Fem maquetes de l’interior de la vaca.

A partir d’aquí i gràcies a les maquetes, hem començat a treballar el model ésser viu, partint d’una de les maquetes que va ser una vaca. Plantegem la pregunta: -Com és una vaca per dins?. Fem una conversa i a partir d’aquí els demanem que dibuixin com creuen que és una vaca per dins. Mirem unes maquetes de l’esquelet humà per dins, de què està format?, desmuntem i muntem. Després els demanem que facin un dibuix de com som per dins nosaltres i llavors comparem amb la vaca i ens adonem de les diferències i les semblances que hi ha entre diferents éssers vius mamífers. (tasques proposades en diferents sessions).

Els proposem fer una maqueta de la vaca per dins, primer fan el dibuix, trien el material i per grups la munten.

Presentació Congrés de Ciències

Entre tots vam seleccionar les imatges i en petits grups vam escriure el text de les diapositives triades, uns quants infants van fer l’exposició davant d’altres escoles.

Clica per veure les diapositives triades i el text que vam escriure:

 

 

Ho van fer molt i molt bé!!! (clica l’enllaç i podràs veure la presentació)

https://sites.google.com/a/xtec.cat/congres-de-ciencia-santa-coloma-gramenet/iii-congres-curs-2015-2016/ponencies-2016/03-tanit-1r

 

Què hem aprés?

  • El iogurt no es fa posant-lo a la nevera, ni al congelador, però si que es fa amb llet.

  • La llimona i l’escalfor ens ha ajudat a quallar la llet, hem fet mató i està molt bo amb mel.

  • La llet té aigua, greix (una capa elàstica) i la proteïna. L’escalfor ens ha ajudat a esbrinar algun d’aquests fets.

  • El treball en grup ens fa comentar entre nosaltres i discutir sobre l’ordre de la seqüència i entre tots fer-ho millor, tot resolent possibles dubtes.

  • Ha resultat difícil la construcció de les maquetes. Un grup ha fet el procés, l’experimentació realitzada. Un altre grup ha fet una vaca i uns altres han ajuntat diferents materials que per ells composen la llet.

  • El iogurt es fa amb llet, bacteris que fan fermentar la llet i fer-la més espesa, escalfor i després fred per acabar de fer bé la textura del iogurt. Ens han quedat força bons.

  • Tot i que les persones i les vaques som mamífers hi ha moltes coses que són diferents a nosaltres.

  • La construcció de les maquetes de la vaca per dins ens ha resultat més fàcil que la de la composició de la llet.

Treballem la Notícia

A partir de la conversa sobre les lleteries, ens plantegem fer una sortida pel barri i així conèixer una de les lleteries que queden a Santa Coloma de Gramenet.

IMG_3472

 

Després a la classe treballem la notícia i els proposem que escriguin una explicant la sortida a la lleteria.

IMG_3469

 

Ens va agradar molt i molt, vam gaudir i vam aprendre moltes coses que ens va explicar la mestressa de la Masia.

IMG_3461

Després vam preparar una mostra per la Diada de l’ensenyament de Santa Coloma de Gramenet!!

IMG_3466

Fem mató

Imatge

Els ingredients per fer el mató van ser:

una llimona,
un pot
un fogonet
un litre de lletCaptura de 2016-04-28 16:12:58
un termometre
una gasa
un colador

vam posar la llet a escalfar al fogonet quan va arribar a la temperatura de 80 graus li vam posar la llimona, vam remenar la llet mentre s’escalfava i vam veure que la llet es va tallar, vam separar amb un colador el sèrum de la llet i per acabar de treure el sèrum del mató el vam embolicar en una gasa, després el vam desembolicar i ja teniem el mató.

IMG_0535


Captura de 2016-04-28 16:12:10

 

Com és que el iogurt té un gust àcid?

IMG_2810qinhao IMG_2804sichen

Portem un iogurt natural sense sucre a la classe i el tastem. Esbrinem pel seu gust que potser té algun component àcid i després de la conversa decidim que el component que coneixem àcid és la llimona. Fem l’experimentació, aquesta vegada amb llet, suc de llimona natural i aquesta vegada li

apliquem escalfor amb un fogonet.