XERRADA SOBRE LA PUBLICITAT SEXISTA

El dia 3 de febrer als alumnes de 2n ESO els hi van venir a fer una xerrada sobre la publicitat sexista, en la qual els van explicar com i perquè la publicitat d’avui en dia atreu molt al públic i a que comprin el producte. La xerrada consta de dues sessions que es fan en dos dies diferents a l’hora de tutoria.

En la primera sessió expliquen com fan la publicitat i com aconsegueixen atreure al públic, donen exemples d’anuncis i fotos sexistes de marques importants i famoses que són reconegudes mundialment.

A la segona exposició se’ls hi demana als alumnes que portin anuncis on ells creguin que hi ha publicitat per comentar-los a la classe i fer-la més dinámica.

img_3837 5

Marislenia Díaz i Júlia Prat

SORTIDA COSMOCAIXA

El dimarts 21 de febrer, els alumnes de 4t d’ESO que cursen l’optativa de física i química, els de 1r BATX. científic i els de 2n BATX. de biologia van realitzar una sortida al Cosmo Caixa.

Cada grup va visitar els experiments exposats relacionats amb la matèria que estan cursant, com per exemple, els alumnes de la Samy de física i química van veure experiments òptics, i els alumnes d’en Marc de biologia van veure experiments de roques i terra.

Després, els van deixar una estona lliure per gaudir de tots els experiments del museu.

img-20170222-wa0029 img-20170222-wa0028 img-20170222-wa0023

Ludmila Fernández i Ainhoa Montes

SEGUIMENT DE L’HORT

Fa unes setmanes vam poder entrevistar els alumnes que s’encarreguen de l’hort de l’institut. Aquests són l’Àngel, la Mara, el Jordi Pop, el Ferran i el Bryan.
Ens van comentar que en aquest moment tenien plantades maduixes, pastanagues, enciams i menta, i que per mantindre l’hort han de dedicar-li dues hores a la setmana.
Finalment els preguntàrem què feien amb la collita i ens van respondre que amb la primera collita van realitzar un àpat per a tots ells.
20170118_093452
20170217_115903
Adrian Anguita, Eduard Martínez i Raúl Martín

COMPETÈNCIES BÀSIQUES DE 4t D’ESO

Les competències bàsiques de 4t d’ESO es fan els dies 14 i 15 de febrer. Aquestes proves són les mateixes per a tot Catalunya.
La Generalitat prepara una sèrie d’exàmens que són competencials per tots els instituts de Catalunya, al mateix dia i a la mateixa hora, per tal de què cap alumne pugui copiar ni pugui enviar els resultats de la prova a cap altre centre. Aquestes proves volen comprovar que els alumnes que acaben l’ESO són capaços  d’aplicar allò que han anat
aprenen durant el període de l’ESO per resoldre una sèrie de qüestions.
Aquests exàmens els corregeixen professsors externs a l’institut on es fan i en cap lloc surt el nom de l’alumne, van identificats amb un codi de barres, i així cap professor sap a quin alumne esta corregint l’examen.
Els resultats de les proves arriben a les famílies. També hi ha un sistema que compara als centres de manera directe, i llavors amb els resultats podem comprovar si el
nostre institut va millor, pitjor o igual que els altres.
20170215_101507 20170215_101342 20170215_101335
Goldy Nankani

TROBADA DE DELEGATS

El passat dia 3 de febrer tots els delegats de cada classe de segon, van fer una trobada a Santa Coloma de Farners.

Un cop van arribar allà, els professors els van barrejar amb els diferents delegats de tota la comarca. Per dur a terme aquests grups, el hi van fer escollir un paper amb diferents gorres dels sentiments.

Van fer diverses activitats per saber com ser un bon delegat, entre elles , saber quin és el caràcter corresponen per fer bé el seu càrrec. Una altra activitat va ser la dels rumors, començaven amb un rumor i havia d’anar passant entre tots els delegats fins arribar a l’últim;el rumor que havien dit al principi havia de ser igual quan arribava al final, però mai era igual.

Hi havia 3 mediadors, que ajudaven a 2 grups, per posar-se d’acord per veure qui vol fer una festa dins o fora.

Els delegats d’aquest institut afirmen que va ser una bona experiència i que els va ajudar molt per saber com portar el seu càrrec.

Judit Bermúdez i Romina Martínez.

CONFERÈNCIA SOBRE JOAN VINYOLI

El passat 30 de gener els alumnes de 1r del Batxillerat Humanístic van assistir a una conferència sobre un llibre de poesia anomenat Vent d’Aram de Joan Vinyoli, relacionat amb la tardor, la tardor de la vida .

El poemari està dividit en tres parts: Naturalesa (com sent la vida i la naturalesa), Amor (amb poemes eròtics pel mig) i Mort.

Va venir Núria Anglada, especialista en poesia simbòlica. Això va ser un servei de la Universitat de Girona per aprofundir en temes concrets . Va parlar sobre el llibre i va explicar poemes en concret, per exemple, hi ha un poema (Tour les jours) que té relació amb un quadre d’un pintor francès (Magritte). El poema explica records de quan era jove i passava els seus estius en Santa Coloma.

img-20170213-wa0000

Ludmila Fernández i Ainhoa Montes

XERRADA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIALS DE LLORET

Els alumnes de 2n ESO van anar a les dependències municipals de Lloret en dies i hores diferents de tutoria. Quan van arribar, els hi van ensenyar les oficines i seguidament, dos policies van preparar una xerrada del bullying i cyberbullying, ja que són casos molt greus que afecten els nens i nenes, tant físicament com psicològicament, des del principi de la seva adolescència fins al final. Els conscienciaren dels problemes que sorgeixen a l’institut i de l’assetjament escolar.

Després, van anar a veure les cel·les i els hi van explicar que allà hi posaven a algú que hagués comès un delicte, ja sigui per drogues o per alcohol, i que pot romandre fins a 3 dies abans de portar-lo al jutjat o amb els mossos d’esquadra.

Finalment, els hi estaven esperant dos policies de la brigada canina amb tres gossos: un gossa que estava encara aprenent i dos gossos més grans. Van dur a terme una activitat la qual consistia a donar-li una bossa amb droga a un alumne perquè un dels gossos l’olorés i detectara quin dels alumnes tenia la droga.

Una vegada acabada l’activitat, tornaren tots junts a l’Institut.

img_20170215_133732

Marislenia Díaz i Júlia Prat

CALMAR EL PENSAMENT

El passat dijous 16 de febrer es va fer un taller pràctic a la biblioteca de l’Institut sobre què és l’estrès i l’ansietat i què fer per prevenir-ho. Es va dur a terme de 16:00 a 17:30h i l’encarregada va ser la infermera que sempre ve a l’institut, la Sra. Lupe López.  

 La intenció d’aquest taller va ser informar a, com a màxim, 25 persones que ja bé siguin alumnes de l’institut, professors o pares per parlar sobre l’estrès i l’ansietat, ja que s’ha detectat una gran quantitat d’alumnes de 1r d’ESO i d’altres amb problemes d’aquests.

Durant el taller, la Lupe va parlar sobre les causes i les conseqüències dels problemes que es tenen sovint, que acostumen a ser per una visió negativa per tot i que això es veu molt afectat al dia a dia de tothom.

Es van fer una sèrie d’activitats per ajudar a calmar-nos en aquestes situacions. Una consistia en omplir 2/3 d’una ampolla amb oli i aigua i després, afegir-hi decoratius petits com estrelletes de plàstic o purpurina. Això serviria per agitar-lo en un moment d’ansietat, estrès o fúria per tal d’ajudar a calmar-se i respirar més tranquil·lament.

Per finalitzar el taller, la Lupe va respondre algunes preguntes dels alumnes sobre aquest tema.

Irina Barseghyan i Ainoa Pruaño

L’EXPERIMENT DE FÍSICA I QUÍMICA DE 4t D’ESO

Fa uns dies, els alumnes de 4t d’ESO van sortir al pati a fer un experiment de física i química. Aquest tenia com a objectiu comprovar les diferents pressions de l’aigua dins d’una ampolla.
Per realitzar aquest experiment van seguir els passos següents:
1- Van agafar una ampolla buida.
2- La van omplir d’aigua.
3- Li van fer tres forats, és a dir: un a dalt, un al mig i un altre a sota.
4- Van observar com l’aigua sortia pels forats.
Com a conclusió, van comprovar que l’aigua que sortia pel forat de dalt, ho feia amb menys quantitat a causa de la poca pressió, a diferència del forat de sota que ho feia amb molta més pressió.
img_0615
Irina Barseghyan i Ainoa Pruaño.

CONCURS DE NOVEL·LES A 4t D’ESO

Alguns alumnes de 4t del nostre centre s’han presentat a un concurs de novel·les.Aquest concurs és a nivell de tota Catalunya, però hi hauran finalistes de cada comarca. Poden participar-hi individualment o en grup.

Han hagut d’escollir el seu possible premi entre una “Play Station” o un “iPhone”, i tots els alumnes han escollit l’iPhone (per vendre’l i guanyar diners afirmen molts).

Els han donat el començament de diverses històries i ells n’han escollit un i han continuat el capítol. La llargada d’aquest primer capítol ha de ser d’uns 3000 caràcters, i la data màxima d’entrega  és el 27 de febrer. El segon capítol ha de tenir 3000 caràcters i l’entrega és al març. El tercer i últim capítol ha de tenir entre 9000 i 12000 caràcters i l’entrega és a l’abril.

 Presentar-se a aquest concurs els hi ha suposat l’augment mínim d’un punt a la nota final de català. Els alumnes i la professora, Marta López es comuniquen via un grup de whatsapp, i els treballs els comparteixen i corregeixen per Google Drive.

 Ara, us compartim algunes anècdotes d’alumnes entorn el concurs:

  • Dues noies, que han estat separades durant setmanes, han hagut de fer el treball per Whatsapp .
  • Una noia espantada de no arribar als 3000 caràcters es va passar fent 7 pàgines, i un altre noi pensant que no es passava no va arribar al mínim.

Per a més informació, us deixem el link de la pàgina: http://www.ficcions.cat/ficcions/default.php          

img_7326

Ludmila Fernández i Ainhoa Montes