AutoriaJoana Mariona Horne Mimó i Ariadna Rodríguez Martínez

Com adolescents, resulta interessant saber quins són els llibres que causen més interès entre els joves i quins factors influeixen. L’objectiu del treball és descobrir els motius darrere de l’èxit d’un llibre, centrant-se únicament en tres elements: la influència de les xarxes socials, la coberta i la temàtica reflectida en la sinopsi. Metodològicament, s’han estudiat diversos documents especialitzats en literatura juvenil, s’ha elaborat una enquesta dirigida als alumnes de primer i segon de batxillerat de l’Institut Pau Vila i una entrevista amb una especialista en disseny de cobertes amb l’objectiu d’obtenir un punt de vista més expert. Amb tot això, s’ha configurat una taula d’anàlisi i ha sigut aplicada a una de les novel·les juvenils més llegides actualment. 

Com a resultat, s’ha pogut confirmar les hipòtesis inicials: els tres elements en què s’ha centrat el treball condicionen la popularitat d’un llibre juvenil. Respecte a les xarxes, s’ha constatat la seva influència, ja que són la principal via de promoció empleada per les editorials quant al gènere juvenil pel seu habitual ús entre els adolescents. La coberta també juga un paper important; és elaborada, justament, amb la intenció de cridar l’atenció d’un públic específic i així atraure vendes. Finalment, es comprova, també, que les temàtiques amb què els joves poden sentir-se identificats són les més exitoses; destacant la novel·la romàntica entre el gènere femení. 

Tutoria: Jordi Pérez Badenes

Autoria: alumnat de 2n de batxillerat de l’institut Pau Vila