Valorar fortaleses i debilitats dels medis tecnològics

Thinkrolls

Setmana 1: Introducció als conceptes de física i lògica

Continguts:

  • Gravitació i força.
  • Inèrcia i moviment.
  • Lògica i resolució de problemes.

Activitats:

  1. Introducció als conceptes de física: Explicar als alumnes els conceptes bàsics de gravitació, força, inèrcia i moviment. Utilitzar exemples visuals i pràctics per il·lustrar-los.
  2. Experimentació amb moviment: Utilitzar el programa Thinkrolls perquè els alumnes explorin i experimentin amb els diferents tipus de moviment, com ara rodar, caure i balancejar-se.
  3. Resolució de problemes: Presentar als alumnes una sèrie de desafiaments i problemes de lògica que hauran de resoldre utilitzant els personatges de Thinkrolls.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre els conceptes de física mitjançant preguntes i discussions en grup.
  • Observar la seva capacitat per utilitzar els principis de física en les activitats de Thinkrolls.
  • Avaluar la seva habilitat per resoldre problemes de lògica utilitzant els personatges de Thinkrolls.

Setmana 2: Disseny de laberints i desafiaments

Continguts:

  • Conceptes de laberints i desafiaments.
  • Planificació i resolució de problemes.
  • Creativitat en el disseny de nivells.

Activitats:

  1. Introducció als laberints i desafiaments: Explicar als alumnes els conceptes bàsics de laberints i desafiaments en el context de Thinkrolls. Mostrar exemples de laberints i desafiaments de diferents nivells de dificultat.
  2. Creació de laberints: Demanar als alumnes que utilitzin les eines de disseny de Thinkrolls per crear els seus propis laberints i desafiaments. Fomentar la seva creativitat i originalitat.
  3. Resolució de laberints: Intercanviar els laberints creats pels alumnes i demanar-los que els resolguin. Fomentar la col·laboració i la comunicació entre els alumnes per trobar solucions als laberints.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat i la complexitat dels laberints creats pels alumnes utilitzant Thinkrolls.
  • Observar la seva capacitat per planificar i resoldre problemes en els laberints i desafiaments.
  • Revisar les solucions als laberints per avaluar la seva eficàcia i comprensió dels conceptes de laberints.

Setmana 3: Projecte final i presentació

Continguts:

  • Integració dels conceptes apresos.
  • Col·laboració i presentació.
  • Autoavaluació i reflexió.

Activitats:

  1. Desenvolupament del projecte final: Demanar als alumnes que treballin en un projecte final utilitzant Thinkrolls, que integrin els conceptes apresos durant les setmanes anteriors. Fomentar la seva creativitat i col·laboració.
  2. Preparació de la presentació: Guiar els alumnes en la preparació de la presentació del seu projecte final. Proporcionar-los orientació sobre com comunicar eficaçment les seves idees i mostrar els seus resultats.
  3. Presentació i reflexió: Donar als alumnes l’oportunitat de presentar el seu projecte final davant del grup. Després de les presentacions, promoure la reflexió i l’autoavaluació sobre el seu aprenentatge i els reptes superats durant el programa.

Avaluació:

  • Avaluar la qualitat i la complexitat del projecte final creat pels alumnes utilitzant Thinkrolls.
  • Observar la seva capacitat per comunicar i presentar les seves idees de manera clara i coherent.
  • Realitzar una autoavaluació i una reflexió sobre el seu aprenentatge durant el programa i els reptes superats.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Thinkrolls, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de resolució de problemes, pensament lògic i creativitat mitjançant activitats interactives. És important proporcionar suport i retroalimentació als alumnes durant les activitats per fomentar el seu aprenentatge i la seva col·laboració

Toca Life World

Setmana 1: Exploració i descoberta a Toca Life World

Continguts:

  • Coneixement de les diferents ubicacions i escenaris disponibles a Toca Life World.
  • Interacció amb els personatges i objectes del joc.
  • Creativitat i narrativa.

Activitats:

  1. Introducció a Toca Life World: Presentar als alumnes les diferents ubicacions i escenaris disponibles a Toca Life World. Mostrar-los com moure’s per l’aplicació i interactuar amb els elements del joc.
  2. Exploració lliure: Donar als alumnes temps per explorar i experimentar a Toca Life World. Encoratjar-los a interactuar amb els personatges i objectes, crear històries i utilitzar la seva imaginació per crear escenes divertides.
  3. Creació de narracions: Demanar als alumnes que creïn i representin petites narracions utilitzant els personatges i escenaris de Toca Life World. Fomentar la seva creativitat i capacitat per contar històries.

Avaluació:

  • Observar la participació activa dels alumnes durant les activitats d’exploració i interacció amb els elements de Toca Life World.
  • Avaluar la seva capacitat per crear històries i utilitzar la seva imaginació per a les representacions narratives.
  • Revisar les narracions creades pels alumnes per avaluar la seva coherència i creativitat.

Setmana 2: Rol playing i resolució de problemes

Continguts:

  • Joc de rols i representació de personatges.
  • Resolució de problemes i presa de decisions.
  • Col·laboració i comunicació.

Activitats:

  1. Joc de rols: Proporcionar als alumnes rols i personatges específics per representar en escenes de Toca Life World. Fomentar la seva capacitat per actuar i improvisar en els seus rols.
  2. Resolució de problemes: Presentar als alumnes situacions de conflicte o problemes a resoldre en el context de Toca Life World. Demanar-los que utilitzin el pensament crític i la presa de decisions per trobar solucions.
  3. Col·laboració en equips: Organitzar als alumnes en equips i assignar-los reptes o missions que hagin de superar junts. Fomentar la col·laboració, la comunicació i el treball en equip.

Avaluació:

  • Observar la capacitat dels alumnes per representar i interpretar rols en les escenes de Toca Life World.
  • Avaluar la seva habilitat per resoldre problemes i prendre decisions basades en situacions presentades en el joc.
  • Observar la seva capacitat de col·laborar i comunicar-se eficaçment en les activitats en equip.

Setmana 3: Creació i personalització

Continguts:

  • Personalització de personatges i escenaris.
  • Creació de situacions i històries originals.
  • Reflexió i autoavaluació.

Activitats:

  1. Personalització de personatges i escenaris: Proporcionar als alumnes eines i recursos per personalitzar els personatges i els escenaris de Toca Life World. Fomentar la seva creativitat i individualitat.
  2. Creació d’històries originals: Demanar als alumnes que creïn i representin històries originals utilitzant els elements personalitzats i les ubicacions de Toca Life World. Encoratjar-los a utilitzar la seva imaginació i inventiva per crear situacions interessants i divertides.
  3. Reflexió i autoavaluació: Donar als alumnes l’oportunitat de reflexionar sobre les seves experiències amb Toca Life World. Preguntar-los què han après, què han gaudit més i quins reptes han superat. Fomentar l’autoavaluació i la consciència dels seus propis avenços.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat i la personalització dels personatges i escenaris de Toca Life World fets pels alumnes.
  • Observar la capacitat dels alumnes per crear històries originals i utilitzar els elements del joc de manera coherent.
  • Realitzar una reflexió i una autoavaluació per avaluar el progrés dels alumnes i la seva implicació durant el programa.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Toca Life World, els alumnes tindran l’oportunitat d’explorar, crear i utilitzar la seva imaginació per crear històries i escenes atractives. És important fomentar la seva creativitat, la seva col·laboració i la seva capacitat per resoldre problemes en un entorn lúdic i interactiu.

Explain Everything Whiteboard

Setmana 1: Introducció a l’ús d’Explain Everything Whiteboard

Continguts:

  • Coneixement de les funcions bàsiques d’Explain Everything Whiteboard.
  • Utilització d’eines de dibuix i anotació.
  • Creació de presentacions interactives.

Activitats:

  1. Introducció a Explain Everything Whiteboard: Explicar als alumnes les funcions bàsiques de l’aplicació, com ara l’eina de dibuix, l’eina de text, l’eina de gravació d’àudio i l’eina de reproducció.
  2. Practicar l’eina de dibuix: Donar als alumnes l’oportunitat de practicar l’ús de les eines de dibuix i anotació per crear dibuixos i esquemes.
  3. Creació de presentacions: Demanar als alumnes que utilitzin Explain Everything Whiteboard per crear una presentació interactiva sobre un tema de la seva elecció. Fomentar la seva creativitat i capacitat per organitzar la informació de manera clara i coherent.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre les funcions bàsiques d’Explain Everything Whiteboard mitjançant preguntes i exercicis pràctics.
  • Revisar les presentacions creades pels alumnes per avaluar la seva capacitat d’organitzar la informació i utilitzar adequadament les eines de l’aplicació.

Setmana 2: Col·laboració i interacció en projectes de grup

Continguts:

  • Col·laboració en projectes de grup.
  • Creació de contingut multimèdia.
  • Comunicació efectiva.

Activitats:

  1. Treball en projectes de grup: Organitzar als alumnes en equips i assignar-los un projecte per treballar en col·laboració. Poden crear una presentació conjunta, un vídeo explicatiu o un conte interactiu utilitzant Explain Everything Whiteboard.
  2. Creació de contingut multimèdia: Demanar als equips que utilitzin les eines d’Explain Everything Whiteboard per afegir contingut multimèdia a les seves creacions, com ara imatges, vídeos o àudio gravat.
  3. Presentació i retroalimentació: Donar als equips l’oportunitat de presentar els seus projectes davant de la classe. Després de cada presentació, animar els alumnes a proporcionar retroalimentació constructiva als altres equips.

Avaluació:

  • Avaluar la capacitat dels alumnes per treballar en equip i col·laborar en projectes de grup utilitzant Explain Everything Whiteboard.
  • Revisar els projectes creats pels equips per avaluar la seva qualitat, la seva creativitat i la seva utilització efectiva de les eines de l’aplicació.

Setmana 3: Presentació i reflexió final

Continguts:

  • Presentació efectiva de projectes.
  • Reflexió i autoavaluació.
  • Hàbits de treball i organització.

Activitats:

  1. Preparació de la presentació final: Guiar els alumnes en la preparació de la seva presentació final sobre els projectes realitzats. Assessorar-los sobre com comunicar de manera efectiva els seus pensaments i idees utilitzant Explain Everything Whiteboard.
  2. Presentació final: Donar als alumnes l’oportunitat de presentar els seus projectes davant de la classe o altres alumnes. Després de cada presentació, realitzar una sessió de preguntes i respostes per promoure la discussió i l’intercanvi d’idees.
  3. Reflexió i autoavaluació: Demanar als alumnes que reflexionin sobre el seu aprenentatge i el seu progrés durant el programa. Preguntar-los què han après, quins desafiaments han superat i com podrien millorar en el futur.

Avaluació:

  • Avaluar la qualitat de les presentacions finals dels alumnes, incloent la seva capacitat de comunicació i la utilització efectiva d’Explain Everything Whiteboard.
  • Realitzar una autoavaluació i una reflexió per avaluar el progrés dels alumnes durant el programa i la seva implicació en les activitats.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant Explain Everything Whiteboard, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de comunicació, col·laboració i creació de contingut multimèdia. És important proporcionar retroalimentació i suport als alumnes durant les activitats per fomentar el seu aprenentatge i la seva capacitat de treballar de manera efectiva amb l’aplicació

CoSpaces Edu

Setmana 1: Creació de mons virtuals

Continguts:

  • Introducció a CoSpaces Edu: Explicació de les funcions bàsiques de la plataforma i com utilitzar-la per crear mons virtuals.
  • Disseny de mons: Ensenyar als alumnes com utilitzar les eines de CoSpaces Edu per crear i personalitzar els seus propis mons virtuals.
  • Programació de comportaments: Introduir als alumnes els conceptes bàsics de programació per afegir interactivitat als mons virtuals.

Activitats:

  1. Introducció a CoSpaces Edu: Familiaritzar els alumnes amb la interfície de CoSpaces Edu i guiar-los en la creació del seu compte.
  2. Disseny de mons: Cada alumne ha de crear el seu propi món virtual utilitzant les diferents opcions de CoSpaces Edu, com ara afegir objectes, textures i colors.
  3. Programació de comportaments: Ensenyar als alumnes com programar comportaments als objectes del seu món virtual, com ara moviment, interacció i animació.

Avaluació:

  • Avaluar la creativitat dels mons virtuals creats pels alumnes, tenint en compte els detalls, la coherència i l’originalitat del seu disseny.
  • Revisar el codi de programació utilitzat pels alumnes per avaluar la seva comprensió i aplicació dels conceptes de programació en CoSpaces Edu.

Setmana 2: Exploració de mons virtuals

Continguts:

  • Interacció amb mons virtuals: Explorar i interactuar amb els mons virtuals creats pels altres alumnes.
  • Anàlisi i comprensió: Fomentar la capacitat dels alumnes per analitzar i comprendre els elements i comportaments dels mons virtuals.

Activitats:

  1. Visita als mons virtuals: Organitzar una activitat de “visita” als mons virtuals creats pels altres alumnes. Cada alumne ha de recórrer diversos mons i prendre notes sobre els elements i comportaments que més els criden l’atenció.
  2. Anàlisi dels mons virtuals: Després de la visita, demanar als alumnes que analitzin i comprenguin els diferents elements i comportaments dels mons virtuals. Poden discutir en grup les seves impressions i compartir les seves observacions.

Avaluació:

  • Avaluar la participació dels alumnes durant la visita als mons virtuals i la seva capacitat per prendre notes i observar detalls rellevants.
  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre els elements i comportaments dels mons virtuals mitjançant discussions i reflexions en grup.

Setmana 3: Creació de projectes temàtics

Continguts:

  • Integració de contingut temàtic: Ensenyar als alumnes com integrar contingut temàtic als seus mons virtuals.
  • Presentació de projectes: Demanar als alumnes que creïn un projecte temàtic utilitzant els coneixements adquirits i els recursos disponibles a CoSpaces Edu.

Activitats:

  1. Introducció al contingut temàtic: Proporcionar als alumnes una llista de temes o conceptes temàtics que poden integrar als seus mons virtuals, com ara ciència, història o natura.
  2. Creació de projectes: Cada alumne ha de seleccionar un tema i crear un projecte temàtic utilitzant els seus mons virtuals i els recursos de CoSpaces Edu. Poden incloure informació, interaccions i activitats relacionades amb el tema seleccionat.
  3. Presentació dels projectes: Organitzar una sessió de presentació dels projectes temàtics on els alumnes poden compartir els seus mons virtuals i explicar el contingut i les activitats que han creat.

Avaluació:

  • Avaluar la integració i la qualitat del contingut temàtic en els mons virtuals dels alumnes, tenint en compte l’exactitud de la informació i la seva capacitat per presentar el tema de manera clara i interessant.
  • Avaluar la presentació dels projectes, incloent la capacitat dels alumnes per comunicar de manera efectiva el seu treball i respondre a preguntes dels altres alumnes.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant CoSpaces Edu, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats de disseny de mons virtuals, programació i integració de contingut temàtic. És important proporcionar retroalimentació i suport als alumnes durant les activitats per fomentar el seu aprenentatge i la seva creativitat en la creació de mons virtuals

iMovie

Setmana 1: Introducció a iMovie

Continguts:

  • Presentació de l’aplicació iMovie: Explicació de les funcions bàsiques de l’aplicació i com utilitzar-la per crear i editar vídeos.
  • Conceptes bàsics de vídeo: Introduir als alumnes els conceptes bàsics de vídeo, com ara pla, seqüència, edició i transicions.
  • Importació de contingut: Ensenyar als alumnes com importar vídeos, imatges i música a iMovie per utilitzar-los en els seus projectes.

Activitats:

  1. Introducció a iMovie: Familiaritzar els alumnes amb la interfície de l’aplicació iMovie i guiar-los en la creació del seu primer projecte.
  2. Edició bàsica de vídeo: Ensenyar als alumnes com utilitzar les eines d’edició de iMovie per tallar i unir clips de vídeo, afegir transicions i ajustar la seqüència.
  3. Importació de contingut: Demanar als alumnes que importin vídeos, imatges i música a iMovie i els utilitzin en el seu projecte per afegir capes visuals i sonores.

Avaluació:

  • Avaluar la comprensió dels alumnes sobre les funcions bàsiques de l’aplicació iMovie mitjançant una activitat pràctica d’edició de vídeo.
  • Avaluar la creativitat i la qualitat dels projectes de vídeo creats pels alumnes, tenint en compte l’ús adequat de les transicions, la seqüència de clips i la importació de contingut.

Setmana 2: Creació de narracions visuals

Continguts:

  • Narrativa visual: Introduir als alumnes els conceptes de narració visual, com ara l’ús de plaços, angles de càmera i seqüència lògica d’esdeveniments.
  • Edició avançada: Ensenyar als alumnes com utilitzar les eines avançades d’edició de iMovie, com ara títols, crèdits, efectes de so i ajustos d’imatge.
  • Música i efectes sonors: Explorar com la música i els efectes sonors poden afegir atmosfera i emocions a una narració visual.

Activitats:

  1. Narrativa visual: Introduir als alumnes els principis de narrativa visual i demanar-los que creïn una breu història o narració utilitzant clips de vídeo i imatges.
  2. Edició avançada: Guia als alumnes en l’ús de les eines d’edició avançada de iMovie per afegir títols, crèdits, efectes de so i ajustos d’imatge per millorar la seva narració visual.
  3. Música i efectes sonors: Demanar als alumnes que seleccionin i afegir música i efectes sonors adequats per donar vida a la seva narració visual.

Avaluació:

  • Avaluar la capacitat dels alumnes per utilitzar els principis de narrativa visual en la seva història o narració.
  • Avaluar l’ús adequat de les eines avançades d’edició de iMovie i l’efecte que tenen en la qualitat de la narració visual.

Setmana 3: Publicació i presentació de vídeos

Continguts:

  • Exportació i compartició de vídeos: Ensenyar als alumnes com exportar els seus projectes de vídeo i compartir-los amb altres persones.
  • Presentació de vídeos: Fomentar les habilitats de presentació dels alumnes i donar-los l’oportunitat de presentar els seus vídeos davant de la classe.

Activitats:

  1. Exportació i compartició de vídeos: Guia als alumnes en l’exportació dels seus projectes de vídeo a una ubicació adequada, com ara el dispositiu, un pen drive o una plataforma en línia.
  2. Presentació de vídeos: Organitzar una sessió de presentació on cada alumne té l’oportunitat de mostrar el seu vídeo davant de la classe i explicar la seva narració visual.
  3. Reflexió i retroalimentació: Fomentar la discussió entre els alumnes després de les presentacions per proporcionar retroalimentació constructiva i reflexionar sobre les seves pròpies experiències i aprenentatges.

Avaluació:

  • Avaluar la capacitat dels alumnes per exportar i compartir els seus vídeos de manera adequada.
  • Avaluar les habilitats de presentació dels alumnes, incloent la seva capacitat de comunicar de manera clara i efectiva i de respondre a preguntes sobre el seu projecte de vídeo.

Durant aquest programa de 3 setmanes utilitzant l’aplicació iMovie, els alumnes tindran l’oportunitat de desenvolupar habilitats d’edició de vídeo, narrativa visual i presentació. És important proporcionar retroalimentació i suport als alumnes durant les activitats per fomentar el seu aprenentatge i la seva creativitat en la creació de vídeos.