
Autores: Aina Farnós Oller, Cristina Mena Miravete i Ivet Puig Weisz
El nostre treball consisteix en l’elaboració d’un holograma i investigar quines són les futures aplicacions que podrà tenir aquesta eina tecnològica en l’àmbit del màrqueting. El treball està dividit en dues parts, la part teòrica i la pràctica. A l’inici del treball no sabíem quin tema escollir, ja que no volíem un tema molt teòric. El que sabíem era que volíem veure com actuava el màrqueting sobre noves tecnologies, i així és com vam motivar-nos per crear el nostre propi dispositiu hologràfic i poder crear els nostres propis vídeos hologràfics i editar-los de tal manera que es veiessin en 3D.
En la part teòrica és on vam investigar i documentar els tipus d’hologrames, com es creen, el seu funcionament, les possibles aplicacions que pot abastar aquesta nova eina i també que és el màrqueting i com poden influir els hologrames en aquesta estratègia de les empreses per persuadir el consumidor.
La part pràctica va consistir en la creació del dispositiu hologràfic, l’edició dels vídeos hologràfics i un seguit d’entrevistes a persones de diferents àmbits per veure què opinaven de les projeccions de futur dels hologrames, i també una enquesta a la població.
Va ser un gran repte per a nosaltres fer tot aquest procés, però teníem una gran motivació al darrere sabent que aquesta eina pot tenir moltes projeccions de futur i que, si ho aconseguíem de la manera com ens ho havíem plantejat, podia sortir un treball molt espectacular i diferent de la resta. Vam intentar fer la part teòrica al més entenedora possible, ja que hi havia molts conceptes, materials o funcionaments una mica complexos i que podien causar confusió. Vam fer recerca per internet sobre nous conceptes que desconeixíem i també amb l’ajut de llibres per poder fonamentar la nostra base teòrica d’aquest treball.
La part pràctica va ser la més complicada de realitzar, sobretot la creació del dispositiu hologràfic, ja que era un procés molt estricte i complex. Per sort, vam poder rebre l’ajuda d’un parent en el procés tant de creació de l’holograma com per poder gravar els vídeos hologràfics que ens vam proposar fer.
Vam fer les enquestes ja que pensàvem que seria una bona manera de saber el grau de coneixement de les diferents edats sobre els hologrames. Per dur-ho a terme, vam realitzar unes quantes preguntes que vam creure que ajudarien el nostre treball i les vam passar per les xarxes socials, obtenint un total de cent seixanta respostes, representades i analitzades en uns gràfics.
El nostre treball el qualifiquem de molt complet i ens ha permès endinsar-nos al màxim en el que hem estat treballant durant tant de temps. Creiem que els resultats obtinguts són molt bons i estem molt satisfetes del nostre treball.
Tutora: Roser Venegas Ochoa

Deixa un comentari