BIBLIOTEQUES ESCOLARSGT curs 08-09 |
ASSISTENTS:: Esperanza, Pedro, Ma Angels, Marsiol, Raul, Anna, Elena, Marce, Montse, Rafa
ORDRE DEL DIA:
- Presentació.
- Revisió de la proposta del BLOC
Fem una breu presentació dels integrants del grup de treball. Aquest curs s’han incorporat alguns components nous, de l’escola Betulia i de l’escola San Just de Santa Coloma. Benvinguts!
A continuació revisem la proposta presentada pels coordinadors on es concreten els objectius del grups de treball, la metodologia i algunes propostes d’activitats.
Una de les propostes té a veure amb el nostre municipi i tindria com a finalitat que l’ajuntament definís un Projecte de Badalona Ciutat Lectora, tal com ha fet l’ajuntament de Barcelona i altres municipis que també han apostat per aquest tema.
Es comenta que Badalona està proposada com a Capital de la cultura catalana 2010 i que per aconseguir-ho com a tal ha definit un projecte amb un seguit d’activitats culturals pròpies de la nostra ciutat. Tothom coincideix que potser aquest seria un bon moment per impulsar aquesta iniciativa.
D’altra banda es valora de forma general que és un projecte molt ambiciós, i que abans de prendre una decisió seria convenient conèixer altres projectes per saber de què és el que estem parlant.
Acordem que la Montse i el Rafa cercaran informació sobre projectes que ja funcionen i que enviaran la informació per correu a tots els components del grup de treball perquè se la puguin mirar i puguin valorar si ho podem impulsar o no.
A part d’aquesta proposta s’afegeixen les següents:
· Visita a una biblioteca pública- És una activitat que serveix per dinamitzar el grup de treball i que permet conèixer de més a prop les biblioteques de nova construcció i la seva ofertes culturals.
· Conta-contes- Es proposa que pugui venir una persona especialista que ens pugui orientar sobre l’aspecte interpretatiu a l’hora d’explicar un conte. Acordem que els coordinadors es posaran en contacte amb en Jaume Centelles per veure si ens pot posar en contacte amb alguna persona experimentada.
· Compartir fitxes lectura, normes servei biblioteca i altres materials .
· Si és necessari i a demanda de les persones que no ho coneixen organitzar una sessió de treball del programa ePERGAM.
· Penjar documentació bàsica -PUNTEDU- de cara a l’organització d’una biblioteca,( prèvia consulta a la Pepi) .
· Hi ha un parell de propostes com a eix vertebrador de la preparació d’activitats: el teatre i el llenguatge del CÒMIC ( Tintin).
De cara al proper dia acordem que:
· Aportar i decidir el tema sobre el que centrarem el nostre treball.
· Llegir el document adjunt per valorar la proposta de ciutat lectora a partir del article “LAVISIÓ DEL NOU PLA DE CULTURA – AJUNTAMENT DE BARCELONA”
· Valorar la intervenció en l’àmbit de cultura i educació per participar en el PROJECTE DE CIUTAT DE Badalona (Pàgina 5 del mateix document) i decidir si impulsem el projecte de “Badalona ciutat lectora” o simplement participar en el PEC.
· Omplir el calendari de treball amb les diferents activitats.
· La Marisol ens passarà les normes de la biblioteca, les té molt treballades i molt a punt per incloure-les en el règim intern.