You can do it!

londres1

Hola!

Fa tres anys em van donar una beca Comenius. Consistia en una estada de 15 dies a Canterbury, on vaig fer un curs molt bo de fonètica i pronunciació anglesa. Des de llavors, una fita important en les meves classes d’anglès és que els alumnes aconsegueixin una bona pronunciació. Difícil d’aconseguir en adults, ja que, freqüentment, mostren alguns problemes en l’articulació de certs sons, però tot és qüestió de pràctica. D’aquí el títol del projecte: You can do it! 🙂

Aquest projecte el treballaré amb alumnes d’anglès funcional. L’objectiu que vull aconseguir, com he esmentat abans, és millorar la pronunciació de l’anglès, aprenent els diferents sons i practicant amb vídeos, exercicis i uns quants consells.

Contingut del projecte

Tenint en compte que el contingut és molt ampli, en primer lloc coneixerem i escoltarem tots els sons o fonemes anglesos. En aquest projecte, però, em centraré en els sons de les vocals, posteriorment estudiarem els sons consonàntics. . Els alumnes podran practicar des de casa, expressar la seva opinió sobre el projecte , fer comentaris,  demanar dubtes, afegir consells, explicar anècdotes…

Temporització

El contingut d’aquest projecte es treballarà com una ampliació dels apartats de pronunciació que es troben als llibres de text . Dedicaré els darrers trenta minuts de sis sessions a aquest treball. Tres hores a l’aula, una hora de pràctica individual a casa i una prova per valorar els coneixements adquirits. Un total de cinc hores.

Avaluació

L’avaluació serà continua basant-se en l’observació diària i l’ evolució de l’alumnes mentre practiquin activitats orals individuals, per parelles, grups…

Al final del projecte els alumnes realitzaran una sèrie de ” listening tests” on es podrà valorar el què han après.

Tuesday, 26th January 2010

English sounds

Comencem el projecte!. Fixa’t en “The phonemic chart.”

Aquests són els sons o fonemes anglesos. Hi ha 20 sons vocàlics (8 d’ells són diftongs) i 24 sons consonàntics.

The phonemic chart

Observa i practica els exercicis in  The phonetic chart”       😮

Thursday, 28th January 2010

Vocals curtes i llargues

Una característica de l’anglès és que hi ha vocal curtes i llargues.

Observa i escolta aquest vídeo sobre:  Les vocals curtes i llargues 🙄 Practica amb aquest enllaç: Vowel sounds exercises

Tuesday, 2nd February 2010

Com es pronuncia la lletra “a”?

La lletra “a” pot tenir quatre diferents sons en anglès.

Ara pots practicar els quatre sons de la “a” :/ æ /, / ʌ /, / ɑ:, / ə /visualitzant aquests vídeos:

  • VIDEO /æ/ Mira com s’obre la boca. Pots veure bé la llengua perquè es col·loca cap endavant i cap avall.
  • VIDEO / ʌ/ Al pronunciar aquesta vocal  es pot veure la llengua però només una mica, ja que es col·loca més endavant que la /ɑ:/ pero més enrera que la /æ/, i l’alçada de la lengua no és gaire baixa.
  • VIDEO / ɑ: / Ara no es veu la llengua ja que la col·loca cap enrera i cap avall. Aquesta vocal és llarga. És per això que porta el símbol “:”
  • (Nota.- fíxa’t  que en el vídeo no pronuncien la “r de “start” y “hard”. La majoría dels anglesos només pronuncien la “r” cuando va seguida d’una vocal)

  • VIDEO /ə/ Al pronunciar aquesta vocal  es pot veure la llengua una mica, ja que es col·loca en el centre . És a dir la llengua i la boca estan en posició relaxada. Aquesta vocal es diu “Schwa” i és la més important de l’anglés. Es troba a moltes paraules.

Thursday, 4th February 2010

Practica ara la resta dels sons vocàlics : /i/, /i:/, /u/, /u:/, /Þ /, /∂/, /3: /, /e/ amb aquesta sèrie de vídeos

Pronunciar Inglés

Tuesday, 9th February 2010

Exercicis pràctics dels sons vocàlics

Si mentre estas practicant a casa tens algun dubte o vols comentar algun aspecte relacionat amb el projecte, et convido a que facis els teu comentaris al blog.

Un cop finalitzat el projecte m’agradaria conèixer la teva opinió:

  • T’ha semblat una bona tècnica d’aprenentatge?
  • Problemes que has trobat.
  • Aspectes que afegiries o treuries.
  • Conclusions

Els teus comentaris i suggeriments m’ajudaran a millorar en la realització d’altres projectes. Gràcies! 😛

I per finalitzar, t’escric uns quants consells que t’ajudaran a millorar la teva pronunciació

Consells per millorar la pronunciació

  • El primer pas és aprendre l’alfabet fonètic. Donat que les paraules angleses no es pronúncien tal i com s’escriuen, és necessari aprendre el so per una banda i com s’escriu per una altra banda.

  • Sempre que busquis  una paraula al diccionari, fixa’t en la transcripció fonètica. Si vols sentir la paraula ves a wordreference.com , on trobaràs el so i la transcripció fonètica de totes les paraules.

  • No et desanimis si no arribes a parlar com un nadiu. L’objectiu és millorar la pronunciació de manera que t’entenguin perfectament al parlar.

  • Els sons anglesos s’han de memoritzar. Si no fas un esforç per esborrar el so català de les paraules i substituir-lo pel so real anglès, mai no podràs dominar la pronunciació ni entendràs el què diuen. Practicant els exercicis anteriors reiteradament és una bona manera de memoritzar els sons.

  • Al principi quan encara no dominis la pronunciació, has de parlar lentament, per més endavant començar a enllaçar les paraules.

  • Observa els moviments de la boca d’una persona de parla anglesa. Si estàs veient un programa de televisió en anglès fixa’t en el què està dient, com ho diu, l’entonació i el ritme de la conversa.

  • Escolta música. Cada llengua té la seva manera d’interpretar les cançons. Intenta seguir el ritme, l’entonació i imitar la manera de pronunciar les paraules.

  • Compra llibres amb CD’s. Escolta el CD mentre segueixes la lectura. Llegeix en veu alta i enregistra la teva veu. Compara amb la pronunciació del narrador i rectifica.

  • Pronuncia correctament el final de les paraules. Especial atenció al final de la 3a persona del singular “s” i dels verbs en passat “-ed”.

  • Mira pel·lícules en versió original.

  • Amb paciència i esforç podràs milloras la teva pronunciació. L’autoaprenentatge és molt important. I recorda:

You can do it! 😆

_________________________________________________________________________

English version

You can do it !

londres1

Hello!

Three years ago I got a Comenius grant. It consisted of a stay of 15 days in Canterbury, where I did a very good course of English phonetics and pronunciation. Since then, an important aim in my English lessons is that students get a good pronunciation. Difficult to achieve in adults, as they usually have some problems in the articulation of certain sounds, but it’s only a matter of practice. Look at the title of the project : You can do it! 🙂

I’m going to practice this project with students of  “Anglès funcional”. The goal I want to achieve is, as I mentioned above, to improve their English pronunciation by learning the different sounds and practising with videos, exercices and some tips.

Project content

Bearing in mind that the content  is very broad, firstly we ‘re going to know and hear all the sounds or English phonemes . However, in this project, I will focus  on the vowel sounds. The rest of the sounds will be practised and learnt further on.

Timing

The content of this project will be considered as an extension of the pronunciation sections in textbooks.  I am  going to spend the last thirty minutes of six English lessons doing this work. That means three hours in the classroom, one hour of individual practice at home and one hour to do the assessment test. Five hours in all.

Assessment

The assessment will be based on the daily observation and the evolution of each student while practising oral activities: individually,  in pairs, in groups… At the end of the project, students will do a series of  “listening tasks” to test their knowledge of  the subject.

Tuesday, 26th January 2010

English sounds

Start de project ! Pay attention to “The phonetic chart”

These are the English sounds or phonemes. There are 20 vowel sounds (8 of them are diphthongs) and 24 consonant sounds.

The phonemic chart

Look and practice : The phonetic chart”       😮

Thursday, 28th January 2010

Short and long vowels

One English feature is that there are short and long vowels.

Look and listen this video:  Short and long vowels 🙄 Practice in this link: Vowel sounds exercises

Tuesday, 2nd February 2010

How do you pronounce the letter “a”?

The letter “a” has four different sounds in English.

Practice these four sounds: / æ /, / ʌ /, / ɑ:, / ə /  watching these videos:

  • VIDEO /æ/ Pay attention to the opening of  the mouth. Look at the tongue. It’s placed forward and down.
  • VIDEO / ʌ/ You can see the tongue, but only a little  because it is placed further back than /æ/.
  • VIDEO / ɑ: / You can’t see the tongue as it is placed back and down. This is a long vowel and has the symbol “:”

  • VIDEO /ə/ To pronounce this vowel you can see the tongue  a little as it is placed i the centre of the mouth. The tongue and the mouth are relaxed. This sound is called “Schwa” and it is the most important sound. It is in a lot of English words.

Thursday, 4th February 2010

And now, practice the rest of vowel sounds:  /i/, /i:/, /u/, /u:/, /Þ /, /∂/, /3: /, /e/ in these  videos

Pronunciar Inglés

Tuesday, 9th february 2010

Practice with these vowel sounds exercises

If you have doubts or you want to make a comment related to this project meanwhile you’re doing the homework, please let me know them by writing your comments in the blog.

At the end of the project, I would like to know your opinion:

  • Do you think that it is a good learning technique?
  • Problems or drawbacks that you have found.
  • Aspects that you would add or remove.
  • Conclusions.

Your comments will help me to improve my task in another projects. Thanks a lot!.  😛

And eventually, here you are some tips that will help you to improve your pronunciation:

Tips to improve your pronunciation

  • The first step is to learn the phonetic alphabet. Since English words are not pronounced as they are written, it is necessary to learn the sound first and then the spelling.

  • Whenever you find a word in the dictionary, have a look at he phonetic transcription. If you want to listen to the word, click in wordreference.com , where you will find the sound and the phonetic transcription of each word.

  • Do not be upset if you can’t speak like a native speaker. The aim is to improve your pronunciation so that people can understand you perfectly.

  • English sounds must be memorized. You have to make an effort to wipe the catalan sound away amd replace it with the real Englsh sound . Practising the exercises repeteadly is a good way to memorize the sounds.

  • Firstly, try to speak  slowly and get a good pronunciation. Later on,  try to link  the words.

  • Look the movements of  an English speaker’s  mouth. If you’re watching an English programme on TV, pay attention to what he is saying,   how he says it, the intonation and the rhythm of the conversation.

  • Listen to music. Each language has its own way of interpreting songs. Try to follow the rhythm, the intonation and imitte the way the words are pronounced.

  • Buy books with its corresponding CD’s. Listen to the CD at the same time as you read. Read aloud and record your voice. Compare both pronunciations and correct yourself.

  • Try to pronounce the end of the words accurately. Pay especial attention to the end of the 3rd person singular “s” and the regular verbs in the past “-ed”.

  • Watch films in the original version.

  • You will improve your pronunciation with patience and effort. A learning autonomy is very important. And remember:

You can do it! 😆