
Autoria: Joel Izquierdo Sánchez i Víctor Rodríguez Navarro
Per què la il·lusió d’obrir un regal per reis desapareix tan ràpidament? Aquesta va ser la pregunta que ens vam formular per l’elecció del tema. El consumisme és una tendència de la qual sabem molt poc, llavors vam voler fer una profunda investigació per descobrir perquè consumim tants productes que no necessitem realment. Seguidament, vam plantejar els nostres objectius amb la nostra recerca, i vam voler saber què és realment el consumisme, en qui recau majoritàriament la responsabilitat de la seva existència, saber si el consum en excés i en massa ens provoca insatisfacció o infelicitat, i per últim, identificar les tendències de consum entre joves de 13 i 20 anys. Aquest darrer punt pertany a la part pràctica del treball. Vam voler estudiar, a més a més, quins són els fenòmens que agreugen i envolten aquesta tendència i identificar les causes i conseqüències de tota mena que provoca el consumisme. Després d’estar molts mesos investigant i estudiant el consumisme, vam poder trobar les respostes a les nostres preguntes inicials. Vam llegir molts llibres i estudis relacionats amb la socioeconomia. Vam descobrir moltes notícies on es poden veure l’efecte i les conseqüències del consumisme descontrolat. Vam descobrir les tècniques de persuasió que tenen les empreses per tal de fer-nos consumir cada vegada més. I per últim, vam crear la nostra pròpia enquesta per esbrinar les tendències de consum entre els joves.
Tutoria: Raquel López Rodríguez
Els comentaris estan tancats.