L’arròs és una planta herbàcia i semiaquàtica. El seu gra és un dels principals aliments de la humanitat, inclòs a la dieta del 70% de la població mundial.
És un cereal considerat com aliment bàsic en moltes cultures culinàries (en especial la cuina asiàtica), a Àfrica i en algunes parts d’Amèrica Llatina. El seu gra correspon al segon cereal més produït del món, després del blat de moro. L’arròs és el cereal més important per a l’alimentació humana.
En català el nom de l’arròs prové de l’àrab ar-ruzz, i segons alguns autors aquesta vindria d’una paraula índia. En altres llengües el seu nom és: riz en francès i bretó; riso en italià; arroz en basc, portuguès, gallec i espanyol; roz en aragonès ; Reis (pronunciat “rais”) en alemany i reis en gal.lès; rice en anglès; ris en danès, etc.
L’arròs és un dels aliments que té més midó, que és una reserva d’energia i aporta sensació de sacietat. El seu contingut en greixos és baix i és ric en hidrats de carboni. També és ric en vitamines del complex B.
És l’únic cereal que no conté gluten, per la qual cosa és apte per a celíacs.
L’arròs es pot menjar de moltes maneres: amb tomàquet, fregit, bullit, en paella, amb llet, etc. A mi m’agrada molt l’arròs i quasi cada dia en menjo.