Com ho fem ( dia a dia)

Al llarg de tot el procés hi ha estones en què treballem els dos grups classe plegats ( presentació del projecte, calendari, observació embrió). Hi ha activitats molt autònomes que requereixen de la responsabilitat de cada alumne o parella ( girar ous, control de temperatura i humitat) ,d’altres que som tot el grup classe o són de petit grup com és el cas d’explicar-ho a altres grups classe. El treball del diari és individual. Col.lectivament es van definir els objectius del treball , primer hi va haver una reflexió individual i després una posada en comú.

Aprofitant aquest projecte, també dissenyen la tapa de l’àlbum a partir de closques d’ou.

P1000339

Aquest és el que hem fet aquest curs però varia en funció del que el grup proposa a mida que avança i van coneixen més coses del procés.

A banda del diari individual, també portem, col.lectivament , la publicació d’un bloc(De l’ou al pollet) a la web de l’escola.

P1000171

El diari

El diari

Des de l’inici de l’experiència, cada criatura redacta un diari personal. Li diem diari però no sempre hi ha una entrada diària, la fan quan hi ha hagut alguna novetat, hem treballat algun aspecte concret…

Amb aquest document es veu quin seguiment en fa cada un d’ells i fins a quin punt han assolit el que s’ha anant treballant.

Podeu veure aquí alguna pàgina de diferents moments del procés.

IMG_1120

IMG_1123IMG_1125

IMG_1124IMG_1126

Els pollets surten de l’escola

Els alumnes expliquen com fem les rotacions perquè puguin emportar-se els pollets a casa seva:

“Ara que ja són més grans ens els emportem a casa per torns. Si en volem un, al matí hem d’agafar alguna capsa que tinguem per casa prou gran perquè el pollet pugui moure’s. Els tenim a casa una nit i el matí següent el tornem a portar a l’escola. Si ens l’emportem un divendres, hem de quedar amb una altra persona per a donar-li el pollet. En alguns casos, ens els podem quedar tot el cap de setmana. Ens fa molta il·lusió poder endur-nos els pollets a casa perquè els tenim per a nosaltres sols, tot i que hi ha alguns que no deixen dormir perquè els agrada molt estar juntets!”

polls2

Les visites

Durant aquests dies els nens i nenes dels altres cursos venen a veure els pollets. El grup de cinquè són els encarregats d’explicar tot el que en saben, què és un embrió, quin és el procés de desenvolupament del pollet, què és una gallina lloca…

Els alumnes comenten: “als més petits els agrada molt venir a veure pollets perquè diuen què són molt bufons i marxen molt contents i amb ganes de tornar. Ens agrada poder ensenyar-los ja que ens deixen tocar-los i agafar-los”

polls1

Es fan grans!

Després de quatre dies els pollets ja corren per la caixa. Els agrada que els posem al sol per escalfar-se. Ara haurem d’aprendre a cuidar-los. Això vol dir que haurem de donar-los de menjar, posar-los-hi aigua i canviar el paper de diari que està ple de “caques”. Hem descobert que no fan pipi, ja que el fan barrejat amb la femta. Un dels pollets no para de piular ,vol que l’agafem, quan està entre les mans, calla.

Aquest matí hem obert els dos ous que quedaven a la incubadora i hem pogut veure que estaven fecundats però havien mort durant el procés.

polls

Noves propostes

concursÉs molt repetitiu pels mestres fer el mateix projecte cada any sense novetats. A més a més, ens agrada adaptar algunes idees de cada classe. Aquest any han decidit fer un concurs d’ous. Podem portar ous de diferents animals i els hem exposat amb una cartell per tal que la resta de l’escola encerti de quin animal són. Hi ha de molt diferents…costa encertar -los tots!

concurs ou