https://picasaweb.google.com/110702052314603140871/QuinaHoraEs#slideshow/5329022498883325282
Quina hora és?
Les veus de l’aula (Sant Jordi 2009)
Aquest és el nostre viatge – un bitllet d’anada, però, on és el de tornada?. Durant el trajecte emergeixen un seguit de sensacions i emocions que ens acompanyen i que fan que el camí estigui ple d’obstacles i d’il.lusions. Deixeu-nos explicar aquestes inquietuds contradictòries amb paraules, i escolteu les nostres veus, que són moltes i diverses, per explicar un mateix sentiment.
Poema visual realitzat pels alumnes de l’aula d’acollida.
Llegir ens fa més grans
Els alumnes de l’aula d’acollida participem amb molt d’entusiasme en el Pla lector que impulsa l’IES Joan Oró a través del Projecte PuntEDU.
A l’inici de curs, els alumnes de l’AA han elaborat un mural que s’ha instal·lat a l’entrada de la biblioteca del centre i on cada dia de la setmana es dóna una pista per descobrir el personatge misteriós (han d’endevinar l’autor i el protagonista d’una obra literària en concret) i al final de la setmana es fa el sorteig de tots els participants i es lliura un premi al guanyador. Els alumnes del centre estan molt engrescats i cada dia s’acosten a la biblioteca a la recerca de la pista i, de mica en mica, se’ls desperta un cert interès per la lectura, el qual també se’ls estimula a través de mitja hora lectora que tenen un dia a la setmana a primera hora del matí (els baguls viatgers).
L’alumnat nouvingut s’acull a aquest Pla lector i fomenta la seva pròpia biblioteca d’aula d’acollida ampliant el seu fons amb material en diferents llengües o llibres de lectura gradual; fons bibliogràfic que funciona també en préstec.
https://picasaweb.google.com/110702052314603140871/LlegirEnsFaMSGrans#slideshow/5269189357354746178
Panellets
Les festes de la tardor
L’IES Joan Oró s’afegeix, un any més, a aquest pont del diàleg intercultural, sobre el qual es fonamenta la nostra comunitat educativa i sobre el qual basteix gran part de la seva tasca diària. El saber compatir és un dels valors primordials que cal transmetre en una societat tan diversa i plural, perquè tots tenim alguna cosa per ensenyar i moltíssimes per aprendre.
Aquest curs ens hem endinsat a caminar per aquest pont amb una proposta interdisciplinària entre el llenguatge visual i plàstic, d’interpretació universal, i el llenguatge verbal, el qual se serveix de la paraula per expressar-se, i que, tot i fer-ho en moltes veus i llengües diferents, té sempre el mateix referent perquè al·ludeix a una mateixa realitat.
Des de visual i plàstica hem elaborat unes màscares per celebrar la diada de la Castanyada i de Tots Sants. I, des dels departaments de llengües, hem acompanyat aquest treball artístic i creatiu amb poemes i textos en diferents llengües (català, castellà, anglès, francès, xinès, romanès…) relacionats amb el tema de la mort i el pas del temps (temàtica tota ella que gira a l’entorn d’aquestes dates). Hem aprofitat aquests murals, exposats a l’entrada del centre, per parlar de com es viu i se celebren aquestes festes arreu del món.
I, per cloure tota aquesta tasca, el dia 30 d’octubre hem fet un concurs de pastissos d’arreu. I la participació ha estat espectacular. De fet, ha estat una jornada per compartir que podrem recordar durant molts dies.
Deixa’m expressar-me
El racó de l’artista de l’aula d’acollida torna a sorprendre’ns . La professora els ha proposat un exercici de visual i plàstica compartit entre diferents grups d’alumnes. Es tracta d’expressar-se lliurament, però a la vegada d’aprendre a posar en comú aquesta llibertat d’expressió plàstica per arribar a la creativitat significativa. I ja veieu,
tots uns artistes…
Quin animal més bèstia!
Després de treballar el vocabulari dels animals i de fer-ne ús en la seva expressió més poètica (pomes visuals i cal•ligrames) ens endinsem en el treball del text descriptiu. La proposta és que facin una descripció objectiva dels diferents animals que se’ls lliura. Tot seguit, la creativitat pictòrica torna a demanar presència entre el nostre alumnat; de manera que han de visualitzar plàsticament la figura de l’animal a partir de les frases descriptives de cadascun d’ells.
Només cal observar-ne els resultats.
Poemes visuals i cal·ligrames
La poesia torna a visitar l’aula d’acollida. Aquesta vegada els alumnes han d’elaborar uns cal·ligrames o poemes visuals a partir del lèxic treballat: els animals. La creativitat ens torna a sorprendre gratament.
Els nostres cuiners
Aquest mes de juny hem realitzat un treball de vocabulari: els menjars. Ens hem posat el barret de cuiners i hem elaborat els nostres propis menús. L’objectiu era conèixer el lèxic, saber-lo utilitzar correctament i, sobretot, aventurar-nos altra vegada en el domini de les noves tecnologies a través del disseny d’un PowerPoint on presentem tots aquests menús de forma original i atractiva.
Tens gana?
Som-hi, doncs. Tria el restaurant que més t’agrada amb el menú corresponent i a matar el cuc.
Els poetes de l’aula d’acollida
Els alumnes de l’aula d’acollida del centre Joan Oró han realitzat durant el mes d’abril un projecte literari, el resultat del qual ha estat l’elaboració d’un recull de poemes (escrits en les diferents llengües maternes i traduïts al català) que va ser exposat durant la diada de Sant Jordi.
El mateix dia es va donar veu a aquests poemes i es van llegir en català i en les respectives llengües.
Poemes visuals
L’aula d’acollida de l’IES Joan Oró celebra la diada de Sant Jordi amb l’exposició dels treballs realitzats pels alumnes en el seu projecte literari d’aquest mes d’abril. El resultat de nombroses activitats han dut el nostre alumnat a convertir-se en poetes per un dia.
A continuació us oferim una mostra d’aquestes activitats: