Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:
- Els estats de l’aigua: sòlid, líquid i gasós.
- L’electricitat i els circuits bàsics.
- Les plantes i la fotosíntesi.
Activitats:
- Investigació en línia sobre els estats de l’aigua utilitzant Kiddle.
- Experiment amb aigua i gel per observar els canvis d’estat.
- Creació d’un diagrama d’un circuit bàsic utilitzant eines digitals com Paint o Google Drawings.
- Estudi de les parts d’una planta mitjançant l’ús de Kiddle per a la recerca i la presentació oral posterior.
Avaluació:
- Evaluació de la comprensió de l’estat de l’aigua mitjançant una breu prova escrita.
- Observació de la participació activa i l’interès durant els experiments i la investigació en línia.
- Presentació oral i discussió de les parts d’una planta per avaluar la comprensió del tema.
Setmana 2: Arts i creativitat Continguts:
- Pintura i dibuix: tècniques bàsiques i ús de colors.
- Teatre i improvisació.
- Música: introducció als diferents instruments.
Activitats:
- Experimentació amb diferents tècniques de pintura i dibuix utilitzant eines digitals com Kiddle Doodle o Paint online.
- Creació d’una obra de teatre curta mitjançant l’ús de Kiddle per a la recerca d’idees i guions.
- Introducció als instruments musicals a través de vídeos i recursos en línia disponibles a Kiddle.
Avaluació:
- Valoració de les obres de pintura i dibuix basada en la creativitat, l’ús del color i la tècnica.
- Representació de l’obra de teatre davant del grup per avaluar les habilitats d’improvisació i expressió.
- Participació activa en les activitats relacionades amb la música i resposta a preguntes sobre els instruments presentats.
Setmana 3: Cultura i geografia Continguts:
- Els continents i els oceans.
- Cultures del món.
- Monuments famosos.
Activitats:
- Exploració interactiva dels continents i oceans amb l’ajuda de Kiddle.
- Investigació sobre diferents cultures i països, utilitzant Kiddle com a eina de cerca i recopilació d’informació.
- Creació d’un collage digital de monuments famosos utilitzant imatges disponibles a Kiddle.
Avaluació:
- Resposta a preguntes sobre els continents i oceans per avaluar la seva comprensió.
- Presentació oral sobre una cultura o país específic per a avaluar la recerca i la capacitat de presentació.
- Evaluació del collage digital basada en la selecció adequada d’imatges i la presentació estètica.
Setmana 1: Ciència i natura Continguts:
- Animals marins: peixos, dofins, tortugues marines.
- Ecosistemes: el fons marí, la selva tropical, el desert.
Activitats:
- Recerca d’informació sobre els animals marins utilitzant PebbleGo, prenent nota de les característiques principals.
- Creació d’un mural digital amb imatges i informació dels animals marins mitjançant eines com PowerPoint o Canva.
- Investigació dels ecosistemes mencionats a PebbleGo i elaboració d’un pòster o infografia per mostrar les seves característiques.
Avaluació:
- Presentació oral dels alumnes sobre un animal marí i el seu hàbitat.
- Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació i la presentació visual.
- Avaluació del pòster o la infografia sobre els ecosistemes per veure la comprensió del tema.
Setmana 2: Història i cultura Continguts:
- L’Antic Egipte: faraons, piràmides, vida quotidiana.
- L’Imperi Romà: gladiadors, coliseu, llegat cultural.
Activitats:
- Investigació sobre l’Antic Egipte utilitzant PebbleGo per conèixer els faraons, la construcció de les piràmides i la vida quotidiana.
- Creació d’un vídeo narratiu amb imatges i informació sobre l’Antic Egipte utilitzant eines com iMovie o Windows Movie Maker.
- Investigació sobre l’Imperi Romà utilitzant PebbleGo per conèixer els gladiadors, el coliseu i el llegat cultural.
- Creació d’un joc de taula sobre l’Imperi Romà utilitzant imatges i informació recopilades a PebbleGo.
Avaluació:
- Presentació dels vídeos narratius sobre l’Antic Egipte per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de presentació.
- Avaluació del joc de taula sobre l’Imperi Romà per veure la comprensió dels conceptes clau i la creativitat en el disseny.
Setmana 3: Medi ambient i ecologia Continguts:
- El canvi climàtic: causes i impactes.
- Sostenibilitat i accions individuals per protegir el medi ambient.
Activitats:
- Recerca del canvi climàtic utilitzant PebbleGo per conèixer les causes i els impactes, i realització d’un llistat d’accions individuals per combatre’l.
- Creació d’un cartell digital per promoure accions sostenibles utilitzant eines com Piktochart o Canva.
- Organització d’una campanya de conscienciació sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat, on els alumnes puguin presentar els seus cartells i discutir les seves idees.
Avaluació:
- Avaluació del llistat d’accions individuals per combatre el canvi climàtic per veure la comprensió del tema i la creativitat en les propostes.
- Avaluació del cartell digital basada en la qualitat del contingut informatiu i la seva presentació visual.
- Participació i col·laboració dels alumnes durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global del tema.
Setmana 1: Explora el món natural Continguts:
- Animals salvatges: mamífers, ocells, rèptils.
- Hàbitats naturals: boscos, muntanyes, oceans.
Activitats:
- Recerca sobre animals salvatges utilitzant National Geographic Kids, prenent nota de les seves característiques i hàbitats.
- Creació d’un diari de viatge digital sobre un hàbitat natural específic, utilitzant eines com Microsoft Word o Google Docs.
- Organització d’una exposició virtual sobre animals salvatges i els seus hàbitats, on els alumnes podran compartir les seves troballes amb els companys de classe.
Avaluació:
- Avaluació del diari de viatge per avaluar la comprensió dels hàbitats naturals i les habilitats d’organització i redacció.
- Presentació de l’exposició virtual per avaluar les habilitats de recerca i la capacitat de presentació davant del grup.
Setmana 2: Descobreix cultures i tradicions Continguts:
- Països i capitals del món.
- Tradicions i festes populars.
Activitats:
- Investigació sobre països i capitals utilitzant National Geographic Kids per aprendre sobre diferents cultures i geografia mundial.
- Creació d’un llibre digital de cultura i tradicions, on els alumnes puguin recopilar informació, imatges i anècdotes sobre diferents països.
- Organització d’una fira cultural virtual, on cada alumne presentarà una part del seu llibre digital i compartiran aspectes interessants de les diferents cultures amb els seus companys.
Avaluació:
- Avaluació del llibre digital de cultura i tradicions per veure la comprensió dels països i capitals i les habilitats de recerca i organització.
- Participació i col·laboració durant la fira cultural virtual per avaluar l’engagement i la comprensió global de les diferents cultures.
Setmana 3: Medi ambient i conservació Continguts:
- Canvi climàtic i sostenibilitat.
- Conservació de la fauna i flora.
Activitats:
- Recerca sobre el canvi climàtic i la sostenibilitat utilitzant National Geographic Kids per conèixer les causes, els impactes i les accions individuals per protegir el medi ambient.
- Creació d’un vídeo o presentació digital per promoure la consciència mediambiental i les accions sostenibles.
- Organització d’una campanya de conscienciació sobre la conservació de la fauna i flora, on els alumnes podran compartir els seus vídeos o presentacions i discutir mesures per protegir la natura.
Avaluació:
- Avaluació del vídeo o presentació digital per avaluar la comprensió dels temes mediambientals i les habilitats de comunicació i presentació.
- Participació activa durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global de la conservació.
Setmana 1: Notícies de ciència i tecnologia Continguts:
- Noves descobertes científiques.
- Avanços tecnològics.
Activitats:
- Lectura de diverses notícies de ciència i tecnologia a News-O-Matic.
- Creació d’un informe escrit sobre una descoberta científica o un avanç tecnològic que hagi captat l’atenció de l’alumne.
- Debats en grup sobre les implicacions ètiques i els possibles impactes positius i negatius de l’avanç o descoberta.
Avaluació:
- Avaluació de l’informe escrit basada en l’organització de la informació, la comprensió dels fets i la qualitat de l’escriptura.
- Participació activa en els debats grupals per avaluar l’expressió d’opinions, la capacitat d’argumentació i l’escolta activa dels altres.
Setmana 2: Notícies de cultura i història Continguts:
- Descobriments arqueològics.
- Festes i tradicions culturals.
Activitats:
- Lectura de diverses notícies de cultura i història a News-O-Matic.
- Creació d’un projecte multimèdia (presentació de diapositives, vídeo, etc.) sobre un descobriment arqueològic o una festa tradicional que cridi l’atenció de l’alumne.
- Exposició dels projectes davant del grup i discussió sobre els aspectes més interessants de cada tema.
Avaluació:
- Avaluació del projecte multimèdia basada en la qualitat de la investigació, la presentació visual i l’expressió oral durant l’exposició.
- Participació activa en la discussió dels aspectes interessants dels diferents projectes per avaluar l’engagement i la comprensió global de les notícies.
Setmana 3: Notícies sobre medi ambient i sostenibilitat Continguts:
- Canvi climàtic i impactes ambientals.
- Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
Activitats:
- Lectura de diverses notícies sobre el medi ambient i la sostenibilitat a News-O-Matic.
- Creació d’un mur virtual amb infografies, imatges i eslògans que promoguin accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
- Organització d’una campanya de conscienciació ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murs virtuals i compartiran idees per ser més sostenibles.
Avaluació:
- Avaluació del mur virtual basada en la qualitat de la informació, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
- Participació i col·laboració durant la campanya de conscienciació per avaluar l’engagement i la comprensió global de la temàtica mediambiental.
Setmana 1: Ciència i natura Continguts:
- Planetes del sistema solar.
- Els ecosistemes terrestres: boscos, oceans, deserts.
Activitats:
- Investigació sobre els planetes del sistema solar utilitzant Britannica Kids per aprendre les seves característiques i ordenar-los en una presentació digital.
- Creació d’un collage digital representant els diferents ecosistemes terrestres amb imatges i informació recopilades a Britannica Kids.
- Presentació oral dels planetes i del collage d’ecosistemes davant del grup per compartir les descobertes amb els companys de classe.
Avaluació:
- Avaluació de la presentació digital dels planetes per avaluar la comprensió dels temes i les habilitats de recerca i organització.
- Evaluació del collage digital d’ecosistemes basada en la selecció adequada d’imatges i la presentació visual.
- Participació activa durant les presentacions per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes.
Setmana 2: Història i civisme Continguts:
- Esdeveniments històrics importants.
- Drets i responsabilitats dels ciutadans.
Activitats:
- Investigació sobre un esdeveniment històric a Britannica Kids i elaboració d’un informe escrit que descriu el context i les conseqüències.
- Organització d’un debat en grup sobre els drets i responsabilitats dels ciutadans, utilitzant informació de Britannica Kids com a base per a les argumentacions.
- Creació d’un mural digital que destaca les figures històriques rellevants, amb imatges i informació obtinguda de Britannica Kids.
Avaluació:
- Avaluació de l’informe escrit sobre l’esdeveniment històric per avaluar la comprensió dels fets, l’organització de la informació i la qualitat de l’escriptura.
- Participació activa en el debat per avaluar les habilitats d’argumentació, l’escolta activa i la comprensió dels drets i responsabilitats dels ciutadans.
- Avaluació del mural digital basada en la selecció adequada de figures històriques i la presentació visual.
Setmana 3: Arts i cultura Continguts:
- Artistes famosos i les seves obres.
- Expressió artística a través de la música, la dansa o el teatre.
Activitats:
- Recerca sobre un artista famós utilitzant Britannica Kids i creació d’una presentació digital que mostri les seves obres més rellevants.
- Participació en un taller creatiu (música, dansa o teatre) basat en una forma d’expressió artística, utilitzant recursos disponibles a Britannica Kids.
- Exhibició de les presentacions i presentació de les creacions artístiques davant del grup.
Avaluació:
- Avaluació de la presentació digital de l’artista per avaluar la comprensió dels temes i les habilitats de recerca i organització.
- Observació i avaluació de la participació i la creativitat durant el taller creatiu.
- Evaluació de les exhibicions i les presentacions per avaluar les habilitats d’expressió i la comprensió dels temes
Setmana 1: Ciència i tecnologia Continguts:
- Llums i òptica.
- Inventors i les seves invencions.
Activitats:
- Investigació sobre llums i òptica a World Book Kids per aprendre sobre conceptes com la refracció, la reflexió i les ones de llum.
- Creació d’un experiment científic relacionat amb la llum o l’òptica, utilitzant recursos disponibles a World Book Kids per obtenir idees i informació.
- Presentació oral de l’inventor preferit de cada alumne i de la seva invenció més important, utilitzant World Book Kids com a font de referència.
Avaluació:
- Evaluació de l’experiment científic basada en la metodologia científica utilitzada, la comprensió dels conceptes de llum i òptica i la presentació dels resultats.
- Avaluació de la presentació oral de l’inventor preferit per avaluar la comprensió del tema i les habilitats de recerca i presentació.
Setmana 2: Geografia i cultures del món Continguts:
- Països i capitals.
- Tradicions i costums de diferents cultures.
Activitats:
- Recerca sobre països i capitals utilitzant World Book Kids per aprendre sobre geografia mundial.
- Organització d’una fira cultural, on cada alumne presentarà un país i compartirà informació sobre les seves tradicions, costums i gastronomia.
- Creació d’un mapa interactiu utilitzant eines digitals com Google Maps o ThingLink per mostrar la ubicació dels països estudiats i informació rellevant.
Avaluació:
- Avaluació de la participació i presentació dels alumnes durant la fira cultural per avaluar la comprensió de la informació, les habilitats de comunicació i la investigació realitzada.
- Avaluació del mapa interactiu basada en la precisió de la informació i la presentació visual.
Setmana 3: Medi ambient i sostenibilitat Continguts:
- Canvi climàtic i impactes ambientals.
- Accions individuals i col·lectives per protegir el medi ambient.
Activitats:
- Investigació sobre el canvi climàtic i els impactes ambientals a World Book Kids per comprendre les seves causes i conseqüències.
- Creació d’un mural digital amb imatges, infografies i eslògans per promoure la consciència ambiental i les accions sostenibles.
- Organització d’una campanya de sensibilització ambiental a l’escola, on els alumnes presentaran els seus murals i compartiran idees per protegir el medi ambient.
Avaluació:
- Avaluació del mural digital basada en la qualitat de la informació presentada, la creativitat visual i els missatges de conscienciació ambiental.
- Participació i col·laboració durant la campanya de sensibilització ambiental per avaluar l’engagement i la comprensió global dels temes mediambientals