Us saludem!!

Benvinguts aquest bloc dels alumnes de 2n ESO de l’INSPRIORAT:

A aquesta pàgina hi penjareu els treballs que esteu fent del tema 9, Cultura i Art del Gòtic. Recordeu el que hem parlat a classe, s’han de seguir aquestes etapes:

• Formeu grups 2, 3 o 4 alumnes per grup. Tots heu d’accedir a classe o a casa i llegir aquesta informació.
  • Una vegada fets els grups elegiu un company/a que serà qui editarà la pàgina web  quan acabeu el treball. Aquesta persona ha d’enviar un correu el més aviat possible a: calapont@xtec.cat i jo ja li explicaré com s’edita a la web. Tota aquesta feina s’ha de fer, preferiblement, fora de l’horari escolar.
  • Llegiu a partir d’aqui de forma pausada, i enteneu bé el que es demana:
  1. Cada grup elaborarà un una presentació per transmetre de manera dinàmica l’anàlisi de la obra analitzada, que triareu. Per tal de realitzar la presentació heu de seguir unes pautes estrictes que us detalle aquí:

• Títol de l’obra.
    • Autor/s.
    • Data de realització.
    • Dimensions.
    • Lloc on es realitza, es localitza o està exposada.
    • Tema de l’obra i breu descripció.
    • Ëpoca i estil al que pertany. Altres obres conegudes/importans d’aquest estil.
    • Esquema de les característiques de l’estil al que pertany l’obra analitzada.
    • Simbologia i funció.
  2. I com hi feu una bona presentació? seguiu aquesta pauta: punxeu.
  3. On puc trobar informació sobre aquest tema:
  4. Quina obra treballem? Trieu-ne una d’aquest llistat o altra que no estigui en aquest llistat i sigui del gòtic.
Arquitectura Escultura Pintura
Monestir de Poblet Una Marededéu gòtica com “la Verge i l’infant” (Sallent de Sanaüja, MNAC) o la Verge blanca de les catedrals deToledo o Burgos) Giotto: Programa de La Capella Scrovegni o de l’Arena
Catedral de Chartres Ferrer Bassa: Pintures de la cel·la de Sant Miquel (Pedralbes).
Catedral de León Serra: retaule de l’Esperit Sant (Manresa)
Santa Maria del Mar Jan van Eyck: Matrimoni Arnolfini
Una llotja (València o Mallorca) Bosch: El jardí de les delícies
Si voleu poder fer altra obra d’aquest estil.

5. Una vegada finalitzada la presentació, l’alumne que vaig registrar com autor ha de penjar la informació següent con un article nou en aquesta web. L’article ha de contenir:

• Presentació dels membres i un breu resum per informar l’obra analitzada i l’estil, acompanyada d’una imatge.
  • La presentació elaborada pel grup (enganxada o en enllaç).
  • Una valoració del treball realitzat.

6. Com s’avaluarà l’activitat? punxeu.

7. Si heu arribat aquí, cal felicitar-vos. Valora l’activitat.

Un pensament a “Us saludem!!”