La MONA de 3r, Vilaverd

La mona de Pasqua és un dolç esponjòs que antigament es decorava amb ous durs pintats. Actualment, aquests ous s’han convertit en ous de xocolata i fins i tot figures de xocolata de tot el que ens podem imaginar.
La Mona és un pastís que els padrins de bateig regalen als seus fillols. És una tradició que simbolitza que la Quaresma i les seves abstinències s’han acabat.

Nosaltres, els alumnes de 3r de l’Escola del Montgoi, de Vilaverd (ZER Poblet) hem fet la Mona a la nostra classe. Ens ha quedat boníssima, mireu, mireu el vídeo i ja veureu com ha acabat!!!

Untitled from ZER Poblet on Vimeo.

Proyecto Futuros Emprendedores (FER)

Los alumnos de Ciclo Superior de Vilaverd junto con otros “coles” de Cataluña y del resto de España estamos participando en el proyecto: “Futuros Emprendedores”, donde hemos conocido a una abeja muy simpática y trabajadora que se llama FER.
En la primera parte del proyecto estamos aprendiendo cosas sobre algunos inventos españoles como por ejemplo la fregona, el chupachups, etc. ¿Sabías que… el primer logo del Chupachups lo diseñó Dalí? La idea era que los niños pudieran comer caramelos sin mancharse las manos. Y el inventor del futbolín quería encontrar una forma para que los niños que estaban en los hospitales pudieran seguir jugando a futbol.

Elaboració d’una pizza

Els alumnes de 2n. de Cicle Inicial de l’escola “Mare de Déu dels Torrents” de Vimbodí i Poblet, ens vam proposar de fer una pizza a l’aula.

Primer vam fer una llista de tots els ingredients que ens feien falta, després els vam anar a comprar a la botiga i, en arribar a l’escola, ens vam posar “mans a l’obra”. Al matí, vam amassar la farina, el llevat, l’aigua i l’oli per fer la base i, a la tarda, la vam farcir amb tomàquet, tonyina, olives i formatge ratllat.

Com que no tenim forn, la va coure la senyoreta a casa seva i, l’endemà, per esmorzar… ens en vam menjar un bon bocí.

Estava boníssima!

¿QUE TE LLEVARíAS A UNA ISLA?

Hoy, lunes 4 de abril, en clase de castellano, hemos hecho una actividad muy interesante.
¡La queremos compartir con todos vosotros!
La actividad propuesta es la siguiente:
Pensad que tenéis que marchar solos a una isla desierta y solo puedes llevarte 3 cosas.
¿QUÉ 3 COSAS TE LLEVARíAS?
illa
¡¡¡Déjanos tu comentario!!!