L’HORT DEL PROJECTE MARINA

Avui hem volgut fer un seguiment del projecte de l’hort que faran els alumnes del PM, i per això hem decidit  fer-li unes preguntes a un membre del Projecte Marina.

En que consisteix l’hort?

És l’hora de projecte, jo crec que mai m’ho han explicat, però la meva versió és que l’hort ens ajuda a comprendre el què és el treball diari i la constància.

Què plantareu?

Encara  tenim decidit el que hi plantarem, com pots observar l’hort en estat de preparació de la terra, abonant-la i donant-li tot el que necessita una terra seca perquè es pugui cultivar amb perfecció.

Us repartiu la feina entre vosaltres?

Com pots veure hi ha parcel·les, són línies verticals paral·leles d’una a l’altra i un buit Nosaltres a l’aula som 6 persones, i ens repartim les repartim entre dos o una persona. Com pots veure n’hi algunes de millor i altres de pitjor treballades, això vol dir que no ho ha fet la mateixa persona.

Quantes hores hi dediqueu a la setmana?

A la setmana tenim  tres hores de projecte: una la dediquem a anar a l’aula d’informàtica per fer treball personal i les altres dues les dediquem a l’hort o al manteniment escolar, que també ens ajuda a tenir constància i treball en equip.

El buit perquè serveix?

El buit serveix per cultivar també, només que la cultivació no es cultiva en franges.

 

Adrià Anguita i Núria Asensio

img-20161207-wa0010img-20161207-wa0007    img-20161207-wa0014

MENJAR TÍPIC DE BRASIL: CROQUETES DE BLAT DE MORO

Res com el dolç sabor de blat de moro en una sopa o una crema, encara que ara també podem dir-vos que aquest pot ser l’ingredient perfecte en format de pastís. Tot i això immediatament relacionant amb el Papa, potser és hora de canvi.

Tothom pot fer aquestes croquetes tan bones per acompanyar un pollet o una amanida. Gaudeix-ne!

Ingredients:

150 g de blat de moro (fresc o en conserva)
1/4 ceba
150 grams de mantega
1/2 got de brou
1 cullera i 1/2 de farina
150 ml llet
2 cullerades de sucre
Sal i pebre al gust
1 ou
1/2 tassa de pa per l’arrebossat
1 cullerada d’oli vegetal

Instruccions:

1. Fer una beixamel fonent la mantega en una paella.
2. Afegiu la farina i fregir fins que la barreja estigui lleugerament
daurada. Retirar del foc i afegir la llet. No pareu de remenar.
3.Sense deixar de remenar, substituir el recipient al foc fins que espesseixi. Afegir sal i pebre.
4. Afegir l’ou al blat de moro, batre els rovells i permetre que es refredi.
5. La barreja ha de ser espessa.
6. Fer croquetes amb la massa que ha sortit, submergir cada una en un ou batut i amb les engrunes de farina i pa.
7.Fregir-les fins que siguin cruixents.

img_8595

Aryan Navlani

ENTREVISTA A VÍCTOR TURÓN

Víctor Turón és un alumne de segon grau de cuina que fa les pràctiques a l’Hotel Olímpic, com la resta d’alumnat d’aquest cicle del Coll i Rodés. El Victor va decidir fer aquest cicle perquè ell a casa ajudava a la seva mare a cuinar i un dia va decidir perfeccionar-se en això i convertir-ho en la seva professió.

Els alumnes de primer tenen classes teòriques d’anglès, FOL, EIE, Seguretat i higiene i matèries relacionades amb cuina M2 i M3 (manipulació d’aliments i tècniques de cocció).Els alumnes de segon tenen més hores pràctiques M4 (pastisseria), M6 (Procés culinari) i M5 (postres en restauració), a part de tenir assignatures teòriques com francès i el crèdit de síntesi relacionat amb el món de l’hostaleria.Cada alumne es porta el seu propi material, tenen el seu maletí amb tots els estris necessaris per treballar en una cuina.

El Victor, a part de fer les pràctiques a l’Olímpic, ha fet pràctiques en altres llocs com a l’hotel Rosa Mar, a Lloret de Mar. Per aprovar el curs va haver de fer 350 hores de pràctiques.

Quan acabi el cicle voldria treballar a Barcelona o a Sant Pol. Li agrada cuinar una mica de tot, però la seva especialitat són les postres.

Judit Bermúdez i Romina Martínez

TORNEIG DE FUTBOL

Al Coll i Rodés ja és conegut el torneig de futbol que es du a terme a les hores del pati entre els equips de les diferents classes. Aquesta és una activtat que ja fa temps organitza el departament d’Educació Física i que té molt d’èxit entre l’alumnat.

Per tal que les oportunitats siguin les mateixes per a tots els equips s’organitza un torneig entre els alumnes de primer cicle i un altre pels de segon cicle i batxillerat.

Primer comença el torneig de primer cicle (1er i 2on). Cada classe de primer i
segon ha de fet un equip. En el cas que hi hagin pocs jugadors en una classe s’ajunten a una altra classe. Aquest any han sortit 9 equips i el que fan és una mini lligueta que acabarà amb la final passat Nadal, d’on sortirà el guanyador. Quan acabi aquest torneig començara el de segon cicle (3er i 4art) i batxillerat.

Us anirem informant dels resultats!

 

img-20161125-wa0003 img-20161123-wa0002 img-20161123-wa0001 img-20161123-wa0000 img-20161125-wa0004

Adrià Anguita i Núria Asensio

DIA DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

El 25 de novembre es va celebrar l’acte contra la violència de gènere.

Aquest acte, ha estat un acte participatiu on tots els alumnes de l’institut han participat i s’han reunit a la pista del pati. Allà hi havia el lema guanyador que es va triar entre aproximadament 105 frases que havien participat aquest any, la frase guanyadora estava tapada amb papers blancs. El lema triat va ser escrit per en Joaquim Mercader i era ” NO ÉS NO, PROU VIOLÈNCIA ”.

Seguidament els delegats i subdelegats de cada classe van donar pas a penjar els murals fets amb la tutora i companys de classe. Els van enganxar pel voltant del lema per ordre de grups.

Entre mural i mural van fer actuacions:

– La Cèlia Treserres, professora de música, va cantar una cançó composada per ella anomenada Salvant la pell, acompanyada per un grup d’alumnes del centre: el Moisés, l’Enzo i el David.

– L’Estefi, com a cantant de la majoria dels actes, també va interpretar dues cançons acompanyada d’aquesta banda. Ens va donar el plaer d’escoltar una cançó escrita per ella.

– Una nena de segon d’ESO ens va recitar un redactat contra la violència de gènere.

– La Ivonne Carnerero no ens ha deixat de sorprendre amb els seus balls i va actuar ballant una cançó amb una coreografia molt treballada i espectacular.

A part de a l’institut, aquest lema es conegut per tot Lloret. Com a frase que representaaquest dia, també està penjada a l’església de Lloret de Mar.

 

Fet per: Romina Martinez, Judit Bermúdez.

PLA LECTOR A 1r D’ESO

Aquest curs 2016-2017 el nostre institut inicia un pla lector que s’aplicarà als alumnes de 1r d’ESO. Es llegirà durant la primera mitja hora d’algunes classes, en total dedicaran tres mitjes hores a la setmana a llegir. Aquest projecte és provisional aquest curs, i es vol ampliar a tot el centre pròximament.

Cada aula té una bibliotecta portàtil amb uns 70 llibres aproximadament. Els alumnes poden triar el llibre o revista que vulguin i en la llengua que prefereixin (català, castellà, francès i anglès) . També poden portar llibres de casa, tauletes, e-books o mòbils, que es requisaran si se’n fa un mal ús. D’altra banda, com que el que es pretén és incentivar el gust per la lectura, es podrà canviar de lectura després d’haver llegit 10 pàgines com a mínim en cas que el llibre no agradi.

Els professors faran un seguiment diari de lectura i al final una avaluació numèrica. La finalitat principal del programa, però, és incentiva el gust per la lectura.

Amb aquesta lectura els alumnes aconsegueixen:

– Millorar la seva concentració.

– Augmentar la seva velocitat lectora i el gust per la lectura.

– Augmentar la curiositat dels alumnes per conèixer més llibres i millorar la                 seva imaginació.

La profesora de català Marta López, dedica una frase encoratjadora per als alumnes:

“S’HA DE PRACTICAR LA LECTURA COM PODEM PRACTICAR ESPORT, COM MÉS LA PRACTIQUES, MÉS BÉ ET SURT I MÉS SAVI ET TORNES.”

20161019_093819

 

Ainhoa Montes, Xavier Pujol i Ludmila Fernández

 

 

L’AMPA DEL COLL I RODÉS

 

Hem entrevistat a Laura Pérez, directora de l’AMPA

– Quantes persones sou a l’Ampa?
– Som unes 10 aproximadament.

– Com feu la compra de llibres?
– Nosaltres a l’AMPA tenim una comissió de pares, aquesta comissió es reuneix amb la Mariàngels i parlen amb els professors que diuen quins llibres hem de comprar. Els llibres que es compren per l’alumnat són els que indica cada departament (de matemàtiques, experimetals…)

– Com us organitzeu per la venda de llibres de setembre?
Aquí quasi hem de venir tots perquè són tres dies de matí i tarda. Llavors tenim un eslavó molt important que és la Mariàngels que és qui ho va lligant tot una mica i després ens organitzem per a la venta.

– A part de vendre llibres, que més feu?
Organitzem la festa de final de curs, cada mes i mig ens reunim i parlem dels problemes que hem de solucionar, parlem de les extraescolars, etc.

– Què fa el president o presidenta de l’AMPA?
– El que fa es donar la cara quan hi ha un problema o s’ha que parlar amb la directora de l’institut, firmar els xecs…

– Com és la tria per ser director o directora de l’AMPA?
– Es fa una tria i el que guanya per votacions doncs es converteix en el president o presidenta de l’ AMPA.

– A quines hores treballes a l’institut?
– Jo no vinc aquí tots els dies perquè no és la meva feina però estic aquí quasi tots els dies.

– Com avalues la feina de l’AMPA?
– Jo crec que el treball de l’AMPA és molt important perquè és una manera de representar-vos a vosaltres, sense nosaltres us hauríeu d’espavilar per comprar els llibres fora d’ aquí. I això de les extraescolars és una opció molt bona perquè si ho feu fora és més car que aquí.

20160929_162306-copia

Adrià Anguita i Núria Asensio

ARTISTES DE QUINZE EN QUINZE: ODALÍS FERNÁNDEZ MORENO

ARTISTES DE QUINZE EN QUINZE vol ser una secció de la revista on cada quinze dies hi apareixi un alumne del batxillerat artístic mostrant-nos creacions seves i explicant-nos quines són les seves il·lusions i espectatives en el món de les arts.

Aquest cop hem parlat amb l’Odalís Fernández Moreno:

– Per què vas triar el batxillerat artístic?

– Perquè des de sempre m’ha agradat l’art i em vull dedicar a ser il·lustradora, dibuixant de còmic… Fer il·lustració en general i, per tant, per seguir endavant és millor fer el batxillerat artístic.

– Et va donar suport  la teva família quan vas triar aquest batxillerat?

– Sí, sempre m’han donat suport perquè em dediqués a l’art.

– Què t’inspira a fer les teves obres?

– Depèn de l’època …M’agrada fer dibuixos a partir de lletres de cançons i molts cops també de somnis que tinc, aquests m’inspiren històries, i aquestes històries les faig servir per al dibuix. Però en el cas d’aquesta petita exposicó que hi ha en el hall de l’institut es tracta de simples retrats.

Amb quins materials et sents més còmode dibuixant?

– Amb llapis de color.

– Què tens pensat fer quan acabis el batxillerat?

– Ni idea perquè sé al que em vull dedicar, però no sé què estudiar.

Tens algun impossible? Alguna cosa que sempre intentes dibuixar però que mai et surt?

– Sí, el foc. He intentat dibuixar-lo moltíssims cops però mai em surt.

Què significa l’art per tu?

– Crec que l’art és molt important, que és instintiu, ha existit des de sempre. A l’època de les cavernes, fos pel que fos, feien dibuixos. Crec que és una forma de expressió personal. En la societat en la qual estem ara, tan estressant, crec que si tothom pogués parar-se a observar una mica l’art, sigui l’art que sigui, tant pictòric com musical o teatral, la gent seria més feliç.

Recomanes fer aquest batxillerat? Per què?

– El recomano si realment et vols dedicar a l’art; si no t’agrada l’art o si no vols dedicar-t’hi no el facis. Hi ha gent que diu que farà l’artístic perquè serà més fàcil; si no t’agrada no el provis, igual que si no t’agraden les lletres no facis el de lletres.

– Moltes gràcies i et desitgem una profitosa carrera artística.

– Gràcies a vosaltres.

img-20161130-wa0004 img-20161130-wa0003 img-20161130-wa0001 fotografia1

 

Aroa Puertas i Azul Zwilling.

DIA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

Com cada any al nostre institut ens unim tots contra el dia de la violència de gènere. Aquest any dia 25 de novembre de 2016 ho celebrarem a l’última hora de classe i amb diferents activitats.

Cada classe (des de 1r d’ ESO fins batxillerat) ha fet un mural amb un tema referit al dia contra la violència de gènere. Aquests murals s’han dut a terme a l’hora de tutoria i amb la tutora. Tots els alumnes del centre han tingut l’opció d’escriure una frase, un lema positiu per lluitar contra la violència de gènere i entre tots els lemes es triarà el guanyador.

A la celebració, es construirà el mosaic amb totes les cartolines. El delegat i el subdelegat de cada classe penjaran la cartolina feta per la seva classe en un espai ja predeterminat i llegiran la frase/lema que transmet. També, es llegirà el lema guanyador.

En un dia tan especial no podrien faltar la diversió, i per tant hi haurà actuacions i lectures de poesia.

 

Judit Bermúdez i Romina Martínez.