Clàudia Trepat Alsina, Marina Blancafort Martínez, Daniela Gómez Diaz i Aina Mañosa Igual –
El treball de recerca que es presenta a continuació forma part del Programa Argó, una proposta de la Universitat Autònoma de Barcelona que facilita als estudiants de batxillerat l’accés a temes d’investigació i assessorament especialitzat.
L’interès per la intel·ligència emocional ha crescut a gran velocitat en els últims anys, i en paral·lel ho han fet també els estudis sobre l’autoestima i la satisfacció amb la vida. És per aquest motiu que per a les autores d’aquest treball ha estat de gran interès analitzar les relacions entre aquests tres constructes psicològics.
Després de l’estudi del marc teòric de convivència entre els tres conceptes, s’han emprat les metodologies d’investigació fonamentada en enquestes per a la presa de dades, i les dinàmiques grupals per crear escenaris interactius de reflexió. Els resultats de les dues tècniques d’anàlisi han estat processats estadísticament.
Finalment, s’ha pogut concloure que hi ha una relació clara entre la intel·ligència emocional, l’autoestima i la satisfacció amb la vida, i que la intel·ligència emocional és un factor que es pot treballar per tal de generar resultats positius.
Juntament amb això s’ha pogut comprovar que les persones amb una major consciència emocional tenen la capacitat d’autogestionar-se millor en tots els aspectes que les envolten. En canvi, les persones amb una consciència emocional menys desenvolupada tenen més dificultats per afrontar els reptes de la vida.
Cal destacar que, per a les autores del treball, tots els nous coneixements incorporats al llarg del procés han generat un espai de reflexió que ha permès obtenir un nou punt de vista en l’àmbit de la gestió emocional, autoestima i satisfacció amb la vida.


Deixa un comentari