C.M. i C.S. amb material de l’Aula de Ciències al Montseny.
Avui, hem marxat vuit classes de l’escola. Hem gaudit aprenent sense llibres, hem estat al Montseny experimentant i descobrint moltes cosetes, que us volem explicar.
BRÚIXOLA
Amb les brúixoles i un mapa de la zona, ens hem orientat i hem situat diferents punts que els mestres havien marcat. A més a més ells s’havien amagat en aquests indrets i necessitaven trobar-los per fer un joc.
BOLETS
Ja hem començat a comprar algun llibre per l’Aula de Ciències. De moment tenim dues guies de bolets. Avui les hem estrenat per comprovar que era tot el que collíem.
AIGUA
Antonio, hem tingut en compte la teva idea, i l’hem ampliat amb l’ajuda de la proposta de la Bibiana. Segur que ella ho explicarà perfecte i ens penjarà més fotos.
ANIMALETS
Estavem contents perquè teníem dos animalets nous pels terraris: Una granota i una salamandra. Ja els teniem preparats dins els Pots, però ens han recordat que estavem en un Parc Natural i hem hagut de deixar-los. Però tenim la foto que confirma que els nens/es volen omplir els terraris.
DOCUMENTS
Aquí teniu el Power Point de Presentació del curs, que vam veure a la primera sessió.
http://www.box.net/shared/ym1gco12zhi
l, les graelles que anirem completant a cicles per recollir 5 activitats per cada nivell i poder elaborar el projecte.
http://www.box.net/shared/znxp9yvz5a
Ja les teniu en format de Word, només cal omplir-les.
Us paso també l’enllaç d’una fitxa que hem utilitzat a 5è B per treballar amb l’ECODAD, potser us servirà.
http://www.box.net/shared/c0urhxvndm
Si algú ha preparat alguna fitxa, presentació,… i vol que fem l’enllaç ens l’envieu a la Raquel, o a la Montse per mail i així la compartim…
LUPA
DIVENDRES 6 DE NOVEMBRE
Treballarem una experiència a partir del que porteu dins els pots lupa.
Coneixerem una altre lupa, la LUPA BINOCULAR.
Ara, que comencem a utilitzar el BLOC, us propossem que imprimiu la fitxa per treballar a la quarta sessió.
http://www.box.net/shared/3b9s6nltj8
Fins divendres!!!
COMPARTIM!!!
Després de comprovar hem fet la posada en comú, però no hem tingut massa temps per extreure les conclusions de l’activitat d’avui… Què us sembla si les compartim en el Bloc. Els d’infantil no sabem que han descubert els de primària, i a l’inversa… ens ho expliquem???
Penseu i comenteu si us serà útil i com la plantejarieu al vostre grup d’alumnes.
JA TENIM RESPOSTES…
TOTS ELS GRUPS ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!
Hem comprovat les respostes i hem posat en comú els resultats obtinguts.
BUSQUEM RESPOSTES!
A la primera sessio vam plantejar tres preguntes:
1. Quin liquid s’escalfa mes rapid?
2. Quin color anira millor per fer unes ulleres de sol?
3. Quin material utilitzaries per insonoritzar un espai?
Divendres 23, en grups de 4 o 5 persones, manipularem, experimentarem, comprovarem,… I utilitzarem l’ECODAD!!!
Ens agradaría que cada grup pensi i demani a partir del blog, els materials necessaris per solucionar la seva pregunta.
L’AULA DE CIÈNCIES
Definicions del què entenem per Aula de Ciències abans de fer el curset.
Esperem els comentaris dels participants explicant amb poques paraules que s’imaginen, que esperen,… de l’Aula i del curs.
Fins divendres!!!
COMENCEM!!!
El DIVENDRES 16 d’octubre ens trobarem a l’Aula de Ciències per començar el curs. I, ens ho passarem tan bé com ells…
Relació d’assistents
Formadores:
Raquel Pons Sendra, rpons22@xtec.cat
Montserrat Serra Latre, mserr326@xtec.cat
Barnils Ortega, Eva
Barrull Rodríguez, Rosa
Berruezo Rodríguez, Maria Jose
Bonastre Berenguer, Rosa
Camacho Rubio, Maria Elisa
Cedo Perpinya, Marta
Doblado Crespo, Vanesa
Espada León, Maria Rosa
Gastin Sánchez, Bibiana
González Muñoz, Antonio Ramon
Güell Robles, Irene
Hernández Lorente, Maria
Julià Soler, Cristina
López Vidal, Xavier
Llena Bardaji, Anna
Marco Binue, Pilar
Moya Alcaraz, David
Navajas Marmol, Fina
Parra Sánchez, Susana
Riera Astals, Carme
Roigé Farrús, Carme
Samperiz Cambra, Begoña
Serra Dalmau, Maria Pilar
Soto Fernández, Javier