Què pot fer l’alumnat amb els blocs?
Els blocs són l’instrument idoni per exposar idees, treballs i experiències de l’aula als companys d’altres cursos, a altres escoles, a les famÃlies i a la comunitat educativa, en general. L’elaboració dels articles i decisions dels temes acostumen a ser compartits entre els alumnes, el que augmenta la seva capacitat d’anà lisi i argumentació crÃtica del temes tractats. El treball en equip els capacita en l’organització de la feina i en les habilitats i estratègies col·laboratives.
Què es pot fer amb un bloc d’aula?
– pot ser un bloc temà tic d’una matèria de curs des d’una perspectiva molt motivadora, creativa i audiovisual
– com a recurs de la tutoria de classe, donant informació a temes transversals, afavorint la interacció i aportant comentaris
– per elaborar tasca didà ctica progressiva (crèdit de sÃntesi, treball per projectes, treballs de recerca…)
– com a eina organitzativa de la vida d’aula, llistant i temporitzant tasques i activitats
– per comunicar i il·lustrar les feines i situacions escolars (sortides, festes…) a les famÃlies
– com a diari de classe o revista d’aula
A quina etapa educativa?
Des d’educació infantil fins a batxillerat i cicles formatius, els blocs d’aula són de gran interès. Poden canviar les persones redactores. Si en els cursos d’infantil, els blocs d’aula són administrats i creats per les persones adultes que estan al cà rrec de l’alumnat, a l’etapa de primà ria pot haver un progressiu traspà s de redactors. L’alumnat té, molt possiblement, un grau de competència digital que li permet encarregar-se dels articles, tenint en compte la redacció, la qualitat i l’interès dels continguts.