->[Emmagatzematze de la informació]

El conjunt d’informació relacionada entre si  emmagatzemada en algun suport digital s’anomena arxiu. Cada arxiu s’identifica pel seu nom i la seva extensió.

     

  • El primer que cal saber és que els noms dels arxius generalment estan formats per un nom i una extensió. Així, en principi un arxiu que es digui infor.doc

  • El sistema operatiu associa l’extensió amb l’aplicació que es fa servir per obrir l’arxiu.

  • Quan l’extensió és desconeguda per al sistema, el sistema pregunta quina aplicació vols fer servir per obrir l’arxiu.

Tipus d’extensions

1. DE TEXT

Diferenciar entre el de text pla i l’enriquit

Ex. .tex .log

2. COMPRIMITS

Formats de compressió són de gran utilitat a  l’hora de l’emmagatzematge d’información ja que fan que aquesta ocupi el menor espai possible i que es puguin reunir molts *fitxer en un només

3. ÀUDIO

Tots els que contenen sons (no nomès música)

4. VÍDEO

Els formats de vídeo no només contenen imatges sinó també el so que les acompanya

5. IMATGES

Alguns ofereixen millor qualitat que altres

6. PROGRAMES

La majoria dels programes tenen formats d’arxiu propis per utilitzar-los

7. INTERNET

Html (document), MSG (Missatge E-mail)…

8. SISTEMA

Són els arxius necessaris per al funcionament intern del Sistema Operatiu així com dels diferents programes que treballen en ell.

Taller d’informàtica: Tipus d’arxius

Aquest article ha estat publicat en 01 SISTEMES OPERATIUS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *