Padrins lectors 1rA

Amb l’inici d’aquest nou trimestre hem engegat una de les dinàmiques més emotives i motivadores respecte la lectura: els padrins lectors. On cada nen i nena de primer és el fillol o la fillola d’un nen o nena de 6è. Els grans actuen de models i companys/es competents davant la lectura i els petits disfruten de totes les activitats que es porten a terme.
Vam començar amb la presentació d’un power point explicatiu, es van conèixer les parelles de padrins-fillols i van signar un contracte de compromís. I a partir d’aquí farem un seguit d’activitats que compartirem amb vosaltres. La primera, una visita a la biblioteca del barri on vam participar d’un laboratori de lectura al voltant de la temàtica de “la por”.

Sortida rucs 2nA

Durant un matí els nens i nenes de 2n van treballar com autèntics ramaders. Van raspallar als rucs, també van visitar les quadres, a més van preparar el menjar per donar-li als animals i, seguidament van passejar als rucs pel circuit. Mentre un nen o nena muntava en un ruc un altre company el portava del ronsal i l’anava guiant pel camí. A causa de la pluja no van poder realitzar totes les activitats pautades, així que ens van convidar per anar-hi un altre dia i poder fer-les.

Sortida els rucs de Serralada

Els alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a Tiana a visitar els rucs. Van descobrir moltes coses del món del rucs. A més va poder preparar el menjar i raspallar-los. La pluja no es va deixar donar una volta amb ells, però hem tingut la sort que ens han tornat a convidar. El proper dimarts 18 de desembre podrem tornar a gaudir d’un matí rodejats de natura i de rucs.

1r EXPRESSIÓ CORPORAL I CREATIVITAT

Durant aquest trimestre hem estat aprenent moltes coses sobre la Natura i a l’aula de música ens hem convertit en arbres a través de l’expressió corporal i la creativitat. Aquí us deixem una petita mostra de la nostra sensibilitat i inventiva. Hem descobert com podem créixer sent una llavor i convertir-nos en diferents arbres com: oliveres, sequoies, cactus, ametllers, festucs…algú ens cuidava regalant-nos la seva música i el sol s’encarregava de donar-nos l’energia necessària per poder créixer.

Visita als rucs de Tiana 1rB

Tot i que la pluja ens ha fet tornar abans a l’escola, hem pogut gaudir d’un gran dia a la natura, hem conegut moltes coses dels rucs, hem participat en la seva neteja i en la preparació del menjar i també els hem pogut muntar. Tot això en companyia de tots els nens i nenes del cicle inicial. Una sortida per recordar!!!

Taller d’animals vertebrats 1rA

Avui a l’escola hem rebut la visita d’un expert en animals vertebrats. Ha vingut a les classes de primer i, a més d’explicar-nos moltes coses sobre els animals, ens ha ensenyat alguns i els hem pogut tocar. Animals tan diferents com una granota o una tórtora, com un eriçó o una SERP.