MATRICULA VIVA

Si, en sentim a parlar, però fins que no t´hi trobes,no saps gairebé com va.

Ja fa uns quants cursos, ens ho anem trobant, alumnes que comencen a mig trimestre i al cap de dos mesos se´n van. De vegades canvien de localitat, d´altres marxen al seu país, d´altres canvien de barri, d´amics, de professors…És un trasbals per tothom, principalment per als mateixos nens i nenes que no s´acaben d´ubicar i tot i que tenen una gran capacitat d´adaptació, arriba un punt que desconecten. Diem que tenen falta de concentració, que no segueixen, que es distreuen…Els ajudem tant com podem,mestres de reforç,mestra d´aula d´acollida,un company/a de classe que l´ajudi i l´orienti, li donem temps d´adaptació, però això no és suficient..El tutor o bé la tutora de l´aula ordinària, a on va a parar el nouvingut el rep amb inquietud: que es trobi acollit/da, que s´adapti,que segueixi, que tingui el que pot necessitar….dins l´escola, ho procurem tot, però també necessiten una seguretat afectiva, reclamen més atenció del seu entorn familiar,necessiten sentir-se segurs, i tants canvis no ajuden.Els canvis d´escola ja són difícils en canviar de curs, però encara són una dificultat afegida si a mig curs continuen fent canvi d´escola.

escolars

Les obres d´art del CEIP Font Rosella

placa.jpg

LES NOSTRES OBRES D’ART

Fent aquests puzzles descobriràs quadres fets per alumnes de la nostra escola. Després pensa en quin lloc de l’escola estan situats. Si no et recordes, pots donar-te un tomb per fer memòria.
arlequí
 parella
 paisatge
 plaça
miró1
miró2
miró3
miró4
Ara farem uns quants més difícils.
trencadissa1
trencadissa2
trencadissa3
trencadissa4
Més difícil encara! T’atreveixes?

SANT VALENTÍ

Aquí de sempre , que jo recordi, hem celebrat el dia de Sant Valentí com el dia dels enamorats.

Però, d´un temps ençà, sento a dir :dia de l´amistat.

Què ha passat? Què ha canviat?

La veritat és que recordo que vaig quedar sorpresa quan l´any passat vaig veure una alumna amb la seva mare que entràven a fer un obsequi a la senyoreta el dia de Sant Valentí.

Vaig pensar que no sabien que aquí era el dia dels enamorats, i elles van explicar que celebràven el dia de l´amistat.

La convivència de cultures diferents porta a aquestes situacions, ens hem de conèixer per entendre el que volen dir uns i altres.
Animem-nos a conèixer millor als qui ens envolten.
Recordes alguna situació semblant?