Abans de l’estiu…

DSCN1842La inquietud que ens porta a evolucionar ens fa remoure fins trobar sortides al que creiem pot millorar. Després d’aquest curs, trobarem la manera de donar entrada a les famílies a l’espai de l’hort. La idea no és la primera vegada que es planteja , però és ara quan la tirarem endavant. L’escola també està en un procés de canvi important , el projecte compartit segur ens donarà satisfaccions millors. El nexe amb les famílies portarà un treball més ric i profitós.

Ara sí , que aquest recull de reflexions a tall de diari , arriba al punt final pel que fa al curs que ja és historia!!!

Bon estiu a tothom!!!DSCN1767

Valoracions finals

Després d’un curs, anem arribant al final de la vida de l’hort 2015-16. Com equip, el nostre objectiu era caminar  junts i ara cal  revisar, ajustar, refer, incorporar noves idees per poder iniciar l’experiència de nou al setembre. El que han aprés els nostres alumnes és el millor exponent del camí ben fet.

DSCN1850

Recollim el que ens ha donat el nostre hort

Recollim les hortalisses, una mica d’aquí i d’allà,  es reparteixen entre els  alumnes. Sempre la premisa “qui s’ho emporta, s’ho menja”

A l’aula, les últimes reflexions sobre l’experiència amb els treballs de l’hort  ens orientarà i DSCN1906donarà les bases per valorar si l’aprenentatge és real, divers, i ha arribat a la major part dels alumnes. DSCN1905

Repartim grups

Ens trobem per fer l’ agrupació  dels  alumnes. Com ho farem?  En parlem.  Què volem aconseguir?

La relació entre els dos grups

DSCN1836

Els grups es distribueixen en 4 aspectes de treball i activitat

Afavorir la col.laboració entre iguals

Potenciar la inclusió dels alumnes de diversitat

Cohesió del grup

Aprenentatge significatiu

Generar bones practiques

Motivació

Abans i durant

Al iniciar el projecte es fa esencial cercar fonts d’informació per documentar el que desitgem tirar endavant. La lectura atenta, la informació, els consells que puguem recollir  d’altres escoles, institucions, etc ens han ajudat a anar construint el nostre hort. a l’escola.  Algunes de les webs que hem consultat per valorar i comparar el que estem fent a l’escola les afegim en aquesta página nova . Es una mostra d’algunes que hem seguit consultant al llarg dels diversos cursos.

Hort i jardí escolar: web gencat

hort escolar /feines pagès

 

Com ho fem

 

L’hort l’entenem com  una oportunitat  d’aprendre pels alumnes partint de    l’experiència personal.  L’hort s’entén com un espai d’aprenentatge viu ,”in situ” , l’estona que hi seran ha de ser significativa pels alumnes. Hem de fer-la rica i activa.

Fora de l’hort hi ha les activitats i tallers d’aula que també formen part del projecte centrant  l’atenció en aspectes relacionats i  arrodonint  el conjunt.  Tot serà  internivell   Cada mestre es farà  càrrec d’un dels tallers o vessants. Ens repartim les tasques. Programem cadascuna de forma competencial mirant de desenvolupar els continguts del cicle. Aspectes del lèxic lligat a les feines i les eines de l’hort, els aspectes lligats a les matemàtiques aplicades a l’hort, la part social  d’alimentació i salut…

 

Quan i com

Cal fixar les hores per dedicació a l’hort. Cal també saber amb qui es pot comptar com a reforç . Sempre cal algú més a part de les tutores del nivell . En principi , el company/a de diversitat ens acompanya involucrant-se en el tema de l’hort. Ha estat ell en els últims cursos qui s’ha fet càrrec de les tasques setmanals de manteniment de l’espai de l’hort. Espai d’experiències pels alumnes de diversitat de tot primària.
El tema de la coordinació amb els horaris i dies ens costa fins que tot queda clar i fixat. Comptem amb una hora per dedicar-la al projecte.
També el treball a l’aula en les sessions quan l’hort esta força “quiet” i el que es programa quan les hores a l’hort centren la sessió setmanal amb activitats de pràctica plena.