barcelona i altres municipis que també han apostat per aquest tema.
Es comenta que Badalona està proposada com a Capital de la cultura catalana 2010 i que per aconseguir-ho com a tal ha definit un projecte amb un seguit d’activitats culturals pròpies de la nostra ciutat. Tothom coincideix que potser aquest seria un bon moment per impulsar aquesta iniciativa.
D’altra banda es valora de forma general que és un projecte molt ambiciós, i que abans de prendre una decisió seria convenient conèixer altres projectes per saber de què és el que estem parlant.
Acordem que la Montse i el Rafa cercaran informació sobre projectes que ja funcionen i que enviaran la informació per correu a tots els components del grup de treball perquè se la puguin mirar i puguin valorar si ho podem impulsar o no.
A part d’aquesta proposta s’afegeixen les següents:
· Visita a una biblioteca pública- És una activitat que serveix per dinamitzar el grup de treball i que permet conèixer de més a prop les biblioteques de nova construcció i la seva ofertes culturals.
· Conta-contes- Es proposa que pugui venir una persona especialista que ens pugui orientar sobre l’aspecte interpretatiu a l’hora d’explicar un conte. Acordem que els coordinadors es posaran en contacte amb en Jaume Centelles per veure si ens pot posar en contacte amb alguna persona experimentada.
· Compartir fitxes lectura, normes servei biblioteca i altres materials .
· Si és necessari i a demanda de les persones que no ho coneixen organitzar una sessió de treball del programa ePERGAM.
· Penjar documentació bàsica -PUNTEDU- de cara a l’organització d’una biblioteca,( prèvia consulta a la Pepi) .
· Hi ha un parell de propostes com a eix vertebrador de la preparació d’activitats: el teatre i el llenguatge del CÒMIC ( Tintin).
De cara al proper dia acordem que:
· Aportar i decidir el tema sobre el que centrarem el nostre treball.
· Llegir el document adjunt per valorar la proposta de ciutat lectora a partir del article “LAVISIÓ DEL NOU PLA DE CULTURA – AJUNTAMENT DE BARCELONA”
· Valorar la intervenció en l’àmbit de cultura i educació per participar en el PROJECTE DE CIUTAT DE Badalona (Pàgina 5 del mateix document) i decidir si impulsem el projecte de “Badalona ciutat lectora” o simplement participar en el PEC.
· Omplir el calendari de treball amb les diferents activitats.
· La Marisol ens passarà les normes de la biblioteca, les té molt treballades i molt a punt per incloure-les en el règim intern.
Acta del dia 15 d’octubre de 2008.
BIBLIOTEQUES ESCOLARSGT curs 08-09 |
Assistents a la reunió: Esperanza Arias, Pedro Ayén, Eva Garcia, Anna Pruneda, Rafael Almanza, Montserrat Queralt
- Petita introducció de la història del grup de treball per tal de poder donar a conèixer a tothom quines són les accions portades fins els darrers anys i quins resultats s’han obtingut.
- Revisió i adequació dels objectius del grup de treball per al curs 08-09 prenent de referència els del curs passat.
- Calendari previst: (es pot modificar és només orientatiu).
15 de setembre
29 d’octubre
12 de novembre
26 de novembre
10 de desembre
14 de gener
28 de gener
11 de febrer
25 de febrer
11 de març
25 de març
1 d’abril
- Es preveu de cara a la propera sessió portar un llistat de possibles actuacions a fer per tal de poder-ne escollir una, o les que es cregui possible, a fi de portar-les a ter-me durant el curs.