“BIG VAN: CIENTÍFICOS SOBRE RUEDAS”

El divendres 28 d’octubre, els alumnes de 3r i 4t d’ESO del nostre centre i de l’IES de Fanals vam assistir al teatre de Lloret a veure l’actuació del grup “Big Van: Científicos Sobre Ruedas”. Es tracta d’un grup de científics de diferents universitats d’arreu d’Espanya que col·laboren amb el programa PERFORM.

Aquest programa, busca motivar als alumnes mitjançant les arts escèniques, en el nostre cas, mitjançant el monòleg.  Abans d’anar al teatre, ens van fer completar un test on ens preguntaven que opinàvem de diferents temes relacionats amb la ciència.

Vam sortir del centre a  quarta hora i l’activitat va durar fins a les dues i mitja. Un cop realitzada, el alumnes vam anar directament a casa seva.

img_4508img_4504  img_4500 img_4497 img_4493

 

 

 

 

 

 

Ainhoa Montes, Xavier Pujol i Ludmila Fernández.

MENJAR TÍPIC D’ARGENTINA

La milanesa a la napolitana

La milanesa a la napolitana és un plat originari de la ciutat de Buenos Aires, Argentina, i consisteix en carn, generalment de boví, coberta de salsa de tomàquet i formatge.

Et volem mostrar una forma molt senzilla de preparar i delectar els paladars de tots els teus convidats. Segueix llegint i aprèn a elaborar aquesta milanesa a la napolitana.

INGREDIENTS:
(Ingredients per a 8 racions de Milanesa a la napolitana):

8 filets de natja tallats amb un centímetre de gruix.
1 barra de pa ratllat
6 unitats d’ous
1 pessic de sal
1 pessic de pebre
1 pessic d’orenga
1 raig d’oli per fregir
8 llesques de pernil
8 talls de formatge mozzarella
1 pot de salsa

full

Aryan Navlani

PROGRAMA TREVA

La mediació és un mètode d’instrospecció universal, que es troba en molts enfocaments espirituals i en uns altres camins d’autoconeixement. Els nous models educatius contemplen la mediació com una eina de gran utilitat a les aules. En busca entrenar i desenvolupar la ment partint de les dos capacitats bàsiques que són: la concentració i la conciència de l’aquí i l’ara.

Tècniques per educar en la calma:

1. Respiració: Durant uns tres minuts l’alumne ha d’inspirar i d’expirar amb el nas.

2. Visualització: L’alumne ha d’imaginarse un paisatge ideal amb tots el detalls sensorials possibles.

3. Silenci mental: Amb els ulls tancats l’alumne ha d’imaginar una pantalla (blanca o negre) on projecta nombres del 1 al 7 durant cinc segons.

4. Moviment: Els adolescents preparen el material de classe amb moviments tan lents com sigui possible, com si fossin astronautes a l’espai.

5. Sentits: Consisteix a realitzar estimulacions de cada sentit. Per exemple, escoltar música suau (oïda)

6. Relaxació muscular: L’alumne s’imagina que penja del sostre i va tallant el fils, un per un, tot sentint, l’atracció de la gravetat.

El nostre centre és participant del programa TREVA i ja s’està implementant amb els alumnes de 1er d’ESO, que fan tres cops a la setmana cinc minuts de relaxació. El pròxim curs, si tal com sembla els resultats resulten bons, s’anirà estenent a la resta de cursos de l’ESO .

meditacic3b3n

Marislenia Díaz i Júlia Prat

EXCURSIÓ A SANT PERE DEL BOSC

 

Divendres 21 de novembre, els alumnes de 3r d’ESO van realitzar una excursió destinada a visitar l’Àngel i l’Hotel Sant Pere del Bosc.

Van fer la primera hora de classe i a les 9:15 van marxar. Tots els 3rs van començar  junts la marxa cap a Fenals. Quan van arribar al camí de sorra que s’endinsava cap el bosc, ja tothom es va separar més.

Van caminar una hora pel bosc, per camins de sorra i fang, i per pujades on la gent relliscava fins arribar a l’Àngel. Allà van descansar mitja hora per esmorzar, jugar o simplement contemplar les vistes.

Passada la mitja hora, van posar-se en marxa altra vegada. Van baixar de l’Àngel i van tornar a caminar pel bosc una altre hora fins arribar a l’Hotel Sant Pere del Bosc. Allà van quedar-se una hora fent el concurs de pastissos dels alumnes, jugant, menjant, visitant l’exterior de l’hotel o, simplement, assentats fins que passés el temps.

A l’acabar l’hora van començar el camí de tornada. Una hora i mitja caminant pel mig del bosc i camins de fang fins arribar al Caprabo de Fenals a les 14:00, on ja van poder marxar cadascun cap a casa.

img_3033-copia img_3032-copia

 

Ainhoa Montes, Xavier Pujol i Ludmila Fernández

 

 

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Del 14 al 25 de Novembre, l’institut celebra la Setmana de la Ciència; més ben dit, les setmanes. Aquest any s’han agafat dos setmanes per poder fer totes les activitas proposades. Se celebra en aquestes dates perquè el 15 de Novembre se celebra el patró de la ciència, Sant Albert.

Un dels actes que es celebra és la sortida dels alumnes de 3r i 4t d’ESO al teatre de Lloret de Mar a veure Big Van Theory, científicos sobre ruedas.

Aquest any el tema referent són els llegums i per això els alumnes del nostre centre realitzen diverses activitats relacionades amb els llegums a les diferents asignatures, com per exemple els alumnes de primer, que estan realitzant treballs a plàstica que representen animals marins fets amb llegums.

Durant aquestes dues setmanes s’han reproduït episodis de Big Bang Theory (la primera setmana) i Big Van Theory, científicos sobre ruedas als segons patis. La biblioteca disposa de llibres sobre ciències durant aquestes dues setmanes. Els alumnes del PM han plantat llavors, i han crescut plantes, exposades al costat de coordinació. A castellà, els professors han buscat textos de l’edat mitjana relacionts amb l’arribada dels llegums a Europa.I al 1r de Batxillerat Artístic han elaborat cartells relacionats amb la ciència.

Aquest any l’institut també prepara un concurs de fotografíes relacionades amb la ciència a través d’Instagram.

img_5084-copia img_5076-copia img_5074-copiaimg_4967-copia img_4878-copia img_4876-copia img_4872-copia

 

 

Ludmila Fernández, Ainhoa Montes i Xavier Pujol

QUÈ ÉS EL KICK BOXING?

El kick boing és un esport de combat japonès en el qual es barregen les tècniques de la boxa amb les d’algunes arts marcials com el karate i el muay thai.

Està així relacionat amb l’antic art del muay thai, però sense els cops amb el colze i el genoll, que generalment no són permesos, sent així similar a la boxa tailandesa moderna o thai boxing.

thztas7m7y

 

Mara Aw

TROBADA DE PADRINS I FILLOLS

El divendres 4 de Novembre, els padrins i fillols van reunir-se per dur a terme una sèrie d’exercicis de coneixença.

A última hora (13:55) van anar cap a un turonet situat darrere l’institut (Turó d’en Buc). Cada padrí es va ajuntar amb el seu fillol i van omplir un dossier ple de preguntes com:

-Què t’intriga? Sobre què t’agrada investigar?

-Què et sembla més difícil i més fácil de l’institut?

Mitjançant aquestes preguntes es va crear un ambient molt agradable, on es podia notar que la connexió i la confiança entre padrins i fillols havia augmentat, donant-se així una situació de gaudi i harmonia durant tota la trobada.

Després d’haver completat el dossier, padrins i fillols van compartir experiències personals viscudes a l’institut o fora; altres jugaven o simplement parlaven de qualsevol tema. El vincle, en la majoria dels casos, sembla que s’està enfortint.

 

 

Ludmila Fernández, Ainhoa Montes i Xavier Pujol

SORTIDA DE TUTORIA DE 1er D’ESO

SORTIDA TUTORIA 1R ESO, JOCS PREPARATS

El dia 21 d’octubre a les 10:15 els alumnes de 1r ESO van fer una sortida de tutoria a la Platja de Fenals. Es van realitzar una sèrie de jocs perquè els alumnes de primer es coneguessin una mica més bé. Aquests jocs preparats van ser:

Fresbee: Comença la partida tenint el fresbee una persona de l’equip, des del punt de gol. Per fer arribar el fresbee al camp contrari s’ha de passar als companys.

Mocador: Consisteix en repartir números a tots els participants que en total fan dos grups. Si en un grup hi ha menys participants, un agafa dos números. Han d’aconseguir portar el mocador al seu camp.

Caus i conills: Es fa una rotllana. La meitat es col·loca a peu dret davant del cau i l’altre meitat fa de conills. El professor pot criar CAUS O CONILLS i aquests comencen a voltar per fora de la rotllana. Quan es diu JA tothom ha d’anar a buscar el seu cau o el seu conill. L’últim a trobar-lo està eliminat.

Futbol: Delimitar un camp i fer les porteries amb motxilles.

L’aranya: Quan la persona que està al mig diu “aranya” la resta de jugadors contesten “peluda” i es posen a corre fins a l’altre costat del camp. S’ha de travessar el camp sense que l’aranya et toqui, si et toca, et converteixes en aranya.

img_20161021_112048

 

 

 

 

 

Marislenia Díaz i Júlia Prat

SEGON D’ESO AL COSMOCAIXA

Els alumnes de 2n ESO van a anar al Cosmocaixa els dies 10 i 11 de novembre.

Hi havia un exposició de motos antigues, amb molts invents tecnològics. També molts invents relacionats amb la llum, electricitat, efectes especials, experiments amb força. Amb el monitor guia van veure un recinte tancat amb un alt voltatge on es feien diferents proves d’electricitat.

Els alumnes també van poder entrar al bosc inundat que és una rèplica exacte de tros de bosc inundat a la selva amazònica de Brasil.

20161111_105445 20161111_12314420161111_105221 20161111_122659 20161111_122256

 

 

Marislenia Díaz i Júlia Prat

NORMES DE L’INSTITUT

A principi de curs a l’institut va haver-hi, com cada any, la reunió de pares i mares on es va explicar la normativa bàsica de l’institut. Pels pares i mares que no van poder venir i també per tot l’alumnat del centre citarem els conceptes bàsics que es van explicar.

Es va parlar sobre les normes d’ús de la biblioteca i de la seva utilitzacó a les hores del pati, les normes d’ús de les taquilles de l’alumnat i la seva distribució, el funcionament de les entrades i sortides del centre, el tema dels lavabos, la sortida del centre dels alumnes de batxillerat i cicles formatius,  el professorat de guàrdia i les seves funcions, la gestió de l’aula de reforç, la gestió del projecte neteja, la coordinació de comunicació, les normes de convivència (disciplina), el funcionament de les faltes de disciplina, les sortides pedagògiques, el funcionament general del centre i el concepte de mediació.

Els pares i mares van fer preguntes, sobretot el pares dels alumnes de 1r d’ESO, i
després de aclarir tots els dubtes es va finalitzar la xerrada.

Aryan Navlani