Fonts d’informació

Kiddle

Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:

  1. Els estats de l’aigua: sòlid, líquid i gasós.
  2. L’electricitat i els circuits bàsics.
  3. Les plantes i la fotosíntesi.

Activitats:

  1. Investigació en línia sobre els estats de l’aigua utilitzant Kiddle.
  2. Experiment amb aigua i gel per observar els canvis d’estat.
  3. Creació d’un diagrama d’un circuit bàsic utilitzant eines digitals com Paint o Google Drawings.
  4. Estudi de les parts d’una planta mitjançant l’ús de Kiddle per a la recerca i la presentació oral posterior.

Avaluació:

  1. Evaluació de la comprensió de l’estat de l’aigua mitjançant una breu prova escrita.
  2. Observació de la participació activa i l’interès durant els experiments i la investigació en línia.
  3. Presentació oral i discussió de les parts d’una planta per avaluar la comprensió del tema.

Setmana 2: Arts i creativitat Continguts:

  1. Pintura i dibuix: tècniques bàsiques i ús de colors.
  2. Teatre i improvisació.
  3. Música: introducció als diferents instruments.

Activitats:

  1. Experimentació amb diferents tècniques de pintura i dibuix utilitzant eines digitals com Kiddle Doodle o Paint online.
  2. Creació d’una obra de teatre curta mitjançant l’ús de Kiddle per a la recerca d’idees i guions.
  3. Introducció als instruments musicals a través de vídeos i recursos en línia disponibles a Kiddle.

Avaluació:

  1. Valoració de les obres de pintura i dibuix basada en la creativitat, l’ús del color i la tècnica.
  2. Representació de l’obra de teatre davant del grup per avaluar les habilitats d’improvisació i expressió.
  3. Participació activa en les activitats relacionades amb la música i resposta a preguntes sobre els instruments presentats.

Setmana 3: Cultura i geografia Continguts:

  1. Els continents i els oceans.
  2. Cultures del món.
  3. Monuments famosos.

Activitats:

  1. Exploració interactiva dels continents i oceans amb l’ajuda de Kiddle.
  2. Investigació sobre diferents cultures i països, utilitzant Kiddle com a eina de cerca i recopilació d’informació.
  3. Creació d’un collage digital de monuments famosos utilitzant imatges disponibles a Kiddle.

Avaluació:

  1. Resposta a preguntes sobre els continents i oceans per avaluar la seva comprensió.
  2. Presentació oral sobre una cultura o país específic per a avaluar la recerca i la capacitat de presentació.
  3. Evaluació del collage digital basada en la selecció adequada d’imatges i la presentació estètica.

PebbleGo

Setmana 1: Ciència i natura Continguts:

  1. Animals marins: peixos, dofins, tortugues marines.
  2. Ecosistemes: el fons marí, la selva tropical, el desert.

Activitats:

  1. Recerca d’informació sobre els animals marins utilitzant PebbleGo, prenent nota de les característiques principals.
  2. Creació d’un mural digital amb imatges i informació dels animals marins mitjançant eines com PowerPoint o Canva.
  3. Investigació dels ecosistemes mencionats a PebbleGo i elaboració d’un pòster o infografia per mostrar les seves característiques.

Avaluació:

  1. Presentació oral dels alumnes sobre un animal marí i el seu hàbitat.
  2. Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació i la presentació visual.
  3. Avaluació del pòster o la infografia sobre els ecosistemes per veure la comprensió del tema.

Setmana 2: Història i cultura Continguts:

  1. L’Antic Egipte: faraons, piràmides, vida quotidiana.
  2. L’Imperi Romà: gladiadors, coliseu, llegat cultural.

Activitats:

  1. Investigació sobre l’Antic Egipte utilitzant PebbleGo per conèixer els faraons, la construcció de les piràmides i la vida quotidiana.
  2. Creació d’un vídeo narratiu amb imatges i informació sobre l’Antic Egipte utilitzant eines com iMovie o Windows Movie Maker.
  3. Investigació sobre l’Imperi Romà utilitzant PebbleGo per conèixer els gladiadors, el coliseu i el llegat cultural.
  4. Creació d’un joc de taula sobre l’Imperi Romà utilitzant imatges i informació recopilades a PebbleGo.

Avaluació:

  1. Presentació dels vídeos narratius sobre l’Antic Egipte per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de presentació.
  2. Avaluació del joc de taula sobre l’Imperi Romà per veure la comprensió dels conceptes clau i la creativitat en el disseny.

Setmana 3: Medi ambient i ecologia Continguts:

  1. El canvi climàtic: causes i impactes.
  2. Sostenibilitat i accions individuals per protegir el medi ambient.

Activitats:

  1. Recerca del canvi climàtic utilitzant PebbleGo per conèixer les causes i els impactes, i realització d’un llistat d’accions individuals per combatre’l.
  2. Creació d’un cartell digital per promoure accions sostenibles utilitzant eines com Piktochart o Canva.
  3. Organització d’una campanya de conscienciació sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat, on els alumnes puguin presentar els seus cartells i discutir les seves idees.

Avaluació:

  1. Avaluació del llistat d’accions individuals per combatre el canvi climàtic per veure la comprensió del tema i la creativitat en les propostes.
  2. Avaluació del cartell digital basada en la qualitat del contingut informatiu i la seva presentació visual.
  3. Participació i col·laboració dels alumnes durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema.

National Geographic Kids

Setmana 1: Explora el món natural Continguts:

  1. Animals salvatges: mamífers, ocells, rèptils.
  2. Hàbitats naturals: boscos, muntanyes, oceans.

Activitats:

  1. Recerca sobre animals salvatges utilitzant National Geographic Kids, prenent nota de les seves característiques i hàbitats.
  2. Creació d’un diari de viatge digital sobre un hàbitat natural específic, utilitzant eines com Microsoft Word o Google Docs.
  3. Organització d’una exposició virtual sobre animals salvatges i els seus hàbitats, on els alumnes podran compartir les seves troballes amb els companys de classe.

Avaluació:

  1. Avaluació del diari de viatge per avaluar la comprensió dels hàbitats naturals i les habilitats d’organització i redacció.
  2. Presentació de l’exposició virtual per avaluar les habilitats de recerca i la capacitat de presentació davant del grup.

Setmana 2: Descobreix cultures i tradicions Continguts:

  1. Països i capitals del món.
  2. Tradicions i festes populars.

Activitats:

  1. Investigació sobre països i capitals utilitzant National Geographic Kids per aprendre sobre diferents cultures i geografia mundial.
  2. Creació d’un llibre digital de cultura i tradicions, on els alumnes puguin recopilar informació, imatges i anècdotes sobre diferents països.
  3. Organització d’una fira cultural virtual, on cada alumne presentarà una part del seu llibre digital i compartiran aspectes interessants de les diferents cultures amb els seus companys.

Avaluació:

  1. Avaluació del llibre digital de cultura i tradicions per veure la comprensió dels països i capitals i les habilitats de recerca i organització.
  2. Participació i col·laboració durant la fira cultural virtual per avaluar l’engagement i la comprensió global de les diferents cultures.

Setmana 3: Medi ambient i conservació Continguts:

  1. Canvi climàtic i sostenibilitat.
  2. Conservació de la fauna i flora.

Activitats:

  1. Recerca sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat utilitzant National Geographic Kids per conèixer les causes, els impactes i les accions individuals per protegir el medi ambient.
  2. Creació d’un vídeo o presentació digital per promoure la consciència mediambiental i les accions sostenibles.
  3. Organització d’una campanya de conscienciació sobre la conservació de la fauna i flora, on els alumnes podran compartir els seus vídeos o presentacions i discutir mesures per protegir la natura.

Avaluació:

  1. Avaluació del vídeo o presentació digital per avaluar la comprensió dels temes mediambientals i les habilitats de comunicació i presentació.
  2. Participació activa durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global de la conservació.

News-O-Matic

Setmana 1: Notícies de ciència i tecnologia Continguts:

  1. Noves descobertes científiques.
  2. Avanços tecnològics.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies de ciència i tecnologia a News-O-Matic.
  2. Creació d’un informe escrit sobre una descoberta científica o un avanç tecnològic que hagi captat l’atenció de l’alumne.
  3. Debats en grup sobre les implicacions ètiques i els possibles impactes positius i negatius de l’avanç o descoberta.

Avaluació:

  1. Avaluació de l’informe escrit basada en l’organització de la informació, la comprensió dels fets i la qualitat de l’escriptura.
  2. Participació activa en els debats grupals per avaluar l’expressió d’opinions, la capacitat d’argumentació i l’escolta activa dels altres.

Setmana 2: Notícies de cultura i història Continguts:

  1. Descobriments arqueològics.
  2. Festes i tradicions culturals.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies de cultura i història a News-O-Matic.
  2. Creació d’un projecte multimèdia (presentació de diapositives, vídeo, etc.) sobre un descobriment arqueològic o una festa tradicional que cridi l’atenció de l’alumne.
  3. Exposició dels projectes davant del grup i discussió sobre els aspectes més interessants de cada tema.

Avaluació:

  1. Avaluació del projecte multimèdia basada en la qualitat de la investigació, la presentació visual i l’expressió oral durant l’exposició.
  2. Participació activa en la discussió dels aspectes interessants dels diferents projectes per avaluar l’engagement i la comprensió global de les notícies.

Setmana 3: Notícies sobre medi ambient i sostenibilitat Continguts:

  1. Canvi climàtic i impactes ambientals.
  2. Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.

Activitats:

  1. Lectura de diverses notícies sobre el medi ambient i la sostenibilitat a News-O-Matic.
  2. Creació d’un mur virtual amb infografies, imatges i eslògans que promoguin accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
  3. Organització d’una campanya de conscienciació ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murs virtuals i compartiran idees per ser més sostenibles.

Avaluació:

  1. Avaluació del mur virtual basada en la qualitat de la informació, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
  2. Participació i col·laboració durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global de la temàtica mediambiental.

Britannica Kids

Setmana 1: Ciència i natura Continguts:

  1. Planetes del sistema solar.
  2. Els ecosistemes terrestres: boscos, oceans, deserts.

Activitats:

  1. Investigació sobre els planetes del sistema solar utilitzant Britannica Kids per aprendre les seves característiques i ordenar-los en una presentació digital.
  2. Creació d’un collage digital representant els diferents ecosistemes terrestres amb imatges i informació recopilades a Britannica Kids.
  3. Presentació oral dels planetes i del collage d’ecosistemes davant del grup per compartir les descobertes amb els companys de classe.

Avaluació:

  1. Avaluació de la presentació digital dels planetes per avaluar la comprensió dels temes i les habilitats de recerca i organització.
  2. Evaluació del collage digital d’ecosistemes basada en la selecció adequada d’imatges i la presentació visual.
  3. Participació activa durant les presentacions per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes.

Setmana 2: Història i civisme Continguts:

  1. Esdeveniments històrics importants.
  2. Drets i responsabilitats dels ciutadans.

Activitats:

  1. Investigació sobre un esdeveniment històric a Britannica Kids i elaboració d’un informe escrit que descriu el context i les conseqüències.
  2. Organització d’un debat en grup sobre els drets i responsabilitats dels ciutadans, utilitzant informació de Britannica Kids com a base per a les argumentacions.
  3. Creació d’un mural digital que destaca les figures històriques rellevants, amb imatges i informació obtinguda de Britannica Kids.

Avaluació:

  1. Avaluació de l’informe escrit sobre l’esdeveniment històric per avaluar la comprensió dels fets, l’organització de la informació i la qualitat de l’escriptura.
  2. Participació activa en el debat per avaluar les habilitats d’argumentació, l’escolta activa i la comprensió dels drets i responsabilitats dels ciutadans.
  3. Avaluació del mural digital basada en la selecció adequada de figures històriques i la presentació visual.

Setmana 3: Arts i cultura Continguts:

  1. Artistes famosos i les seves obres.
  2. Expressió artística a través de la música, la dansa o el teatre.

Activitats:

  1. Recerca sobre un artista famós utilitzant Britannica Kids i creació d’una presentació digital que mostri les seves obres més rellevants.
  2. Participació en un taller creatiu (música, dansa o teatre) basat en una forma d’expressió artística, utilitzant recursos disponibles a Britannica Kids.
  3. Exhibició de les presentacions i presentació de les creacions artístiques davant del grup.

Avaluació:

  1. Avaluació de la presentació digital de l’artista per avaluar la comprensió dels temes i les habilitats de recerca i organització.
  2. Observació i avaluació de la participació i la creativitat durant el taller creatiu.
  3. Evaluació de les exhibicions i les presentacions per avaluar les habilitats d’expressió i la comprensió dels temes

World Book Kids

Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:

  1. Llums i òptica.
  2. Inventors i les seves invencions.

Activitats:

  1. Investigació sobre llums i òptica a World Book Kids per aprendre sobre conceptes com la refracció, la reflexió i les ones de llum.
  2. Creació d’un experiment científic relacionat amb la llum o l’òptica, utilitzant recursos disponibles a World Book Kids per obtenir idees i informació.
  3. Presentació oral de l’inventor preferit de cada alumne i de la seva invenció més important, utilitzant World Book Kids com a font de referència.

Avaluació:

  1. Evaluació de l’experiment científic basada en la metodologia científica utilitzada, la comprensió dels conceptes de llum i òptica i la presentació dels resultats.
  2. Avaluació de la presentació oral de l’inventor preferit per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de recerca i presentació.

Setmana 2: Geografia i cultures del món Continguts:

  1. Països i capitals.
  2. Tradicions i costums de diferents cultures.

Activitats:

  1. Recerca sobre països i capitals utilitzant World Book Kids per aprendre sobre geografia mundial.
  2. Organització d’una fira cultural, on cada alumne presentarà un país i compartirà informació sobre les seves tradicions, costums i gastronomia.
  3. Creació d’un mapa interactiu utilitzant eines digitals com Google Maps o ThingLink per mostrar la ubicació dels països estudiats i informació rellevant.

Avaluació:

  1. Avaluació de la participació i presentació dels alumnes durant la fira cultural per avaluar la comprensió de la informació, les habilitats de comunicació i la investigació realitzada.
  2. Avaluació del mapa interactiu basada en la precisió de la informació i la presentació visual.

Setmana 3: Medi ambient i sostenibilitat Continguts:

  1. Canvi climàtic i impactes ambientals.
  2. Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.

Activitats:

  1. Investigació sobre el canvi climàtic i els impactes ambientals a World Book Kids per comprendre les seves causes i conseqüències.
  2. Creació d’un mural digital amb imatges, infografies i eslògans per promoure la consciència ambiental i les accions sostenibles.
  3. Organització d’una campanya de sensibilització ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murals i compartiran idees per protegir el medi ambient.

Avaluació:

  1. Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
  2. Participació i col·laboració durant la campanya de sensibilització ambiental per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes mediambientals