Autores: NMS i NMS
El tema del nostre treball el vam decidir després de trobar-nos amb una escola especialitzada per a nens sords que estaven d’excursió, quan un d’ells ens va parlar mitjançant llengua de signes. Ens va interessar sobretot la infantesa i l’adolescència d’aquestes persones i com les afronten perquè són etapes decisives per a la formació d’adults madurs. Per tant, el nostre objectiu va ser conèixer més profundament la comunitat sorda i crear-ne consciència a altres persones.
La qüestió del treball és: “com és vist l’alumnat sord entre 10 i 16 anys del Vallès Occidental per ell mateix i per la població de la seva comarca?”.
El treball està estructurat en dues parts: la teòrica i la pràctica. La primera ofereix una visió objectiva de la deficiència auditiva, classificant-la, tractant el que és, la seva detecció, les seves causes, i també mostra l’anatomia i la fisiologia del sistema auditiu, les pròtesis auditives i les llengües de signes. La segona part, la pràctica, consta d’una breu entrevista amb la coordinadora del CREDA Jordi Perelló, ubicat a Sabadell, i dels resultats de tres enquestes. La primera va ser un qüestionari destinat a diferents estudiants del Vallès Occidental amb deficiències auditives que actualment cursen els últims cursos de primària o estudien l’ESO. La segona va ser una enquesta dirigida a oients que no han conegut mai cap persona amb algun tipus de deficiència auditiva, i l’última dirigida a persones oients que coneixen algun jove amb pèrdua auditiva.
Dels resultats que vam obtenir, alguns ens van sorprendre i altres eren d’esperar. Vam arribar a la conclusió que la població de la nostra comarca no està ben informada i conscienciada del paper d’aquests joves dins la nostra societat. També ens va resultar molt enriquidor el contacte persona a persona que vam mantenir amb els enquestats, ja que nosaltres mateixes teníem unes idees incorrectes sobre els joves sords, com ara que tots havien de comunicar-se per mitjà de la llengua de signes o que el fet de patir una pèrdua auditiva els impedia realitzar més activitats de les que en realitat poden fer.
Per tant, amb aquest treball esperem que aprengueu i que us informeu sobre la comunitat sorda de la nostra comarca, el Vallès Occidental.
Tutora: Ana María Torres Casas

Deixa un comentari