UN OU A DALT DE L’ARBRE?

A l’aula de P3 , un dia qualsevol, en un moment qualsevol del mes de gener,  una alumna va  quedar bocabadada mirant per la finestra. I tot d’una va exclamar: Ohhhhh, un ou a dalt de l’arbre???

“Les preguntes dels infants són per als grans que de veritat l’escolten, estímuls magnífics per a la reflexió. Són preguntes directes i contundents sobre elements essencials del viure.”  Eulàlia Bosch

I això va ser una bona pregunta per iniciar el nostre projecte.

UN OU A DALT DE L’ARBRE

 

A la recerca del nostre prodigi!

Hi ha res que motivi més que sentir-se part d’un grup?
El nom de la classe és vital per a qualsevol infant: els ajuda a construir la seva identitat i els enforteix el sentiment de pertinença.

Els 24 infants de P5 i la mestra que els acompanya, hem decidit cercar el nostre prodigi a través del nom de la classe.

Benvinguts a l’univers de la Ladybug i el Cat Noir!

UN REPTE….PER A TOTS!

Som 6 mestres d’infantil de l’escola Alta Segarra de Calaf. Tot i que ja fa dies que hem abandonat els  llibres de fitxes i “d’alguna manera” intentàvem funcionar per projectes,  hem anat veient que aquest tipus de treball suposa uns canvis en profunditat que estàvem lluny de contemplar. Aquest  curs, gràcies al debat generat al cicle (i a l’escola), ens hem anat animant i atrevint,  sent molt conscients, que igual que els nens, també dels errors aprendrem. De moment hem començat a caminar en aquesta aventura i “les sabates” ens van una mica grans…però la il·lusió i la voluntat de créixer hi és tota . Als nens els ha arribat el projecte a partir d’un repte. Per nosaltres també ho és.

Comencem?

Som un grup de mestres de Cicle Inicial de l’escola Alta Segarra. La nostra escola és l’única escola pública de Calaf.

Ja haviem iniciat el treball per projectes però el teniem centrat només en l’àrea de medi i aquest any ens hem proposat treballar altres àrees a partir del projecte.

Aquest enfocament més globalitzat ens fa plantejar canvis organitzatius, de metodologia, d’espais, de personal, …

Ens presentem!

Hola,

Som el grup de mestres de Cicle Mitjà de l’Escola Alta Segarra de Calaf. Aquest és el segon curs que treballem sense llibres a l’àrea de Coneixement del Medi Natural i Social. El curs passat, vam estar elaborant i seqüenciant un recull dels continguts per treballar en aquesta àrea.

A partir d’aquí vam començar a elaborar les programacions i a posar-les en pràctica. Per tant podem dir que som novells en aquesta metodologia de treball i que estem en procés de millora constant.

A part de l’esmentat, a l’escola s’estant duent a terme altres metodologies de treball encaminades a millorar el dia a dia a l’aula. Una d’aquestes és el treball cooperatiu que ja fa uns quants anys que l’estem aplicant.

El nostre projecte forma part de l’estada que realitzarem a Vilada (Berguedà) com a colònies escolars. La pregunta inicial que farem als alumnes per presentar el projecte serà: “Què necessitem per organitzar i poder anar de colònies?” I el producte final que hauran d’elaborar serà un tríptic informatiu de la casa de colònies i el seu entorn.

SOM-HI!!

Som un grup de mestres de Cicle Superior. Els tutors de cinquè i sisè i l’especialista de llengua castellana.  Treballem per arribar a consolidar dins la nostra escola una metodologia de treball per projectes integrant el màxim d’arees de manera interdisciplinària, contextualitzada i significativa per al nostre alumnat.

Actualment estem consolidant el treball cooperatiu, l’ escriure des de les àrees i treball per projectes a coneixement del medi tot integrant parcialment les àrees lingüístiques. A més a més ens hem proposat fomentar la investigació científica amb la creació i dotació d’una aula de ciències i l’aula de la llum.

El nostre projecte forma part de l’estada bianual que realitzem al Delta de l’Ebre al cicle com a colònies escolars. La tria d’aquest entorn és perque ens permet fer un treball previ, un treball de camp durant l’estada en un entorn paisatgístic i humà totalment diferent al que és habitual per al nostre alumnat.

 

?

 

 

 

 

Per què tenim tants coloms a la Torre?

Som un grup de mestres de Cicle Inicial. Dues tutores i l’especialista d’educació especial.  Des de fa uns anys hem anat introduint una metodologia més globalitzada en relació al treball per projectes. Aquest curs hem iniciat el treball internivell basant-nos en el treball cooperatiu, escriure des de les àrees i de forma més experimental i vivencial.

A Cicle Inicial tenim estipulat el tema de les aus. Hem decidit treballar les aus a partir de la pregunta: “Per què hi ha tants coloms en el nostre entorn?”

El nostre ADN.

Som un grup de 5 mestres d’educació primària. Des de fa cinc cursos vàrem iniciar un canvi metodològic a partir del cicle inicial de primària que s’ha anat estenent com un acordió cap al cicle dels petits i dels grans. L’escola va néixer l’any 2003, com a un centre petit i familiar i el creixement ha estat ràpid i exponencial. Actualment som dues línies complertes. La nostra experiència personal és rica, variada i diversa. Des de l’inici hem tingut bones expectatives al canvi i l’evolució fins al dia d’avui és positiva.

Estem en el cicle que finalitza l’etapa i un moment de canvis i autoconeixement. Una de les nostres preocupacions és que entenguin el funcionament holístic i global del cos humà.

Els projectes els treballem de manera conjunta tot l’equip de mestres i compartim en cicle idees, reflexions, dubtes, recursos.

Caminem junts… i ens posem de puntetes per tocar les estrelles.

Som un grup de 4 mestres d’educació infantil. Des de fa cinc cursos vàrem iniciar un canvi metodològic a partir del cicle inicial de primària que s’ha anat estenent com un acordió cap al cicle dels petits i dels grans. La nostra experiència personal és rica, variada i diversa. Des de l’inici hem tingut bones expectatives al canvi i l’evolució fins al dia d’avui és positiva.

Un dels neguits ha estat el moment maduratiu dels infants de 3 anys per fer aquest treball que requeria indagació i cert interès. Ens preocupa l’acompanyament dels infants en els seus diferents ritmes maduratius, d’aprenentages i interessos.

Ens acompanyem els uns als altres per tal d’encarar reptes complexos i ens cuidem.

Treballem cercant l’equilibri entre la llibertat i el currículum.