LA VEU DELS ALUMNES – PROJECTE L’HORT ESCOLAR

A l’escola, els alumnes de cicle Superior, duen a terme un “projecte” sobre reportatges televisius. Arran d’això, van entrevistar amb alguns alumnes de 3r per demanr-los-hi informació sobre el projecte de l’hort que estavem treballant.

En aquest enllaç podeu veure i escoltar el reportatge: https://www.youtube.com/watch?v=VZFWUSvO-Ac

L’alumnat va valorar molt positvament el projecte de l’hort escolar perquè van haver-se d’implicar molt tots ells, van gaudir de les diferents tasques, tots es van mostrar molt participatius i amb ganes de col·laborar i aprendre molt! Cal dir que és un projecte que va molt bé perquè aprenguin sobre el creixement de les plantes, veuen la seva evolució…

PRODUCTE FINAL

A través d’aquest projecte vam aconseguir recuperar l’hort i que els alumnes fessin la collita de les verdures i hortalisses que havien plantat a principi de curs. El que vam anar recol·lectar ho vam repartir entre l’alumnat el qual col·laborava fent diferents tasques:

  • Treure les males herbes.
  • Regar de forma periòdica.
  • Sembrar i/o plantar verdures i hortalisses de temporada.
  • Recol·lectar.
  • Cavar la terra.
  • Fer neteja general del perímetre de l’hort.

Ha sigut un projecte molt enriquidor, tan pels infants com per l’equip docent que ha intervingut en aquest projecte ja que els nens i nenes van prendre consciència i responsabilitat de les necessitats que comporta el fet de tenir cura de les plantes de l’hort.

No obstant, cal dir que el projecte el teniem planificat per dur-lo a terme durant 3 setmanes però, com que es va allargar molt més degut a les necessitats de les plantes vam haver de fer petits grups d’alumnes voluntaris de l’aula els quals a l’hora del pati duien a terme les diferents tasques esmentades anteriorment.

Podeu veure algunes imatges en el següent enllaç sobre la recol·lecta d’alguns aliments:

Calçots de l’hort!!

 

AVALUACIÓ PROJECTE DE L’HORT ESCOLAR

L’avaluació ha sigut continua i finalitzada amb una prova final feta amb un programa informàtic “Kahoot” el qual consisteix en respondre 10 preguntes tipus test en un entorn atractiu per l’alumnat gràcies al format d’aquesta aplicació.

Al llarg del projecte vam dur a terme l’autoavaluació sobre l’activitat i la implicació dels alumnes.

A continuació us ens ensenyem una mostra d’una de les deu preguntes sobre l’activitat d’avaluació final amb l’aplicació “Kahoot”: www.kahoot.it

HO HEM ACONSEGUIT MESTRE !!!!!

“Ara que s’acaba aquest projecte creiem que hem estat capaços  de demostrar-li  en  Gaudí  que no hem estat uns simples imitadors, sino que hem estat capaços d’admirar i entendre la seva obra.”

Creiem que l’avaluació és important en qualsevol procés, però en el treball per projectes aquesta pren un altre sentit.

No avaluem només el producte final sino tot el procés, i  l’evolució del nen durant  el projecte.

Amb la rúbrica pretenem que els alumnes entenguin l’avaluació com una eina per mesurar el seu propi esforç, nivell d’aprenentatge,  evolució i experiència sent capaços de valorar el seu propi esforç.

Pensem que podem dir tots junts: PROVA SUPERADA. Ens hem divertit, entusiasmat, engrescat i a més a més hem après !!!!!

COM HEM AVALUAT?

L’observació directa i el recull de dades que fem en el dia a dia a l’aula és la part fonamental de l’avaluació. Ens hem ajudat de les gravacions que hem fet de les converses i les fotos que hem recollit de la majoria d’activitats. També hem preparat un llibre de fotos del projecte que ens ha servit d’excusa per parlar amb els nens sobre que recorden de les activitats que hem fet.

FINALMENT… HEM POGUT CONSTRUIR UN GEGANT!

La NIA, la nostra geganta. I tot el que s’esdevé al seu voltant: fer de geganters, el bateig, la presentació als companys i als pares,… la geganta com un element que ja forma part de la història de la nostra escola. A part d’això els pares reben un dossier del projecte amb totes les activitats detallades i els treballs sobre paper que han fet els nens.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TROBEM EL NOSTRE PRODIGI!!!!!

A CLASSE HEM EXPLICAT EL CONTE “EL GRAN LLIBRE DELS SUPERPODERS” ON SURTEN UNS NENS I NENES AMB UNS PRODIGIS MOLT ESPECIALS: OPTIMISME, EXPLICAR HISTÒRIES, CANTAR, CURIOSITAT, PACIÈNCIA, MEMÒRIA, AGILITAT…

HEM PARLAT SOBRE QUIN ÉS EL NOSTRE PRODIGI! TOT SEGUIT, L’HEM FET AMB PLASTELINA! ENS HEM FET UN COLLARET QUE SIMBOLITZI EL NOSTRE PRODIGI QUE ENS FA SER ÚNICS!

ALGUNS PRODIGIS QUE HAN ESCOLLIT LES NENES I ELS NENS:

  • SARA: LLEGIR
  • IRENE: VIURE AVENTURES
  • SERGI: CUIDAR LES PLANTES

PROJECTE ACABAT!!!!!!

FEM D’ENGINYERS COM GUSTAVE EIFFEL

LA SARA, UNA NENA DE LA CLASSE, ENS HA EXPLICAT QUE LA TORRE EIFFEL LA VA CONSTRUÏR GUSTAVE EIFFEL.

ENS HEM POSAT EN EL PAPER DE GUSTAVE EIFFEL I HEM DISENYAT LA NOSTRA PRÒPIA TORRE! L’HEM DIBUIXAT EN UN FULL I TOT SEGUIT….

LI HEM DONAT VOLUM I L’HEM CONSTRUÏT AMB FANG!

ÉS MOLT DIFÍCIL CONSTRUÏR AMB FANG!

HO HEM INTENTAT AMB FUSTES I ENS HA SORTIT MOLT MILLOR!

 

Al poble hi ha un bou de ferro!

ARREL DE LES INFORMACIONS QUE HAN ANAT PORTANT ELS NENS I LES NENES DE LA CLASSE, HEM DESCOBERT QUE LA TORRE EIFFEL ESTÀ FETA DE FERRO.

UN NEN DE LA CLASSE ENS HA DIT TOT EMOCIONAT QUE AL POBLE HI HA UN BOU FET DE FERRO, COM LA TORRE EIFFEL! HEM APROFITAT PER SORTIR A VEURE’L I DIBUIXAR-LO!