Benvinguts

Aula d’acollida

El curs 2004-05 l’IES Joan Oró es va afegir a la iniciativa del Departament d’Educació de crear una aula d’acollida al centre. La seva implementació i gestió s’ha anat consolidant durant aquests tres cursos acadèmics. Aquesta aula és un entorn obert dins el centre que facilita l’atenció immediata i més adequada a l’alumnat nouvingut.

L’estructura organitzativa d’una aula d’acollida depèn de com la gestiona cada centre educatiu, tot i així, en tots els casos s’han de tenir previstes una sèrie de mesures curriculars, metodològiques, materials, etc., que garanteixin l’aprenentatge intensiu de la llengua, l’aprenentatge d’uns coneixements bàsics i la progressiva incorporació d’aquests alumnat a l’aula ordinària.

 

 

L’aula d’acollida és un espai de referència on hi trobem alumnes dels diferents cursos de l’ESO ( el nombre d’alumnes no ha de ser superior a deu per hora, per tal de poder fer una atenció més o menys individualitzada per a cadascun d’ells). La seva permanència a l’aula té un caràcter transitori ja que l’objectiu és que l’alumne/a pugui integrar-se ràpidament a l’aula ordinària . L’horari d’estada a l’aula d’acollida de cada alumne en concret el planifica la Comissió d’Atenció a la Diversitat i el consensua amb la resta de l’equip docent. Durant les hores que aquest alumne/a s’està a l’aula d’acollida treballa l’aprenentatge de la llengua catalana, i també fa un treball preparatori dels continguts necessaris per al seguiment de les diverses àrees curriculars. Per la qual cosa, a l’hora de determinar l’horari d’aquest alumnat es vetlla per evitar que interfereixi en aquelles matèries que faciliten el procés de sociabilització de l’alumne/a (variables, música, visual i plàstica, educació física, tutoria…).

 

 

La metodologia de treball és molt diversa , però sempre interactiva. Com a material bàsic disposem de: la biblioteca d’aula; mediateca, racó TIC, jocs, làmines, murals i tot tipus de material manipulable que afavoreix la interacció entre els aprenents. I, evidentment, aquest procés d’acollida i d’aprenentatge de la llengua no és únicament una tasca tancada a les parets del centre educatiu, sinó que les ha de traspassar mitjançant activitats inserides en la vida quotidiana (activitats didàctiques arrelades en l’entorn, lúdiques, esportives, d’esbarjo,etc.). És a dir, tota una resposta educativa que es gesta i s’aferma gràcies a la responsabilitat de tota la nostra comunitat educativa, en aquest cas, la de l’IES Joan Oró.

 

 

 

2 respostes a Benvinguts

  1. me encanto muy bien echo el trabajo profesora

  2. Lúa Oropesa diu:

    Hola! El meu nom és Lúa i sóc una alumna del màster de psicopedagogia de la UdL. Estaria molt interessada a realitzar una entrevista amb el/la docent que porta l’aula d’acollida per tal d’arribar a conèixer millor la vostra manera de treballar, ja que estic realitzant el TFM sobre les aules d’acollida, concretament, estic fent una anàlisi dels materials didàctics que s’utilitzen avui en dia en les aules d’acollida de diferents centres educatius de la ciutat de Lleida.

    Moltes gràcies!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà