Intelino

Sessió 1: Coneixem l’Intelino!

  • Presentació del tren Intelino: Mostrar el tren, els vagons i les fitxes de colors. Explicar breument com funcionen.
  • Exploració lliure: Deixar que els alumnes experimentin amb les fitxes bàsiques (velocitat) i vegin com afecten el moviment del tren.
  • Primers moviments: Fer que el tren avanci a diferents velocitats utilitzant les fitxes.

Sessió 2: Canvi de Direcció!

  • Repàs: Recordar les fitxes de velocitat. Introduir les fitxes de direcció (girar a la dreta/esquerra).
  • Primer repte: Programa el tren perquè avanci i giri en una direcció determinada.
  • Creació de circuits senzills: Construir circuits bàsics amb les vies (si es disposa) o amb marques al terra.
  • Segon repte: Programa el tren per seguir un circuit senzill amb un gir.

Sessió 3: Parades i Semàfors!

  • Repàs: Recordar les fitxes de velocitat i direcció. Introduir la fitxa de parada.
  • Tercer repte: Programa el tren perquè avanci, s’aturi en un punt determinat i després continuï.
  • Introducció a les fitxes de llum (si es disposa): Experimentar amb les fitxes per canviar el color dels llums del tren.

Sessió 4: Sons del Tren!

  • Repàs: Recordar les fitxes anteriors. Introduir les fitxes de so (si es disposa).
  • Quart repte: Programa el tren perquè faci un so en un moment determinat del seu recorregut (per exemple, quan arriba a una “estació”).
  • **Creació de petites “estacions” o punts d’interès al circuit.

Sessió 5: Programació amb Seqüències!

  • Repàs: Recordar totes les fitxes treballades.
  • Repte principal: Programa el tren per realitzar una seqüència més llarga d’accions (per exemple, avançar ràpid, girar a la dreta, avançar lentament, parar).
  • Introducció a la programació amb l’aplicació (opcional): Si s’utilitza l’aplicació, explorar la interfície bàsica i intentar replicar les seqüències de fitxes a l’aplicació.

Sessió 6 (o més): Reptes Creatius i Treball en Equip!

  • Reptes oberts: Plantejar reptes més complexos on els alumnes hagin de dissenyar el seu propi recorregut i programar el tren per superar obstacles (utilitzant objectes com a “murs” o “túnels”).
  • Narrativa amb el tren: Inventar una petita història on el tren sigui el protagonista i programar les seves accions per representar la història.
  • Treball en equip: Dividir la classe en petits grups i assignar un repte a cada grup (per exemple, construir el circuit més llarg, crear la seqüència de fitxes més complexa).
  • Presentació: Cada alumne o grup pot mostrar el seu projecte i explicar com l’ha programat.