Maria Delgado Gimeno i Fátimah Karkoub –
Nosaltres sempre hem tingut interès a estudiar alguna carrera dins l’àmbit de la educació. Tenint en compte aquest fet, quan vam veure el tema “Com eduquen els pares” ens va semblar interessant, perquè que els pares són una part important en l’aprenentatge dels petits. Al principi era difícil, perquè aquest tema és molt extens.
Per no complicar-nos massa, vam pensar de contactar amb una psicòloga perquè ens ajudés en la tria i, finalment, a concretar el tema. Ens va proposar el tema de la teoria de les intel·ligències múltiples, que ens va cridar l’atenció. Quan vam cercar informació sobre aquesta qüestió vam trobar que era molt interessant, però volíem adaptar-la al tema que havíem triat. Així és com vam decidir centrar-nos en la manera com potenciar les intel·ligències múltiples en els infants i com fer que els pares puguin formar part d’aquest procés tan important. Després, també vam ampliar l’enfocament a l’àmbit del professorat, perquè hi ha molts professors que són pares i, si estan interessats per aquesta qüestió en l’àmbit domèstic, també ho poden estar en l’àmbit professional.
A partir d’aquest punt vam començar el treball. Primer vam tractar la idea d’intel·ligència: què és el que entenem per ser intel·ligent? Tot seguit, vam tractar de la teoria i dels seus inicis, del seu creador, Howard Gardner, de les diferents bases que té i en què destaca cada intel·ligència. Un cop tinguérem aquesta informació, vam buscar com podíem detectar els diferents tipus d’intel·ligència en els infants i, paral·lelament, com potenciar-les en l’àmbit educatiu i familiar. També vam crear altres suports visuals, com un vídeo, en el qual parlem de cada intel·ligència i de com es pot millorar en tots dos àmbits; un blog, on es pot trobar el test que vam crear per calcular les intel·ligències en nens de 6 a 10 anys; i una aplicació per telèfon mòbil, per facilitar l’accés al blog.
Hem aconseguit fer un treball que ens sembla bastant interessant, on parlem de tot el que acabem de comentar. A més, ha estat una experiència molt gratificant perquè hem pogut estar amb nens, per comprovar la fiabilitat del test. Finalment, ens agradaria comentar que ens ha servit per acabar de comprendre bé el significat d’aquesta frase extreta d’una rondalla: “Tothom és un geni. Però si jutges un peix per la seva habilitat per grimpar arbres, viurà tota la seva vida pensant que és un inútil”.
TUTORA: MARINA GIANNONI PASTOR


Deixa un comentari