Bloc 2013-2014. Informacions importants.

El nou bloc general de l’escola per aquest nou curs

http://blocs.xtec.cat/xiprers1314/

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ajuts de menjadors. Informació pel curs 2013-2014

INFORMACIÓ SOBRE AJUTS DE MENJADOR PER AL CURS 2013-14

El Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona ha aprovat els criteris de la convocatòria d’ajuts de menjador per al curs 2013-14. Per a coneixement de les famílies, a continuació s’indiquen el calendari de la convocatòria, la quantia dels ajuts i els criteris d’adjudicació.

CALENDARI

Publicació Convocatòria DOGC : primera quinzena d’agost
Termini presentació sol•licituds : fins el 20 de setembre de 2013

QUANTIA DELS AJUTS I CRITERIS D’ADJUDICACIÓ

Ajut Ordinari: 3 €/dia

S’adjudicarà aquest ajut a totes les sol.licituds que compleixin els requisits que estableixi la convocatòria. Per al 2013-14 el llindar de renda anual (2012) en relació amb el nombre de membres de la unitat familiar serà similar al anterior.

Ajut Extraordinari : 5€/dia

S’adjudicarà aquest ajut a totes les sol.licituds que tinguin màxima puntuació general en funció de la renda (any 2012) i 4 o més punts complementaris

Punts complementaris:
–Per situació de necessitat social greu: 4 punts
–Per la condició família nombrosa de 3 o 4 fills : 1 punt.
–Per la condició de família nombrosa de 5 o més fills : 2 punts.
–Per la condició de família monoparental: 1 punt.
–Per tenir un o més infants en acolliment: 1 punt.
–Per la situació de discapacitat d’un o més membres de la unitat familiar
(alumne, pare, mare, tutor, tutora o germans): 1 punt.

Ajut complementari: 5,90 €/dia

Per minoració del cost de monitoratge als centres públics d’educació especial.

Barcelona, 19 de juny de 2013

Publicat dins de Cicle Freinet, Cicle Superior, Educació Infantil, General, Primer, Segon, Tercer | Deixa un comentari

Laboratori de maquetes

Aquest trimestre en el laboratori de mates hem fet un taller de maquetes. Els més grans del grup van reduir a escala la superfície de la classe, les taules i les cadires i després amb l’ajuda d’una mare i d’un pare arquitectes van començar a construir la maqueta. Els més petits van mesurar una rajola del terra i la van reduir amb l’ajuda dels adults. Al final van fer una maqueta més lliure amb diferents materials. Mireu les fotos! Ens va quedar genial!

Cicle Freinet

Publicat dins de Cicle Freinet, Primer, Segon, Tercer | Deixa un comentari

VISITEM EL CRAM

El dia 14 de maig vam anar a visitar el CRAM (Centre de conservació i recuperació d’animals marins) i vam aprendre moltes coses.

Publicat dins de Cicle Freinet, Tercer | Deixa un comentari

Fira de lectura

FIRA DE LECTURA DE SARRIÀ

El divendres 12 d’abril els nens i nenes de 3r vam anar a la fira de lectura de Sarrià i va ser molt divertit. Van llegir molts nens de moltes escoles, contes, poemes i fragments d’obres. S’ho havien preparat molt. Les escoles eren Nabí, Costa i Llobera, Dolors Monserdà… També hi havia  paradetes de lectura on es podia ser escriptor o il·lustrador i et regalaven punts de llibre molt xulos.

Zoe i Vera

Publicat dins de Tercer | Deixa un comentari

No fem vaga el dia 9 de maig

Benvolgudes famílies,

Pel proper dijous dia 9 de maig hi ha convocada una vaga al sector de l’ensenyament. El claustre de la nostra escola ha decidit majoritàriament no fer vaga per la qual cosa el centre funcionarà amb tota normalitat.

Atentament.
El claustre de mestres de l’Escola Els Xiprers

Barcelona, divendres 3 de maig de 2013.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

JORNADA DE CUIDEM LA TERRA

Al blog Ecoxiprers trobareu un breu resum d’aquesta jornada escrit per la Laia de la classe de segon.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESCRIVINT AMB TOTS ELS SENTITS

A la classe de segon hem tingut la companyia d’una estudiant de magisteri que ha estat amb el nostre grup fent pràctiques, la Marta. Ens ha preparat unes feines relacionades amb el tema dels sentits. Hem escrit força! Amb tots els sentits! Textos individuals, però també n’hem escrit en parella. Hem après a escriure d’una altra manera, fent servir paraules noves i triant les que més bé anaven.

Anirem penjant alguns dels escrits que hem fet.

AMB TOTS ELS SENTITS

Quan vaig al bosc m’agrada molt la seva olor, i el cant dels ocells i tocar la vegetació, observar el bosc i menjar les cireretes d’arboç amb el seu gust dolç. I l’aroma fresca del bosc i l’olor penetrant de l’aire, la flaire de les fulles. I el fred suau, el blau del cel i el color groc del sol. JOAN

Un dia anava pel bosc i vaig sentir un ocell que cantava, xixibé, xixibé. El bosc feia bona olor. I vaig estirar-me al terra i vaig mirar el cel i vaig veure un arbre  amb una fruita. I m’hi vaig enfilar i vaig agafar la fruita llisa i la vaig mossegar i tenia un gust dolç i àcid a la vegada. Era toveta, semblava un coixí. I era la tarda, el sol brillava taronja, groc, rodó, com una pilota de foc. I em va encantar! ALEIX

Un dia anava pel bosc, anava amb un gorro vermell i m’havia posat un perfum molt intens. Vaig escalar un arbre i sota els meus peus la pinassa feia cric-crec. I el cel tenia un color blau i em vaig menjar unes quantes mandarines, tenien un gust dolç i àcid. Després vaig veure una mimosa molt bonica i un cant, xixibé, xixibé,. Vaig tocar la resina d’un arbre i em van quedar les mans enganxoses. I després un esquirol i li vaig fer una foto, i era molt mono!      KILIAN

Un dia vaig anar al mercat i vaig veure moltes coses. Després vaig tornar a casa i vaig ensumar un dinar molt bo. Vaig sentir el tic-tac. Eren les dotze. Els macarrons eren de colors, ver, taronja i color carn. després de dinar vaig anar a casa d’un amic meu i em vaig quedar a dormir. Pel matí vam esmorzar i després vaig tornar a casa meva. Després de sopar, vaig sentir un perfum intens que entrava per la finestra, el del pollastre rostit del senyor Pep, el veí. Al llit estic tovet, i no tinc fred. Ho recordo tot i m’adormo.  MARTÍ

Vaig tenir ganes de fer un passeig. Em vaig acomiadar de la meva mare i em va donar un petó tendre i suau a la galta. Quan vaig sortir vaig sentir una olor de pa dolça i calenta. Quan vaig arribar al bosc vaig trobar una fruita i la vaig agafar, era toveta i la vaig tastar. Tenia un gust endolcit i era un punt amarga. Vaig escalar l’arbre i vaig sentir xixibé, xixibé i la mallarenga va passar volant, darrera seu venien uns núvols de pluja. Vaig baixar de l’arbre i em vaig posar a sota. Em vaig quedar adormida.   ANTÒNIA

Avui he anat a passejar pel bosc i he olorat les pomes i n’he tastat una, i era molt bona! He mirat els ocells i eren vistosos, de colors. El tacte dels arbres era rugós, en canvi el de les plantes era suau. El cant dels ocells era molt tranquil i m’ho he passat molt bé.  HAKIM

Vaig sortir de la cabana per fer un passeig pel bosc. Em vaig trobar un arbre molt gran i vaig enfilar-m’hi. Quan vaig ficar el peu per pujar-hi vaig aixafar una cosa flonja, me’l vaig eixugar a l’arbre i vaig continuar escalant-lo. I vaig sentir un ocell que feia xi-xi-bé, xi-xi-bé. I vaig veure una fruita molt enganxifosa, dolça i àcida, i una fulla molt bonica, groga, que feia una olor molt intensa.  SAM

Un dia vaig sortir al bosc i vaig veure un espectacle molt bonic. Els ocellets cantaven molt bé. I em trobar una poma vermella. Feia un vent molt bo i m’ho passava molt bé. El sol era molt bonic, com una mandarina. I vaig sentir el cric-crec, i era una branca que estava a punt de trencar-se. Quan vaig tornar a casa vaig veure una oreneta al sorral de casa meva.  CARLOTA

Vaig sortir de casa i vaig anar a donar un passeig pel bosc. La resina dels arbres era molt enganxosa. Jo no sabia què fer, però vaig sentir una flaire molt intensa. Primer vaig veure un pomer molt verd, li quedaven dues pomes. Me’n vaig menjar una, estava molt bona i una mica àcida. Com que vaig veure que el cel es tornava de color vermell i vaig escoltar una mallarenga carbonera que feia xi-xi-bé, xi-xi-bé. Quan arribava a casa i vaig tocar el mànec de la porta estava molt enganxifós i com què no sabia com entrar vaig escalar un arbre. No, no us penseu que jo vivia a la muntanya!  TEO

Publicat dins de Cicle Freinet, General, Segon | Deixa un comentari

TREBALLEM L’EMPATIA:La jirafa Esther, en Jano, el dragó i el camí de les emocions

Avui hem fet, a la classe de segon, una sessió de LLIBRE-FÒRUM. Sempre que acabem la lectura col.lectiva d’un llibre, en parlem i relacionem el que hem llegit amb la nostra experiència viscuda, amb el que sentim, amb el que pensem, amb el que fem…Avui, han circulat moltes emocions en el grup. Hem parlat del llibre “En Jano i el dragó” i “La jirafa del coll curt” perquè havíem fet alhora, dins del grup, dues lectures diferents, però que tracten del mateix tema.

En el primer llibre, el protagonista, en Jano, és un nen grassonet que és la riota d’algun company. En Jano es troba un dragó el qual també pateix pel mateix motiu.

 

 

 

El segon llibre tracta d’una jirafa, la jirafa Esther, que té el coll més curt que les seves companyes; a ella també li passa el mateix.

Hem fet servir el camí de les emocions per ajudar a expressar i a comunicar als altres els sentiments que havian provocat alguns passatges dels llibres.

Totes  i tots els nens han pogut fet aquest treball triant una emoció i explicant el moment del conte que els havia emocionat en un o altre sentit: alegria, tristor, por, ràbia, amor. En molts moments han pogut relacionar la lectura amb experiències viscudes i ho hem pogut compartir entre tots i totes.
Després, han fet un dibuix ràpid, lliure, espontani, vinculat al moment màgic que estàvem vivint en el grup.
Hem estat d’acord que havia estat una sessió molt bonica i profitosa.
( Us he de dir que jo també m’he emocionat en algun moment)

Faru. Por.

 

 

 

 

 

 

 

Teo. Alegria.

 

 

 

 

 

 

 

Carlota. Tristesa

 

 

 

 

 

 

 

 

Publicat dins de Cicle Freinet, General, Segon | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Llista de preinscripció amb barems

llista-barems

Publicat dins de General | Deixa un comentari