Autoria: Natalia Rovira Duran
El motiu pel qual he decidit investigar el grau d’inclusió del sistema educatiu actual envers les persones amb dislèxia és la desconeixença que tenia sobre aquest tema i l’interès que em va despertar el fet de voler comprendre a les persones amb aquest trastorn. La dislèxia és un trastorn del qual sempre havia sentit a parlar però mai m’havia plantejat quines dificultats podria comportar
per a les persones que ho pateixen i com d’incloses estaven aquestes dins del sistema educatiu actual. A més, el fet de conèixer diverses persones dislèctiques del meu entorn i no saber-ne gaire sobre el tema, em va fer reflexionar sobre el grau de coneixement que deuria tenir la resta de la
societat, fet que va ser una de les principals motivacions per l’elecció del tema i la posterior realització del treball.
Així doncs, aquest Treball de Recerca consta de tres objectius. L’objectiu principal és determinar el nivell d’inclusió del sistema educatiu actual envers les persones amb dislèxia. No obstant, aquest treball també inclou dos objectius més, els quals són determinar el grau de coneixement que té la població de Sabadell sobre la dislèxia i, com a conseqüència dels resultats obtinguts, contribuir en la millora del nivell de consciència i d’informació de la societat, a través de l’elaboració d’un tríptic informatiu sobre el trastorn.
Els resultats aconseguits mostren que, tot i haver-hi establertes certes adaptacions en l’ensenyament dels dislèctics, el sistema educatiu actual no és suficientment inclusiu amb les persones amb aquest trastorn, a més de que la població de Sabadell té un grau de coneixement sobre aquest trastorn força baix. En general, aquests resultats emfatitzen la necessitat de millorar el sistema educatiu actual per tal de que aquest sigui més inclusiu amb les persones dislèctiques.
Tutoria: Marian Ollé Castillón
Els comentaris estan tancats.