1r trimestre

 

SVH- COM PODEM CREAR EL NOSTRE AJUNTAMENT?

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Definir el concepte d’ajuntament i les seves funcions.
  • Identificar les diferents regidories.
  • Saber localitzar els elements del poble en un plànol de coordenades.
  • Descriure els gegants del nostre ajuntament.
  • Crear una regidoria pròpia.

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

En arribar a classe ens hem trobat amb uns sobres. Molt sorpressos al obrir-los ens hem adonat que en el seu interior  hi havien uns puzzles que havíem de resoldre de forma cooperativa.

Al muntar els puzzles ens hem adonat que contenien diferents referents del nostre poble ( la biblioteca, el mamut Venux, el complex municipal de piscines, l’escut del nostre ajuntament, el parc del Pi Gros,…).

HEM CREAT EL NOSTRE AJUNTAMENT!

Els alumnes de 3r estem molt emocionats amb el nostre projecte sobre Sant Vicenç dels Horts. La nostra pregunta-repte era Com podem crear el nostre ajuntament?

Després de descobrir les funcions de l’ajuntament, qui i com es treballa en ell, estem preparats per a crear el nostre ajuntament.

Per grups d’experts hem generat representants sobre 6 regidories que estan encarregades de desenvolupar les seves funcions en el nostre ajuntament de l’escola.

La regidoria d’esports, s’ha informat de totes les regles dels diferents esports als que es juga al pati, així, en cas de dubte, faran d’àrbitres i gestionaran  el compliment de les normes de joc. A més, han creat un nou joc esportiu anomenat “Cases zombies”, el qual han explicat als seus companys i companyes i hem jugat tots durant una classe d’educació física.

La regidoria de salut, estarà encarregada d’ajudar als alumnes durant el pati en cas de ferides. A més, s’han informat de què és necessari per a viure una vida saludable i han elaborat un decàleg que han explicat a les diferents classes.

La regidoria de cultura, tenint en compte el nom de l’escola, han volgut preparar tota una celebració que es durà a terme el dia de Sant Jordi. De ben segur que seran uns amfitrions increïbles!

La regidoria d’agricultura estarà encarregada d’ajudar en l’hort de l’escola durant el pati. A més, han estudiat les propietats de tres plantes que hauran de cuidar a la classe: Aloe Vera, Farigola i Menta.

La regidoria d’igualtat, ha elaborat un decàleg antibullying i han explicat a les diferents classes de l’escola què és la igualtat i han recollit opinions de com podem treballar per a crear una escola basada en aquest valor.

La regidoria de medi ambient, és l’encarregada de gestionar si s’està complint el reciclatge a l’escola i de l’ús que fem dels diferents materials a l’aula. A més, han elaborat un decàleg de com i per què s’ha de reciclar i l’han explicat a les diferents classes de l’escola per a conscienciar a tothom de la importància de tenir cura del nostre planeta.

Ha sigut un treball llarg i que ha necessitat molta feina, pero tots els regidors i regidores de la classe de 3r estem molt contents de la nostra funció i pensem que l’hem de mantenir durant tota la nostra etapa educativa.

Esperem que us hagi agradat el nostre projecte, i si necessiteu informació sobre qualsevol dels temes mencionats… ja sabeu amb quina classe contactar!

 

ANIMALS EN PERILL D’EXTINCIÓ

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Classificar els animals segons on viuen, la seva alimentación, com neixen i el seu esquelet.
  • Identificar les causes dels animals en perill d’extinció.
  • Elaborar una noticia tenin en compte la seva estructura.
  •  Ser capaç de sintetizar informació mediant l’ús de recursos TIC.
  • Prendre decisions de manera col·laborativa.

DESENVOLUPAMENT DEL PROJECTE

Aquest projecte sorgeix de l’interès genuí dels alumnes pel món natural i la seva preocupació pel futur del nostre planeta. Decidim enfocar-nos en els animals en perill d’extinció, una temàtica que no sols és rellevant, sinó també urgent i educativa.

L’objectiu principal és treballar sobre els éssers vius, començant amb una situació d’aprenentatge que reflecteixi una problemàtica real i actual. Triem els animals en perill d’extinció perquè és una realitat que afecta el nostre món avui dia. És crucial que els alumnes comprenguin les situacions que estan ocorrent al seu voltant i se sensibilitzin sobre les conseqüències de les nostres accions com a éssers humans.

A través d’aquest projecte, busquem que els estudiants no sols adquireixin coneixements sobre la biodiversitat i els ecosistemes, sinó que també desenvolupin una consciència ambiental profunda. Volem que entenguin com les nostres decisions i comportaments impacten el medi ambient i, en molts casos, provoquen danys irreversibles.

La producció final va ser actuar com a bons comunicadors. Vam elaborar una notícia explicant les característiques propies d’un animal en perill d’extinció i vam conscienciar a la població per revertir aquest efecte.