Projectes 4t

COM ESCOLA,PODEM DONAR SANG?

PLANIFICACIÓ:

Criteris d’avaluació:

  • Identificar les parts bàsiques dels diferents aparells  que permeten el moviment, relacionar-les amb altres òrgans i comprendre el funcionament del cos humà des d’un sentit global.
  • Relacionar la nutrició amb l’obtenció d’energia i el creixement.
  • Valorar positivament la pràctica de determinats hàbits com és la donació de sang . I buscar eines i estratègies per poder fer-lo a l’escola
  • Associar hàbits d’ higiene, alimentació, exercici físic i descans com a hàbits saludables que és recomanable mantenir, tot discernint les activitats que perjudiquen la salut.
  • Crear un formulari de google per la població que vingui a donar sang
  • A partir del resultats del formulari saber interpretar i comparar fràfics de sectors i barres.

DESENVOLUPAMENT

Arrel dels esdeveniments de la DANA l’alumnat es va interessar en saber, que en el cas de que hi haguessin danys personals com hauríem d’haver fet una donació, i nosaltres com escola podem donar sang.

D’immediat ens vam posar en contacte amb el Banc de Sang , que molt amablement van venir a fer una explicació i a explicar que caldria fer per fer una donació i quin rol podria prendre l’alumnat.

Així doncs amb una data ja concreta vam començar a treballar per fer un formulari i per crear un cartell de difusió

L’alumnat va viure amb intensiatat aquets dies previs als preparatius i la campanya va ser un gran éxit.

Des del banc de sang vam rebre una bonica felicitació i ens van adjuntar les dades.

” Moltíssimes felicitats a totes les nenes i nens de l’escola que han fet possible aquests super bons resultats!!. Gràcies al vostre esforç hem aconseguit que gairebé 50 persones s’acostessin a donar sang, i això, en menys de 4 hores, la veritat és que no és gens fàcil.

Espero que tothom hagi gaudit participant en el projecte, hagin aprés continguts i a treballar pels demes i amb els demes per promocionar una activitat que ens fa millors com a societat.”

                                        

FOTOS

 

ACOMPANYEM A 6 FAMOSES CATALANES A FER UN VIATGE PER CATALUNYA?

PLANIFICACIÓ:

Criteris d’avaluació:

  • Identificar els trets d’identitat de Catalunya..
  • Descriure els diferents tipus de paisatge de Catalunya.
  • Utilitzar els signes de puntuació (punt, coma, dos punts, cometes) en la producció d’un text descriptiu.
  • Saber utilitzar les majúscules correctament.
  • Construir frases senzilles amb concordança entre determinant, substantiu, adjectiu i verb.
  • Conèixer l’alfabet per tal de poder buscar paraules al diccionari.
  • Elaborar i interpretar gràfics de barres, pictogrames i climogrames a partir de les dades del clima de les diferents províncies treballades.
  • Elaborar un díptic amb per la famosa tenint en compte l’estada de 4 dies.

FULL DE RUTA

                

DESENVOLUPAMENT

Després d’investigar i cercar informació sobre les 4 províncies ens vam  centrar en punts claus sobre cada una d’elles.

. Barcelona: la capital i belluga molts diners.

. Tarragona: seu de la cultura castellera i gran impacte del floklore català.

. Lleida : viu envoltada d’arbres fruiters.

. Girona: hem descobert què hi han volcans i les característiques de la Costa Brava

Els nens i les nenes han fet una cerca activa sobre una zona de Catalunya per presentar a cadascuna de les nostre famoses, calculant totes les despeses, hotels , menjars,…per tal que puguin des connectar i gaudir 4 dies fora de casa sense passar-se de 800€.

Un cop finalitzada la tasca la van plasmar en un díptic i la van presentar a la seva famosa!

A l’escola ens vam visitar: Alexia Putellas, Carme Ruscalleda, Mireia Belmonte, Úrsula Gabarró , Laia Sanz i  Rosalía

Quin/es cracks que estan fets i com dominen la gestió de l’agència de viatges!

LES FAMOSES ENS VISITEN!!!