Quan teníem “l’ou” a l’aula i dins d’una urna, vam iniciar una CONVERSA:
-
- És un ou d’ocell
- És un ou d’ Spiderman perquè està fet de teranyines.
- El meu papa diu que pica!
- Dins de l’ou hi ha bitxos.
- La meva iaia diu que no és un ou, és un capoll.
- Ha de nèixer un drac,
- Sortirà una gallina.
- Un ós.
- Una aranya.
- La meva mama diu que això no es pot tocar.
Després de la conversa proposem als infants que dibuixin allò que creuen que pot haver-hi dins “l’ou”.
Mitjançant les activitats de conversa ( és una de les activitats que fem molt a cada sessió) volem afavorir LA CREATIVITAT en els nostres infants, perquè ells, per naturalesa, són creatius.
Entenem per creativitat la capacitat de generar noves idees o solucions innovadores i aquesta,contribueix al desenvolupament positiu de la personalitat i el pensament abstracte. I a més a més, ajuda a adquirir habilitats necessàries per resoldre situacions i reptes que l’infant s’anirà trobant al llarg de la seva vida.
Per tant, el nostre rol com a mestres ha d’afavorir els pensaments divergents, tenint una mirada oberta, acceptant i escoltant totes les possibles solucions que donen els infants. Així aconseguim que els nens i nenes se sentin segurs, confiats i capaços de trobar solucions creatives.