
Autores: Ariadna Gabarrón i Aina Farrés
L’objectiu d’aquest treball era analitzar la inserció laboral del col·lectiu de les persones amb discapacitat intel·lectual, estudiant les normatives que regulen aquest àmbit i fent una diagnosi de la situació actual a Sabadell.
Vam considerar molt necessari enfocar aquest treball de cara a la nostra ciutat ja que és el nostre entorn més proper i desconeixíem com es tractava i es treballava aquest tema a Sabadell. Per tant, vam demanar dades del nombre de persones amb discapacitat a la nostra ciutat. També vam conèixer tots els centres de formació acadèmica i els centres d’inserció laboral que treballen la inserció sociolaboral en l’àmbit municipal.
La part pràctica del treball es va desenvolupar a partir de les informacions i vivències extretes de les entrevistes a directors de serveis d’inserció laboral per a aquest col·lectiu (TAINA i ANDI), a persones formadores i a treballadors amb discapacitat. També vam visitar empreses de Sabadell que aposten per aquests treballadors com ILUNION (empresa de treball protegit) i ARCASA (empresa ordinària de cuina de col·lectivitats). Vam fer enquestes als ciutadans per valorar el grau de coneixement d’aquesta problemàtica i l’empatia. Amb tot aquest treball volíem arribar a assolir l’objectiu general de la recerca: conèixer els processos d’inserció laboral de les persones amb discapacitat intel·lectual i les dificultats, però també les possibilitats, que té aquest col·lectiu per a la seva inserció.
Gràcies a aquest treball vam adonar-nos que els recursos econòmics destinats ara a serveis i centres que es dediquen a trobar llocs de treball adequats a les capacitats diverses d’aquestes persones no són suficients.
També vam constatar que caldria més sensibilització a les empreses per tal que fossin receptives i que col·laboressin més per cobrir aquesta necessitat social.
Per fomentar la inserció laboral d’aquestes persones a Sabadell vam fer una proposta per als pressupostos participatius de la ciutat. Aquesta activitat ens ha permès baixar de la teoria a la pràctica.
Tutor: Esteban Martínez Serra

Deixa un comentari