Avui us presento aquesta pàgina web per treballar l’ecologia i l’anglès. Són una sèrie de petits curts de dibuixos animats creats per “Aardman Animations” (Wallace & Gromit) pel canal “Animal Planet”.
Cliqueu dins de la imatge per linkar.
Son 11 capítols i cadascún tracta un tema diferent.
No fa gaire que vam estar un cap de setmana per la Terra Alta i vaig tenir ocasió de visitar el “Poble Vell” de Corbera d’Ebre. La història d’aquest poble està relacionada amb la famosa “Batalla de l’Ebre” de la Guerra Civil espanyola. A l’any 1938 l’aviació nacional de Franco va arrasar el poble amb una gran quantitat de pèrdua de vides. Les ruïnes d’aquell poble encara es poden visitar. Durant molt de temps va ser un lloc oblidat on s’acumulava la brutícia. Avui en dia, gent del poble, a nivell particular, i a costa dels seus propis diners, està fent posible que l’antic poble de Corbera d’Ebre no caigui en l’oblit.
Altres exemples del que va passar a la Guerra Civil van ser Belchite (a Saragossa) o Guernika.
Aquí en teniu una animació en 3D del “Guernika” de Picasso.
De ben segur que pot ser una mostra molt representativa que es pot treballar a les vostres classes.
Està bé que els / les mestres vagin aportant totes les seves experiències i que facin extensiu tot el material que han anat trobat per Internet. Aquest bloc que ara us presento conté bastant material i a més a més es va renovant sovint.
Aquest recurs que us presento es realment impresionant. Es tracta d’una pinacoteca virtual amb més de 120.000 quadres d’autors de tots els temps. Les obres es classifiquen per museus i per pintors, i estan ordenats alfabèticament. De cada pintor ofereixen diverses obres i apunts biogràfics.
Cliqueu dins de la imatge per linkar.
A més a més, si es busca l’autor totes les seves obres estan catalogades per temàtiques. Per exemple: de Magritte podreu seleccionar els “paisatges i vistes”, els “bodegons”, la seva etapa realista, els retrats…
El veterà programa de TVE Catalunya disposa d’una web on es poden visualitzar els documentals de forma lliure.
Val molt la pena deixar-se caure per aquesta pàgina i remenar una mica. Com a exemple, aquí us deixo un dels documentals sobre els “Aiguats del Vallès” de trist record.
Investigant una mica sobre l’autisme he arribat a la pàgina web d’Amanda Baggs, una autista de USA que es comunica mitjançant un sintetitzador de veu.
En la primera part veiem l’Amanda en una habitació en un comportament típicament d’una persona autista que repeteix una sèrie de momviments de manera insistent. Interacciona amb elements del seu entorn i emet sons que tenen poc sentit per a la gran majoria de nosaltres. Toca l’àigua, olora un llibre, passa la mà per damunt de la tapa del seu portàtil, acarícia l’aire repetidament en una sèrie de moviments rítmics.
En la segona part tornem a veure les mateixes imatges amb subtítols fets per ella mateixa (pot teclejar 120 paraules per minut) i una veu d’un sintetitzador (ella no parla) que ens explica que vol dir cada cosa per ella.
Diu coses tan interessants com: “la gent pressuposa que cada acció meva ha de significar alguna cosa, però el meu llenguatge no va de paraules ni de símbols visuals que hagin de ser interpretats. El meu llenguatge serveix per tenir una conversació constant amb tots els aspectes del meu entorn”.
Si li deixeu comentaris al video us els respon al YouTube.
Aquesta pot ser una bona activitat per fer a les classes de Plàstica. Mireu la presentació i segur que trobareu un de coses per fer. Per exemple: agafem les càmeres digitals per grups, sortim al pati i fem fotos; amb el “Paint Shop Pro” les pasem a “blanc i negre” i preparem una presentació amb el “Power Point”.
Avui us presento un recurs que pot ser molt interessant pels alumnes amb discapacitat visual. De moment a la nostra escola no en tenim però mai hem d’estar preparats.
“SonoWebs” et proporciona veu pròpia a qualsevol notícia escrita.
És molt fàcil d’utilitzar des de la mateixa pàgina web. Des de la pestanya “Generar audio” s’escriu el títol de la notícia i el text i et crea un flash per insertar directament a l’article del blog.
També és veritat que la veu que s’utilitza és molt mecànica i que de moment només està disponible la veu masculina. Un altre inconvenient és que el català no és el seu fort.
Un dels avantatges és que et permet crear un pluggin que es pot insertar en el blog (BLOGGER i WORDPRESS) i que automàticament quan es crea l’article també et crea una imatge amb la notícia en veu.
Us poso un exemple de la informació estreta directament de la web on s’explica el funcionament de la pàgina (en castellà).