COMIAT DELS ALUMNES DE 6è A LA FESTA DE LA ZER

El curs  s’acaba i avui hem celebrat la festa de la ZER Poblet a Blancafort.

Cantata, teatre, exhibicions de salts de corda, reconeixements… han omplert la nostra festa. Però el comiat dels alumnes de 6è sempre ens emociona i, aquest any, també ha estat així.

Us deixem la cançó que ens han dedicat els alumnes de 6è, una versió de Viva la vida de Coldplay molt entranyable.

EL MILLOR DESIG A LA VIDA!!!!

Alumnes de 6è ZER Cançó 6è Cantata 2 Cantata1 Reconeixement premiats (1752 x 986) Teatre P-5 (1752 x 986)

Premi a la decoració sostenible a l’escola de Blancafort.

Ahir a la tarda al consell comarcal de la Conca de Barberà l’Escola de Blancafort va recollir el primer premi en decoració sostenible organitzat pel mateix Consell. Concretament el premi va ser en la categoria de guarniment sostenible de primavera als centres d’Ensenyament pel missatge primaveral.
El premi consisteix en un taller sobre educació ambiental a realitzar en el Paratge Naturald’Interès Nacional de Poblet.
Donem les gràcies als organitzadors d’aquest concurs.
Des de l’escola continuarem treballant per una educació de respecte pel món que ens envolta.IMG_8983 (1)

SORTIDA MUSEU DEL PORT DE TARRAGONA

El dimecres, 31 de maig de 2017 l’escola de Blancafort i Vilaverd, van fer una sortida al Muesu del Port de Tarragona .
Primer van fer un taller,els d’ educació infantil i cicle inicial, es deia “Em sabràs la tira” i els alumnes de cicle mitjà i superior el taller es deia “Pirates”. Després van passejar pel port i tot seguit van fer una passeig amb la golondrina.per revisar maig17_2 152per revisar maig17_2 163per revisar maig17_2 159per revisar maig17_2 163per revisar maig17_2 190per revisar maig17_2 195per revisar maig17_2 197

El treball de CS i CM amb les tauletes a Blancafort

Enllaçant amb l’article sobre les tauletes a la ZER Poblet des de l’Escola de Blancafort us volem presentar el treball que nosaltres vam fer a l’aula de cicle mitjà i superior.
Vam aprofitar l’aplicació de “stop motion” per tal de fer unes petites històries a l’àrea de llengua castellana.
Uns dies abans de rebre les tauletes vam estar treballant amb les idees i els guions, i un cop amb les tauletes a la mà ens vam posar a la feina. Aquesta aplicació és per fer petits vídeos a partir de fotografies.
Com a anècdota el que ens va passar és que la veu no se’ns va gravar, i com que les vam poder tenir poc temps no vam poder mirar de solucionar-ho, així que un cop els vídeos van estar fets i després d’alguns intents vam poder obrir-los amb un programa informàtic per tal de posar-hi la veu.
Tenint en compte que va ser un treball fet bastant ràpid i amb inexperiència creiem que els resultats estan prou bé.
Us deixem els vídeos del Youtube que en van resultar. Esperem que us agradi.

Tauletes tàctils a la ZER

Durant dues setmanes les escoles de la ZER hem tingut a la nostra disposició una maleta pedagògica amb deu tauletes tàctils. Es tracta d’un material en préstec del Centre de Recursos Pedagògics de La Conca de Barberà.

IMG_20170518_114934

Hem treballat des de les diferents àrees amb aplicacions educatives molt interessants des d’una vessant pedagògica.

Aquí us deixem un enllaç a un web on trobareu algunes d’aquestes aplicacions que nosaltres hem fet servir, pensem que seria interessant que les pugueu descarregar als vostres dispositius mòbils i que els vostres fills les utilitzin a casa.

Si voleu veure més imatges dels alumnes de la ZER treballant amb les tauletes cliqueu a sobre de la següent imatge i accedireu a un àlbum més extens.

IMG-20170512-WA0020

PROVES CANGUR

La prova Cangur és un concurs organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques -que forma part de l’Institut d’Estudis Catalans- amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament amb l’obSin títulojectiu d’estimular i motivar l’aprenentatge de les matemàtiques a través de problemes, plantejats com una diversió intel·ligent. També es vol contribuir així a la popularització de les matemàtiques entre els alumnes.

L’escola Mare de Déu dels Torrents hi ha participat presentant els alumnes de sisè i cinquè.

Cal destacar un dels alumnes de sisè, el Martí Jiballí Arbós que ha obtingut una puntuació que el situa en el 5% dels millors participants de Catalunya.

Felicitats!

Geometry is great fun

Els alumnes de Cicle Superior de la ZER Poblet realitzen una hora setmanal de CLIL (Content Language Integrated Learning) on es
treballen diferents apartats de la geometria tot utilitzant la llengua anglesa.
Durant aquestes sessions s’aprofundeix en diferents aspectes
relacionats amb la geometria mitjançant activitats manipulatives i
motivadores pels alumnes on poden utilitzar la llengua
anglesa en un context diferent que no és la pròpia matèria de llengua estrangera.
L’eina principal que s’utilitza es la webquest “Geometry is great fun”.
Aquest curs s’ha treballat les 3D Shapes (figures geomètriques en 3D), els noms dels angles (acute angle, obtuse angle, right angle,etc), mesurar els angles, coordenades, etc.

A continuació volem compartir alguns moments viscuts a l’aula amb vosaltres.

TRUCS DE MÀGIA A L’ESCOLA DE VILAVERD

Com a cloenda del mes matemàtic de la ZER Poblet, els alumnes de Cicle Superior de l’Escola del Montgoi de Vilaverd han preparat uns trucs de màgia per representar-los davant dels seus companys de la llar, d’Educació Infantil, de Cicle Inicial i de Cicle Mitjà.

Hem passat una estona molt entretinguda!

FELICITATS, MAGS!

Escoles de Vimbodí i Poblet, Vilaverd i Blancafort