El projecte que estem a punt de finalitzar ha tingut, per a mi, una pega important, he tingut la sensació d’haver treballat sempre contra rellotge, i les presses a vegades, no són bones. El fet de pertànyer a la Xarxa de Competències Bàsiques ens obliga a complir uns terminis i a desenvolupar unes tasques amb unes característiques determinades, això ho valoro positivament, perquè si no fos així, segurament no m’hagués iniciat mai en el treball per projectes, però al mateix temps, els compliment dels terminis, en el nostre cas, ha comportat un aspecte negatiu, no poder planificar el nostre projecte com ens hagués agradat. Hem aplicat el projecte mentre l’anàvem dissenyant i a vegades he entrat a classe amb la sensació de no saber per on començar i la sensació de caos i desorganització ha estat present en més d’una ocasió. Ja ho sé, aquest risc, forma part del joc, però no hi estem acostumats i tendim a valorar la nostra feina en funció del grau de control sobre les situacions que es viuen a l’aula i quan percebem descontrol, ens posem nerviosos i ens sentim insatisfets.
Un dels aspectes que crec que es podria millorar si haguéssim disposat de més temps és el de l’avaluació. Pels qui no estem avesats a fer rúbriques d’avaluació ens resulta especialment difícil dissenyar-les, trobar l’eina d’avaluació adequada per l’activitat que estem duent a terme és un repte amb elevat grau de dificultat i ara per ara, la nostra rúbrica d’avaluació encara està en obres, inacabada i pendent de revisió. En aquest sentit, l’existència del grup impulsor ens ha facilitat la feina enormement, la presència dins el grup de companys més experimentats i més hàbils en l’ús d’aquesta eina d’avaluació, ens ha permès tirar endavant.
L’estructura del nostre sistema avaluador a vegades ens obliga a posar notes en uns terminis que no estan d’acord amb la dinàmica de l’aula i en aquest sentit vam haver d’avaluar ela alumnes en les primeres setmanes de desenvolupament de l’optativa, els vam posar una nota corresponent a la segona avaluació en funció d’una rúbrica amb la que vam avaluar les tasques fetes fins a setmana santa.
També hem volgut registrar la feina dels alumnes mitjançant un registre diari de la seva activitat, però ens falta definir com valorarem de manera global aquestes anotacions registrades a la nostra llibreta de notes virtual.
Unes altres eines que ens serviran per valorar la tasca dels alumnes seran la pròpia revista “El suro” i la carpeta d’aprenentatge que estan elaborant cadascun d’ells.
En resum, molts dubtes, incerteses i inseguretats que esperem resoldre ben aviat per poder finalitzar el nostre projecte de manera satisfactòria.
Retroenllaç: Presentació Jornada anual | Una revista