COM ESCOLA,PODEM DONAR SANG?
PLANIFICACIÓ:
Criteris d’avaluació:
- Identificar les parts bàsiques dels diferents aparells que permeten el moviment, relacionar-les amb altres òrgans i comprendre el funcionament del cos humà des d’un sentit global.
- Relacionar la nutrició amb l’obtenció d’energia i el creixement.
- Valorar positivament la pràctica de determinats hàbits com és la donació de sang . I buscar eines i estratègies per poder fer-lo a l’escola
- Associar hàbits d’ higiene, alimentació, exercici físic i descans com a hàbits saludables que és recomanable mantenir, tot discernint les activitats que perjudiquen la salut.
- Crear un formulari de google per la població que vingui a donar sang
- A partir del resultats del formulari saber interpretar i comparar fràfics de sectors i barres.
DESENVOLUPAMENT
Arrel dels esdeveniments de la DANA l’alumnat es va interessar en saber, que en el cas de que hi haguessin danys personals com hauríem d’haver fet una donació, i nosaltres com escola podem donar sang.
D’immediat ens vam posar en contacte amb el Banc de Sang , que molt amablement van venir a fer una explicació i a explicar que caldria fer per fer una donació i quin rol podria prendre l’alumnat.
Així doncs amb una data ja concreta vam començar a treballar per fer un formulari i per crear un cartell de difusió
L’alumnat va viure amb intensiatat aquets dies previs als preparatius i la campanya va ser un gran éxit.
Des del banc de sang vam rebre una bonica felicitació i ens van adjuntar les dades.
” Moltíssimes felicitats a totes les nenes i nens de l’escola que han fet possible aquests super bons resultats!!. Gràcies al vostre esforç hem aconseguit que gairebé 50 persones s’acostessin a donar sang, i això, en menys de 4 hores, la veritat és que no és gens fàcil.
Espero que tothom hagi gaudit participant en el projecte, hagin aprés continguts i a treballar pels demes i amb els demes per promocionar una activitat que ens fa millors com a societat.”
ACOMPANYEM A 6 FAMOSES CATALANES A FER UN VIATGE PER CATALUNYA?
PLANIFICACIÓ:
Criteris d’avaluació:
- Identificar els trets d’identitat de Catalunya..
- Descriure els diferents tipus de paisatge de Catalunya.
- Utilitzar els signes de puntuació (punt, coma, dos punts, cometes) en la producció d’un text descriptiu.
- Saber utilitzar les majúscules correctament.
- Construir frases senzilles amb concordança entre determinant, substantiu, adjectiu i verb.
- Conèixer l’alfabet per tal de poder buscar paraules al diccionari.
- Elaborar i interpretar gràfics de barres, pictogrames i climogrames a partir de les dades del clima de les diferents províncies treballades.
- Elaborar un díptic amb per la famosa tenint en compte l’estada de 4 dies.
FULL DE RUTA
DESENVOLUPAMENT
Després d’investigar i cercar informació sobre les 4 províncies ens vam centrar en punts claus sobre cada una d’elles.
. Barcelona: la capital i belluga molts diners.
. Tarragona: seu de la cultura castellera i gran impacte del floklore català.
. Lleida : viu envoltada d’arbres fruiters.
. Girona: hem descobert què hi han volcans i les característiques de la Costa Brava
Els nens i les nenes han fet una cerca activa sobre una zona de Catalunya per presentar a cadascuna de les nostre famoses, calculant totes les despeses, hotels , menjars,…per tal que puguin des connectar i gaudir 4 dies fora de casa sense passar-se de 800€.
Un cop finalitzada la tasca la van plasmar en un díptic i la van presentar a la seva famosa!
A l’escola ens vam visitar: Alexia Putellas, Carme Ruscalleda, Mireia Belmonte, Úrsula Gabarró , Laia Sanz i Rosalía
Quin/es cracks que estan fets i com dominen la gestió de l’agència de viatges!